אוהדי הפועל במשחק הניצחון על רעננה

בעקבות המצב הביטחוני שפגע בה, הפועל בפנייה למנהלת: בטלו את היורדת השנייה מהלאומית

בפנייה מסבירים בהפועל שהם הנפגעים היחידים בתחתית הליגה הלאומית מהמצב, ומציינים כי החלטה דומה קיבלה מנהלת הליגות בכדורסל

פורסם בתאריך: 17.5.21 22:07

הנהלת הפועל פתח תקוה שלחה הערב, עם צאת חג השבועות, מכתב למנהלת הליגות בכדורגל ובו ביקשה לבטל את מחזור הסיום בפלייאוף התחתון בליגה הלאומית, מחזור שכבר נדחה מספר, ולשנות את אופן קביעת היורדות לליגה א'. נכון לעכשיו הפועל ממוקמת במקום ה-15, ממנו יורדים ישירות לליגה א'. הנהלת הפועל כותבת בפנייתה: "להווי ידוע לכם כי ביום שישי הקרוב, 21.5.21, עתיד להתקיים המחזור האחרון במשחקי הפלייאוף התחתון של הליגה הלאומית. מועד מחזור זה נדחה על ידכם כבר מס' פעמים, בעקבות המצב הביטחוני והימשכות מבצע "שומר חומות". ערב המחזור, טבלת הפלייאוף התחתון הינה כדלקמן: הפועל עפולה ניצבת במקום ה-9, עם 49 נקודות, במקום ה-10 הפועל רעננה עם 45 נקודות' במקום ה-11 מכבי אחי נצרת, עם 45 נקודות' במקום ה-12 מ.ס כפר קאסם עם 42 נקודות' במקום ה-13 הפועל אום אל פאחם עם 39 נקודות, במקום ה-14 הפועל עכו עם 39 נקודות, במקום ה-15 הפועל פתח תקוה עם 38 נקודות, במקום ה-16 והאחרון, הפועל כפר שלם, עם 34 נקודות".

עוד נכתבת בפנייה: "במצב דברים זה, קבוצות הפועל עפולה, הפועל רעננה, מכבי אחי נצרת וכפר קאסם הבטיחו את מקומן בליגה הלאומית בעונה הבאה, בעוד הפועל כפר שלם, איבדה כל סיכוי להישאר בליגה וירדה באופן רשמי לליגה א'. הלכה למעשה, שלוש קבוצות נותרו במאבק ההישרדות בליגה, הפועל אום אל פאחם, הפועל עכו והפועל פתח תקוה, כאשר עפ"י שיטת העליות והירידות, אחת מהן תישאר בסוף מחזור המשחקים האחרון בליגה באופן סופי, אחת תלך למשחק מבחן מול קבוצה מליגה א' על זכות להישאר בליגה ואילו קבוצה אחת תצטרף להפועל כפר שלם ותרד ישירות לליגה א'. יצוין, כי מתוך שלוש הקבוצות הנ"ל, אנו הקבוצה היחידה הנמצאת בטווח הטילים. במחזור המשחקים האחרון, אמורים להתקיים המשחקים הבאים: אנו נארח במגרשנו את הפועל עפולה, הפועל עכו תארח את מכבי אחי נצרת, מ.ס כפר קאסם תארח את הפועל אום אל פאחם. במשחק חסר חשיבות עבור שתי הקבוצות, תארח הפועל רעננה את הפועל כפר שלם. דומה כי אין צורך להכביר במילים באשר למשמעות הכבדות של מחזור המשחקים האחרון, נוכח מיקום הקבוצות כעת ופערי הנקודות ביניהן, כאשר כל אחת מהקבוצות יכולה, תיאורטית ומעשית, לסיים את העונה בכל אחד המקומות 13-15. בימים האחרונים, חלו מס' אירועים דרמטיים, אשר משפיעים באופן ישיר על הספורטיביות של קיום מחזור המשחקים האחרון, כאשר הנפגעת העיקרית מאותם אירועים היא הפועל פתח תקוה. ראשית, באחד ממטחי הירי אשר נורו מרצועת עזה לעבר ישראל, פגע אחד הטילים בסמוך לביתו של אחד השחקנים הזרים שלנו, Vidal Felipe Higor וגרם לנזקים כבדים לדירתו. כתוצאה מכך, החליטו שלושת השחקנים הזרים שלנו, המהווים נדבך חשוב ביותר בסגל הקבוצה, לעזוב באופן מיידי את ישראל. נכון לרגע זה, שלושת השחקנים אינם בישראל ואנו נמצאים בחסר מקצועי משמעותי ביותר ערב המחזור. בנוסף, לנוכח המצב, אין לנו אפשרות להתאמן באופן סדיר במתחם האימונים שלנו ורק בימים האחרונים הצלחנו למצוא מגרשים להתאמן בהם, באופן חסר, אימון אחד בלבד ביום, כאשר בכל יום עלינו לאלתר ולמצוא מגרשים חלופיים להתאמן בהם. אם לא די בכך, ממידע שהגיע אלינו ואומת על ידינו באופן וודאי, קבוצות מכבי אחי נצרת ומ.ס כפר קאסם, אשר עתידות לשחק מול שתי יריבותינו למאבק ואשר מקצועית איבדו כל עניין בליגה, הפסיקו את אימוניהם לפני מס' ימים. לזאת יש להוסיף את העובדה כי נוכח היותנו בטווח האש, לא יתאפשר לנו לארח את המשחק במגרשנו הביתי ולחילופין, לא יתאפשר לנו לארח את המשחק מול הקהל הביתי שלנו. דומה כי הצטברות כל הנסיבות המפורטות לעיל ואשר כולן פועלות כנגדנו, יוצרת עיוות ספורטיבי בלתי סביר ובלתי אפשרי של מחזור המשחקים הנוכחי והן עשויות להשפיע באופן מכריע על זהות הקבוצה השנייה היורדת לליגה א'. אנו הקבוצה היחידה אשר נפגעה באופן ישיר כתוצאה ממצב החירום שנוצר במדינה ונוכח המיקום הגיאוגרפי בו אנו מצויים ביחס לשתי הקבוצות האחרות המתחרות עימנו כנגד הירידה. הפגיעה המקצועית היא בלתי ניתנת לשיעור, בעוד ששתי הקבוצות האחרות נהנות מן ההפקר והן עתידות לשחק כנגד קבוצות אשר אינן מתאמנות באופן סדיר ואשר ניצלו את מצב החירום על מנת "לקצר" את עונת המשחקים. בכל הכבוד, לא ניתן להשלים עם הסיטואציה שנוצרה ולא ניתן לקבל מצב בו קבוצה אחת מופלית לרעה אל מול יתר הקבוצות נוכח מצב החירום שנוצר וכל זאת, כאשר על הכף עומד אירוע כה דרמטי".

קיראו גם:

נפילת הטיל: אשתו של שחקן הפועל, היגור וידאל, סבלה מחרדה ופונתה לבית החולים

לסיכום נכתב: "בנסיבות הללו ובהינתן שאנו הנפגעים העיקריים ולמעשה היחידיים ממצב החירום והשלכותיו, הפתרון הנכון, הצודק והספורטיבי ביותר הוא ביטול מחזור המשחקים האחרון וביטול היורדת השנייה לליגה א', באופן שהיורדת היחידה מהליגה הלאומית תהיה הפועל כפר שלם, אשר כבר ירדה לליגה טרם המחזור וטרם כניסת המדינה למצב חירום. אמת היא, כי מדובר בצעד דרסטי ובלתי שגרתי, אולם הזמנים אף הם אינם זמנים רגילים והם מחייבים קבלת החלטות דרמטיות, מחויבות המציאות, אשר יאיינו את העיוות הספורטיבי שנוצר בעטיים וימנעו פגיעה קשה בעיקרון השוויון. לא יהא זה למותר לציין כי אך לפני מס' ימים, ולנוכח מצב החירום ועזיבתם הספונטנית של השחקנים הזרים את ישראלף מנהלת הליגה בכדורסל, אשר הייתה ערה למצב, קיבלה החלטה דומה לזו המבוקשת על ידינו וצמצמה את מספר הקבוצות היורדות מליגת העל לליגה הלאומית לאחת בלבד, זו אשר ירדה רישמית טרם תחילת מצב החירום ועזיבת הזרים. לא יכול להיות ספק כי זו ההחלטה הנכונה והצודקת ביותר מבחינה ספורטיבית. מפנייה שנעשתה על ידנו לקבוצת הפועל עכו, היא אינה מתנגדת לבקשתנו זו והיא תצטרף אליה. אשר על כן, נבקשכם לפעול במהירות המרבית, לכנס את המוסדות הרלבנטיים כבר במוצאי חג השבועות ולקבל החלטה על ביטול מחזור המשחקים האחרון בפלייאוף התחתון של הליגה הלאומית, צמצום מספר היורדות לליגה א' לקבוצה אחת בלבד וקבלת כל ההחלטות והמשמעויות הנגזרות מכך. בכבוד רב ובברכה, מועדון הכדורגל הפועל פתח תקוה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. משה אפטר

    הפועל פ"ת שמבקשת מהמנהלת לכדור רגל שלא ירדו לליגה א מדברת שטויות, אתם תרדו בשמחה.

  2. דורי.

    הפועל הבאתם את המצב העגום והשפל הזה שלא ראתה האסתוריה של הפועל מאז הוסדה מועמדת לליגה א' מי יאמין פשוט בושה וחרפה נקווה שיקימו קבוצה חדשה שתתחיל ברגל ימין.

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר