בדיקת קורונה. צילום אמיל סלמן
בדיקת קורונה. צילום אמיל סלמן

תושבים מוחים נגד בדיקות קורונה בהדר גנים. העירייה: "יש הרבה נדבקים בשכונה, זה לטובת המבודדים"

תושבים בהדר גנים יוצאים נגד ביצוע בדיקות קורונה לתושבי השכונה בסניף בני עקיבא: "הילדים עדיין עדיין מסתובבים שם". בעירייה מסבירים: "זה לטובת בריאות התושבים, הבדיקות יבוצעו רק כמה שעות בשבוע"

פורסם בתאריך: 12.7.20 10:57

תושבים בשכונת הדר גנים מביעים התנגדות להקמת מתחם בדיקות לקורונה בשכונה. כמה מהם טוענים כי כי מתחם כזה יקום, בסניף תנועת הנוער בני עקיבא בסמוך לבית ספר מורשה בנים ובסמיכות לקופת חולים כללית. כך נטען בפוסט שעלה בדף הפייסבוק של השכונה ביום שישי. לפי גורמים בשכונה, חניכי תנועת בני עקיבא קיבלו הודעה בערב שבת, כי בניין הסניף הופקע לטובת בדיקות קורונה ולכן הפעילות לא תתקיים בסניף. התושבים אשר מתנגדים לכך חוששים וטוענים שבני הנוער מסתובבים במקום גם אם הפעילות לא מתקיימת שם. עוד הם אומרים שבסמוך נמצא בית הספר מורשה, שגם בו יש פעילות כמו למשל חוגים וכן מרכז המוזיקה. בעירייה מסבירים כי לא מדובר במתחם קבוע, אלא בבדיקות שיתבצעו לתושבי השכונה פעם בשבוע בהתאם לצורך, למשך כמה שעות.

מנגד פרסם ראש העירייה רמי גרינברג פוסט ובו טען שמדובר בשקרים שמטעים את הציבור, שמדובר בבדיקות לטובת תושבי השכונה ומד"א יבצעו את הבדיקות אחת לכמה זמן בשעות אחר הצהריים. "אני לא מצליחה להבין למה צריך לקיים בדיקות קורונה בתוך שכונה שגם ככה צפופה ובתוך מבנה חינוכי", אומרת תושבת מהשכונה, "הילדים שלנו מסתובבים בשכונה גם בשעות אחר הצהריים. העירייה סגרה את הבריכה, למה לא לעשות את זה שם או להקים אוהל כמו שעשו בערים אחרות. אנחנו מתלוננים על משהו שבאמת מטריד אותנו ואז אומרים שזו פוליטיקה נגד ראש העיר. אף אחד לא באמת הסביר לנו באיזה ימים זה יתקיים, מי יחטא את זה אחרי הפעילות וכמה חולים באמת יש בשכונה", היא מסבירה.
בפוסט שפרסם גרינברג הוא כתב: "ברצוני לעדכן בנוגע לשקרים שאותם גורמים רגילים להפיץ כאן ולהטעות את הציבור. בנוגע לבדיקות קורונה לטובת תושבי השכונה ולצערי יש הרבה חולים בשכונה והרבה מבודדים.
בכדי לאפשר בדיקות מהירות לכל המבודדים שיוכלו לחזור לשגרת חיים, למוסדות החינוך ולעבודה, תיאמנו עם מד"א שיגיעו לשכונה לצורך הבדיקות במקום שמאות אנשים יצטרכו להתנייד למקומות רחוקים וגם להמתין זמן רב לבדיקה בחרדה וחשש. מד"א יבצעו את הבדיקות אחת לכמה זמן בשעות אחר הצהריים לא בזמן שמוסדות חינוך פתוחים, לא משהו קבוע והם יתאמו עם התושבים מהשכונה להגיע לבדיקה. המקום שנבחר זה באזור עדש שפיק, מאחורי קופת חולים כללית שנמצאת שם. ובכוונה לא בתוך קופות החולים שנמצאות בלב ריכוזי אוכלוסייה. אציין כי כל תנועות הנוער ע"פ הנחיית המדינה נסגרות גם ככה מהשבוע הזה. גם מי שפעיל לא רשאי לפעול בתוך המבנה אלא בגינה ציבורית במרחב הפתוח ובקבוצה קטנה של חניכים. אך כמו שציינתי מד"א לא נמצאים קבוע שם. הם יגיעו לפי הצורך אחת לשבוע לכמה שעות וזהו".
מלשכת דובר העירייה נמסר: "לצערנו ישנם נדבקים רבים באופן יחסי בשכונה וכן גם הרבה מבודדים. בכדי לאפשר בדיקות מהירות לכל המבודדים, על מנת שיוכלו לחזור לשגרת חייהם (למוסדות החינוך ולעבודה) סוכם עם מד"א שיגיעו לשכונה לצורך הבדיקות במקום שמאות אנשים יצטרכו להתנייד למקומות רחוקים ולהמתין זמן רב בחרדה וחשש. מד"א יבצעו את הבדיקות אחת לשבוע בשעות אחר הצהריים, לא בזמן שמוסדות חינוך פתוחים ולא באופן קבוע, לאחר שתיאמו עם התושבים מהשכונה את ההגעה לבדיקה. המקום שנבחר נמצא ברחוב עדש שפיק, מאחורי קופת החולים כללית וזאת בכוונה לא בתוך קופות החולים שנמצאות בלב ריכוזי האוכלוסייה. יצויין כי כל תנועות הנוער, עפ"י הנחיית המדינה, נסגרות גם ככה החל מהשבוע הזה. גם התנועות הפעילות לא רשאיות לפעול בתוך המבנה אלא בגינה ציבורית במרחב הפתוח ובקבוצה קטנה של חניכים. כאמור, מד"א לא ימצאו במקום באופן קבוע והם יגיעו לפי הצורך אחת לשבוע לכמה שעות בלבד. מדובר בפעולה שהיא נטו למען בריאות תושבי השכונה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר