קורונה - צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE
קורונה - צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

גורם בפיקוד העורף: "לפי הנתונים שלה, פתח תקוה כבר עיר אדומה"

לנוכח המצב החמור בתחלואה בעיר וקצב ההדבקה הגבוה, פורס פיקוד העורף מהיום עמדות של בדיקת קורונה ברחבי העיר. גרינברג: "אנשים לא נשמעים להנחיות, נמאס מההפקרות שהורגת אנשים"

פורסם בתאריך: 15.9.20 11:20

פיקוד העורף יתחיל היום בביצוע בדיקות קורונה בפתח תקוה בקצב מוגבר, זאת לאור רמת התחלואה הגבוהה בעיר ולאור חשש שפתח תקוה תהפוך במהרה לעיר אדומה ותוגדר כך. גורם בפיקוד העורף אמר כי "ברשומות של הפיקוד העיר כבר אדומה על פי הנתונים שלה בשבוע האחרון".

בשבעת הימים האחרונים נוספו בפתח תקווה 667 חולים חדשים וכיום יש בעיר 1,026 חולים פעילים. גורם בכיר בעירייה אמר למלאבס שלפי הנתונים של הימים האחרונים פתח תקוה קרובה להיות מוגדרת כעיר אדומה, אבל עדיין לא הפכה להיות כזאת באופן רשמי, מאחר ורמזור הערים והיישובים לא הוגדר עדיין מחדש. ברמזור שפורסם לפני כשבוע וחצי הוגדרה העיר כצהובה עם ציון מאוד לקטיגוריה של הערים הכתומות, אך לכולם ברור שלנוכח העלייה הגדולה בתחלואה בעיר מאז זה לא המצב של העיר כיום, והמצב חמור בהרבה. הנתונים שמדאיגים במיוחד הם אחוז החיוביים הגבוה וקצב הגידול במספר הנדבקים ובמספר החולים בפעילים.

ראש העירייה רמי גרינברג ציין הבוקר: "יש הכרזות ופתח תקווה על פי ההכרזה צהובה. מצב התחלואה בכל המדינה בעלייה ואנחנו מטפלים בזה ומה שהכי חשוב כמובן זה שיתוף הפעולה מצד הציבור ושמירה על כללים באופן הדוק".

לאור המצב, הוחלט בפיקוד העורף לפרוס עמדות בדיקת קורונה ברחבי העיר ולבצע חקירות מזורזות על מנת להאט משמעותית את קצב ההדבקה. החל מהיום ועד יום חמישי ייפתחו בעיר מתחמי בדיקות, ללא צורך בהפניה מקופת החולים.

בדיקת דרייב אין עם רכב בלבד יתבצעו:
בימים שלישי, רביעי וחמישי, כל יום משעה 14:00 עד 22:00. הגעה לבדיקות ברכב בלבד. מיקום הבדיקות בספורטק ברחוב עובדיה יוסף – ליד צומת סירקין.
כמו כן יתבצעו בדיקות אליהן ניתן להגיע ללא רכב לפי הפרוט הבא:
א. ביום שלישי ה- 15/9 ברחוב סלומון 12 (אגף הנוער) – שעות 14:00 עד 22:00.
ב. ביום רביעי ה- 16/9 בבית ספר מעלות חיים, רחוב אונטרמן 14 – כניסה מהשער הראשי של בית הספר – בשעות 15:00 עד 22:00.
ג. ביום חמישי ה- 17/9 באולם ספורט ע"ש שוקי ילין – רחוב מנחם בגין 87 – כניסה ממגרש הכדורסל – שעות 14:00 עד 22:00.

הרמזור של גמזו: פתח תקוה עיר צהובה. מה זה אומר? ומה קורה ביישובים השכנים?

בקניון, במספרה, בסופרים, באולם אירועים, בבתי ספר: שימו לב למידע החדש על חולי קורונה בפתח תקוה

אמש פרסם גרינברג הודעה לתושבים ובה כתב: "תושבים יקרים זו צו השעה. חייבים להישמע להנחיות. בדגש על שמירת הבידוד. רבים מקבלים הודעות להיות בבידוד, למרות זאת לא נשארים בבידוד, חושבים שהכל שטויות והם מרגישים טוב, אבל בפועל הם נדבקו והם עדיין לא יודעים זאת והם מסתובבים ומדביקים את כולם. בבתים שיש חולים, בני המשפחה ממשיכים לצאת כרגיל ולא מקפידים בלי לדעת שהם כבר נדבקו והם מדביקים אחרים. מי שלא מרגיש טוב ממשיך להסתובב ולהדביק עד שמגלים רשמית שחלה וזה כבר מאוחר כי בינתיים המשיך להדביק. חולים לא מתפנים למלוניות ומדביקים את בני המשפחה ומשם זה מתפשט. אני רואה בפייסבוק מסיבות , התקהלויות, טברנה, ועוד… בלי מסכות , בלי אכפתיות. נדבקים ומדבקים. להפסיק עם זה לאלתר. נמאס מההפקרות שהורגת אנשים, הורגת את הכלכלה שלנו ומטילה סגר על כולנו. תתעשתו, תגלו אחריות ובגרות ותקפידו על עצמכם ועל הסובבים אתכם. מסכה. הגיינה. מרחק. שמירה על כללים. לא יהיו פשרות בנושא".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. שור שרה

    אין פלא שהפכנו לעיר אדומה אנשים מזלזלים בהנחיות מיתקהלים בסופר אני תושבת אם המושבות ההנהלה מאפשרת לכניסת צפופה של קהל ובכל מקום בחניות התקהלות רמי גירנגברג עושה הכל אבל אין לא שיתוף פעולה מהציבור אלף פרופסורים לא יעזרו יש אדישות מוחלטת עד מתי

  2. מירי

    למה נראה שחלק מהנתונים מוסתרים ? למשל בבית ספר נווה עוז היו כבר כמה חולים אבל בעידכוני הקורונה של העירייה אף פעם לא יוצא עידכון לגבי מה שקורה בבית ספר. השבוע הייתה מורה שהיא חולה מאמתת – והבית ספר ממשיך כרגיל. האם היא לא פגשה אף מורה? בטוח שכולם נפגשו בחדר מורים אבל שם הכל כרגיל.

  3. רוחה

    הקניון מלא בתושבי בני ברק גני השעשועים מלאי ילדים ובערב בני נוער תראו בנוה גן כל הלילה אורות ומתאספים בני נוער אין שום הגבלה בתי הספר לא מתפקדים ביחוד נתן יהונתן לא לומדים כתות ה ו בכלל הילדים כל הזמן בחוץ

  4. תעורירו. האם אתה רוצה לקחת חלק בסגר ובמצב הכלכלי שישפיע גם עלייך

    אנשים חוצפנים ברמות בפתח תקווה

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר