יחיאל מאור
יחיאל מאור

החבר החדש בכחולה הוא יחיאל מאור: "אשמח להיות מנכ"ל משותף, רוצה לשנות את הדעה של האוהדים עליי"

דווקא לאחר ההפסד להפועל כפר שלם, בחר המנכ"ל לשעבר בתקופת דורון גלנט, יחיאל מאור, להצטרף כחבר בעמותת האוהדים. "לא יכולתי להמשיך לשבת מהצד. ראיתי טעויות שנעשו וחשבתי שאפשר לפעול אחרת"

פורסם בתאריך: 26.11.20 17:43

ביום שני, שלושה ימים אחרי ההפסד הקשה להפועל כפר שלם, הופתעו אוהדי הפועל פתח תקוה כשראו כי הצטרף לעמותת הכחולה החבר ה-832 שלה לעונה הזאת. כעת, כשמתברר מיהו אותו אוהד שהצטרף, ההפתעה בטח תהיה גדולה אף יותר. מדובר ביחיאל מאור, מי ששימש כמנכ"ל תחת דורון גלנט, בין השנים 2015-2017 ושהקדנציה שלו בקבוצה עוררה סערות רבות, כולל מריבות בפורום האוהדים שזכורות עד היום. אחרי תקופה ארוכה מחוץ למועדון, החליט מאור להצטרף לעמותת האוהדים, מתוך מטרה להשפיע על התנהלותה ואולי אף לקבל תפקיד בה.

"הסתכלתי על מה שקורה במועדון וכל הפסד כאב לי יותר ויותר", אומר מאור בראיון ל"ספורט מלאבס". "כל מהלך לא נכון שנעשה הציק לי וחשבתי שאם אצטרף לכחולה אולי אוכל להביא מהיכולות שלי למען המועדון, כפי שעשיתי בעבר. בשלב הזה אני לא מתכוון להתמודד לוועד המנהל, אבל חשבתי לעשות דברים אחרים. לדוגמא, להיות מנכ"ל משותף עם אבי יחיאל ולעזור לקבוצה לתקופה מצומצמת לצאת מהמצב אליו היא נקלעה. הפועל מאוד חשובה לי, וכשהתחלתי להרגיש בתוכי שאוטוטו אנחנו יורדים לליגה א', לא יכולתי להמשיך לשבת מהצד. ראיתי את העמותה ממשיכה לעשות דברים שאני רואה אותם בצורה אחרת, ורציתי שישמעו את דעתי. אם זה יקרה, אז זה יקרה, ואם לא אז לא, בכל מקרה מהיום אני עם הכחולה".

"כשהכחולה נכנסה לבעלות הרמתי להם טלפון ושאלתי מתוך נימוס אם צריכים עזרה, אמרו שהם יודעים להתמודד ושאין צורך", ממשיך מאור. "לא הצטרפתי גם כחבר, כי הייתה לי תחושה לא נוחה עם ההתארגנות. הכניסה של האוהדים לניהול של המועדון יצרה מצב חדש שאני לא הכרתי אותו, וגם אנשים בקהילה העסקית סביב המועדון. נתתי לזמן לעבור. ראיתי טעויות שנעשו ושחשבתי שאפשר לפעול אחרת. בקיץ שעבר התקשרתי להפועל ואמרתי שירון הוכנבוים פנוי ואני יכול לקשר ביניהם. אמרו לי 'תודה רבה, אבל אנחנו לא מקבלים עצות מאוהדים'. בסוף החתימו את עמיר נוסבאום וראינו איך זה נגמר".

אורן קריספין וירון הוכנבוים. צילום זאב שטרן

אורן קריספין וירון הוכנבוים. צילום זאב שטרן

בהתחשב בדעה של מרבית האוהדים על התנהלותו של מאור במועדון, קשה להאמין כי יקבל בקרוב טלפון עם הצעת עבודה מהכחולה. בין היתר ביקרו האוהדים את מאור על שיתוף הפעולה והגב שסיפק לבעלים בעבר דורון גלנט, שהביא את המועדון לפירוק תוך הלנת שכר מתמשכת מעובדי המועדון וסערות בפייסבוק שכללו את הסרתם של אוהדים רבים מהדף הרשמי של המועדון, ואמירה מפורסמת שלו בפורום – "תתקדמו", שהפכה עבור האוהדים לסמל לניהול של המועדון באותה תקופה. "הדברים האלה הם טעויות שקשורות בחוסר הבנה שלי את התקשורת עם חלק מהאנשים במועדון", מודה היום מאור. "אני ודורון גלנט הלכנו דרך ארוכה עד שעברתי תאונה ונאלצתי לזוז הצידה, וברוך סער הגיע במקומי. דורון נתן את כל כולו למען הפועל. הוא לקח החלטות שגויות, לעיתים היה לא מדויק, אבל אי אפשר לקחת ממנו את ההשקעה הגדולה במועדון".

חשוב לזכור שאף אחד לא הכריח אותו לקחת את המועדון. הניהול שלו הגיע למצב שהכניס את המועדון לחובות עתק שהובילו לבסוף לפירוק, בזמן שחודשים ארוכים העובדים לא מקבלים את המשכורת שלהם.

"מה שקרה בעונת הפירוק היה בגלל שלא הייתי באזור. לא היה מי שיעזור לדורון עם הספונסרים ושיזהיר אותו מההחתמות הגרנדיוזיות שהוא עשה. בתקופתי התקציב היה לי כל הזמן מול העיניים, כולם קיבלו את הכסף עד השקל האחרון. באותה עונה שערורייתית שהייתה אחרי שעברתי תאונה ועזבתי, הוחתמו שחקנים בסכומים שהם הרבה מעבר לכסף שהיה באמת".

דורון גלנט. צילום: זאב שטרן

דורון גלנט. צילום: זאב שטרן

למרות שלא היית בתפקיד רשמי באותה עונה, מבחינת חלק גדול מהאוהדים אתה אחד הסמלים המובהקים לניהול הכושל של גלנט במועדון. אנשים נשארו עם זכרונות לא טובים ממך.

"מצער אותי שאנשים לא ראו המון דברים טובים שעשיתי למען המועדון. החתמתי שחקנים ומאמנים ברמה גבוהה והגענו להישגים שלא היו שנים במועדון. בתקופה שלי זכינו בגביע המדינה לנוער והצלחנו למכור את מתן בלטקסה בסכום שלא היה שנים במועדון. הייתי רוצה לשנות את הדעה של האוהדים עליי, אנשים לא מכירים אותי באמת וניזונים ממה שהיה בתקשורת. היו אנשים בזמנו שהתקשרו אלי וביקשו מנויים חינם, וכשסירבתי הם ניהלו נגדי קמפיין. היום אגב, כבר לא רואים את האוהדים האלה בסביבה. מנגד, ראיתי בהפועל גם חומר אנושי מדהים בקהל, כמו האוהדים הנפלאים של החזית הכחולה שליוו את הקבוצה למחנה אימונים בסלובקיה וגרמו לי להתרגשות אדירה".

למרות שעברו כמעט ארבע שנים מאז שעזב את תפקידו במועדון, מאור נותר טעון מאוד על האירועים שקרו בתקופתו, ועל השם הרע שנוצר לו, שלא בצדק לטענתו. את הטעויות הקשות שביצע גלנט בתקופתו, בין היתר פיטוריו של מנחם קורצקי שהוליך את הקבוצה למקום הראשון והחלפתו של ירון הוכנבוים באורן קריספין, היו שלא על דעתו. "בתחילת העונה האחרונה שלפני הפירוק, העברתי תקציב מינימום לקבוצה וזזתי הצידה", אומר מאור. "הנפילות של הפועל פתח תקוה היו נפילות שלא יכולתי לעצור אותן. בוא ניקח לדוגמא את סיפור מנחם קורצקי. במשך שלושה ימים שכנעתי את דורון לא לפטר אותו, רבנו ודיברתי באגרסיביות. אמרתי לו שיעזוב את ההתנהלות, בסוף העונה נעלה ליגה ולא נזכור את זה. ואז קרה מה שקרה וקורצקי פוטר, זאת הייתה טעות קשה של המועדון. ואחרי זה הביאו כמחליף את גיא צרפתי, שעם כל הכבוד אליו, אמרתי לדורון שחייבים מישהו אחר. לא עזר לי".

כואב לך שאתה זכור היום כדמות שלילית בקרב חלק גדול מהאוהדים?

"כואב לי שאנשים לא יודעים מה עשיתי עבור המועדון. שנתיים הכנתי את הדוחות של הבקרה התקציבית אצלי במשרד. הייתי אחראי על הקשר עם התורם הגדול ביותר שהיה לנו בתקופת גלנט, חיים כהן, קשר שלצערי אלו שבאו אחרי לא ידעו לנצל. קיבלתי את המועדון עם גרעון של 4.2 מיליון שקלים והשארתי את הקופה עם גרעון של 1.2 מיליון. יש לי משרד שעוסק בייעוץ כלכלי ובהקמה ובנייה של חברות, כך שלנהל את הפועל זה לא משהו מסובך בשבילי".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. בילגורי

    אני הייתי נותן לו הזדמנות עם פיקוח של ההנהלה.איש שהיה בכדורגל ויודע מה לעשות.

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר