בית ספר עוזי חיטמן צילום זאב שטרן
בית ספר עוזי חיטמן. צילום זאב שטרן

חששות גדולים וטענות אצל הורי עוזי חיטמן: "כל השכבה וגם הילד שבהמשך התברר שנדבק, הייתה יחד בקונצרט ללא ריחוק"

בית הספר נסגר הבוקר לאחר שהתברר שאחד הילדים נדבק בקורונה. הקונצרט התקיים עוד לפני שאובחן. טענה נוספת של ההורים היא על הזמן הרב שעבר מהרגע בו אובחן התלמיד ועד שקיבלו הודעה

פורסם בתאריך: 30.6.20 13:51

מנהלת בית הספר עוזי חיטמן בשכונת נווה גן, הודיעה אתמול (שני) בערב שבבית הספר התגלה חולה מאומת ובשל כך, כפי שפורסם במלאבס, בית הספר נסגר הבוקר, יום שלישי. מנהלת בית הספר, תמי סער, כתבה להורים שתלמידים שידרשו להיכנס לבידוד ולעשות בדיקה, יקבלו הודעה על כך.
יום אחרי ההודעה, מתברר שקיים כעס גדול אצל ההורים שמעלים טענות רבות כנגד התנהלות בית הספר. הורים רבים טוענים שבית הספר לא עדכן אותם מהרגע הראשון בו התברר שאחד התלמידים חולה בקורונה והם ידעו על כך רק כעבור שעות רבות. טענה נוספת שמעלים ההורים, חמורה לא פחות ואף יותר, היא שלמרות שדובר רבות על כך שיש לדאוג לריחוק חברתי, בית הספר כינס ביום שישי האחרון את שכבת כיתה ג', השכבה בה לומד התלמידי שאובחן מאוחר יותר, לקונצרט כלי נשיפה בספריה והילדים ישבו אחד ליד השני.

חולה קורונה התגלה בעוזי חיטמן, בית הספר נסגר

"לצערי, ההתנהלות של בית הספר במקרה הזה, היתה ממש לא תקינה", אומרת אמא מבית הספר. "נתחיל בזה, שבית הספר כינס בספריה את כל שכבת ג' – כ-120 תלמידים לכנס של קונצרט כלי נשיפה, הילדים ישבו אחד ליד השני וכל מי שישב בשורה של הילד שאובחן מאוחר יותר, בשורה לפניו ובשורה שמאחוריו, התבקש להיכנס לבידוד. הבת שלי ישבה במשך שיעור שלם כשהילד ישב מאחוריה. כל הזמן מדברים על הצורך להרחיק את הילדים אחד מהשני ובסוף מושיבים אותם ביחד? הרי הילדים לא באמת שמים את המסכה כמו שצריך. החשש הגדול שלנו הוא שילדים רבים נדבקו".

"ההתנהלות של בית הספר היית לקויה"

טענה נוספת שעולה אצל ההורים היא הזמן שחלף מהרגע שהתגלה שהילד נדבק ועד מתן ההודעה להורים. "לקראת השעה 17:30 אתמול שלחו לנו הודעה וביקשו מהורים לדעת מה שם קופת החולים של הילדים", אומרת אם נוספת, "אף אחד לא אמר לנו מה הסיבה וכשהורים שאלו אם זה קשור לקורונה, הם לא נענו. בשעה 18:52 פורסמה הודעה בסמארט סקול שיש חולה מאומת בבית ספר. אבל אף אחד לא כתב מאיזו כיתה וצריך להבין שיש ילדים שהלכו לחוגים, פגשו את סבא וסבתא וזה מאוד לא בסדר. רק בשעה 21:35 נכתב שהילד משכבת ג' אבל לא כתבו מאיזה כיתה וציינו שמי שצריך להיכנס לבידוד קיבל הודעה. רק בשעה 23:45 ראש העיר הוציא הודעה שזה ילד מכיתה ג' 3. לצערי כל ההתנהלות של בית הספר הייתה לקויה, החל מריכוז הילדים בהופעה ועד ההתנהלות מול ההורים".
תגובת יו"ר הנהגת ההורים, הלנה דבוש: "אני מבינה את לחץ ההורים, מי שמנהל את הטיפול במשבר הנוכחי זה הנהלת בית הספר ולא הנהגת ההורים. לצערי הרב יש אמת בתלונות והדברים מוצפים. אנחנו כהנהגת הורים אחראית נעשה הכל לשמירה על בטחון ובריאות התלמידים. אני רוצה לברך בבריאות איתנה וחזרה לשגרה מהירה ככל האפשר".
מלשכת דובר העירייה נמסר: "בבדיקה שנערכה מול הנהלת בית הספר עולה כי עם קבלת פרטי המקרה נוצר קשר עם משרד הבריאות להמשך הנחיות בנושא ובהתאם להחלטתם נשלחה הודעה להורים וכן נוצר קשר עם התלמידים אשר המשרד הגדיר כי חייבים בבידוד. התלמידים שחויבו בבידוד על פי המשרד, לומדים בכיתה המדוברת וכן מספר ילדים מצומצם שהשתתף בפעילות ביום שישי. בנוסף, נציין כי הרשות פועלת מול מד"א להקמת מערך בדיקות מקיפות אשר יאפשרו להעמיק את גילוי המקרים גם במוסדות החינוך".

תגובת משרד החינוך: "מבדיקה שנערכה עם מנהלת בית הספר עולה כי בית הספר פעל בהתאם להנחיות משרד הבריאות והפיקוח על בית הספר".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר