קורונה - צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE
קורונה - צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

הרמזור של גמזו: פתח תקוה עיר צהובה. מה זה אומר? ומה קורה ביישובים השכנים?

משרד הבריאות פרסם הבוקר את רמזור הערים והיישובים בישראל בהתאם לתחלואת הקורונה. בהתם לצבע שבו מוגדרים כל עיר ויישוב נקבעת רמת ההגבלות

פורסם בתאריך: 4.9.20 09:59

משרד הבריאות פרסם הבוקר (שישי) את רמזור הערים והיישובים בישראל בהתאם לתחלואת הקורונה. בהתם לצבע שבו מוגדרים כל עיר ויישוב נקבעת רמת ההגבלות. ההגבלות לפי שיטת הרמזור ייכנסו לתוקף בתחילת השבוע. את השיטה הגה פרויקטור הקורונה, פרופסור רוני גמזו. השיטה מסווגת את הישובים לפי ארבעה צבעים בהתאם לשיטת חישוב חדשה. כל רשות מקומית תקבל "ציון קורונה" משוקלל שיהיה מורכב ממספר פרמטרים: שיעור החולים החדשים, שיעור הבדיקות חיוביות וקצב הכפלת החולים. הציון הסופי יקבע את צבע העיר והוא יינתן למשך שבועיים. המדדים יבדקו מידי יום ואחרי שבועיים, יעדכנו צבעי הרשויות על בסיס הציון החדש.
רשות שתקבל ציון מעל 7.5 תוגדר כאזור אדום, רשות שתקבל ציון שינוע בין 6-7.5 תוגדר כאזור כתום, רשויות עם ציון שינוע בין 6-5 יוגדרו כצהובות ורשות שתקבל ציון נמוך מ- 4.5 תהיה ירוקה.

לפי הדירוג שיישאר בתוקף לשבועיים הקרובים פתח תקוה קיבלה את הציון 5.87, מה שאומר שהיא עיר צהובה.

דירוג של יישובים נוספים באיזור:

רעננה, ציון 4.81, צהובה

כפר סבא 4.18 ירוקה

הרצליה 4.96 צהובה

הוד השרון 5.87 צהובה

ראש העין 5.61 צהובה

אלעד 7.69 אדומה

פרט לכפר סבא הוגדרו יישובים נוספים באיזור כירוקים, ביניהם גבעת חן, כפר סירקין, כפר מעש, גן חיים, מתן, נירית, חורשים ועוד.

קיבוץ גבעת השלושה הוגדר כצהוב.

יישובים באיזור שהוגדרו כאדומים בנוסף לאלעד הם כפר קאסם, ג'לג'וליה, כפר ברא

כנסו כאן לרמזור המלא של משרד הבריאות

המשמעות של הצבעים:
ישוב אדום: יישוב אדום הוא יישוב בו רמת התחלואה הקיימת והצפויה גבוהה מאוד ולכן תתאפשר בו פעילות מינימלית בלבד של התקהלות במקומות ציבוריים ועסקיים (למעט מקומות שהוגדרה להם מגבלת התקהלות ברמה ארצית). בשטח פתוח – עד 20 איש. במבנה – עד 10 אנשים.

ישוב כתום: יישוב בו רמת התחלואה הקיימת והצפויה גבוהה ולכן תתאפשר בו פעילות מצומצמת של התקהלות במקומות ציבוריים ועסקיים (למעט מקומות שהוגדרה להם מגבלת התקהלות ברמה ארצית). בשטח פתוח – מותרת התקהלות של 40% מהתפוסה המותרת לעסק או על פי חישוב של 4 מ"ר לאדם (אם אין הגדרת תפוסה ברישיון עסק) – ועד 50 איש לכל היותר. במבנה – מותרת התקהלות של 20% מהתפוסה המותרת לעסק או על פי חישוב של 4 מ"ר לאדם (אם אין הגדרת תפוסה ברישיון עסק) – ועד 25 איש לכל היותר.

ישוב צהוב: הוא יישוב בו רמת התחלואה הקיימת והצפויה בינונית ולכן תתאפשר בו פעילות חלקית של התקהלות במקומות ציבוריים ועסקיים (למעט מקומות שהוגדרה להם מגבלת התקהלות ברמה ארצית). בשטח פתוח – מותרת התקהלות של 60% מהתפוסה המותרת לעסק או על פי חישוב של 4 מ"ר לאדם (אם אין הגדרת תפוסה ברישיון עסק) – ועד 100 איש לכל היותר. במבנה – מותרת התקהלות של 40% מהתפוסה המותרת לעסק או על פי חישוב של 4 מ"ר לאדם (אם אין הגדרת תפוסה ברישיון עסק) – ועד 50 איש לכל היותר.

ישוב ירוק: ישוב בו רמת התחלואה הקיימת והצפויה נמוכה. בהתאם, תתאפשר בו פעילות מקסימלית של התקהלות במקומות ציבוריים ועסקיים (למעט מקומות שהוגדרה להם מגבלת התקהלות ברמה ארצית). בשטח פתוח – מותרת התקהלות של 80% מהתפוסה המותרת לעסק או על פי חישוב של 4 מ"ר לאדם (אם אין הגדרת תפוסה ברישיון עסק) – ועד 250 איש לכל היותר. במבנה – מותרת התקהלות של 60% מהתפוסה המותרת לעסק או על פי חישוב של 4 מ"ר לאדם (אם אין הגדרת תפוסה ברישיון עסק) – ועד 100 איש לכל היותר.

על פי עדכון משרד הבריאות מהבוקר, יום שישי, מספר הנדבקים בפתח תקוה עלה שוב ועומד על 2,909 לעומת 2,849 אתמול, יום חמישי. ברביעי היה מספר הנדבקים 2,770. מספר החולים הפעילים עומד על 515 לעומת 486 בחמישי.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר