צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE
צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

פרשת הכפית המושחזת: ההורים השביתו, בית הספר הזמין את המשטרה

כפי שפורסם במלאבס, תלמיד כיתה ד' בבית ספר יסודי פגע בתלמיד אחר באמצעות כפית מושחזת. הבוקר הושבתו הלימודים

פורסם בתאריך: 22.4.18 15:31

הורים מבית ספר יסודי בעיר השביתו היום, יום ראשון, את הלימודים בשכבה ד' למשך שעתיים. זאת כאות מחאה על כך שלטענתם, אחד התלמידים בבית הספר מתנהג באלימות הוא אלים. ההורים דורשים שהתלמיד לא יחזור ללמוד בבית הספר על מנת להגן על ילדיהם. השיא לטענת ההורים היה לאחר חג הפסח, כאשר התלמיד הגיע לבית הספר עם כפית מושחזת שהייתה חדה כמו סכין ודקר את אחד התלמידים. לטענתם, זו לא התקרית האלימה היחידה בה מעורב אותו תלמיד.

קראו על מקרה הדקירה
בשבוע שעבר התבשרו ההורים שהתלמיד יחזור ללימודים בליווי סייעת צמודה, לאחר השעייה. לטענת ההורים, טרם נמצאה סייעת לילד ובנוסף הם טוענים, שסייעת לא תוכל למנוע את התפרצויות האלימות הקשות של הילד.

בעקבות זאת, עמדה הבוקר בשער הכניסה לבית הספר קבוצה של הורים, אשר החתימה את ההורים על מסמך אותו הם מתכוונים להגיש לעו"ד, במטרה לתבוע את בית הספר, העירייה ומשרד החינוך, על כך שבית הספר הוא לא מקום מוגן. "לאחר שהוועדה דנה ביחד עם וועד בית הספר והחליטה ללא הסכמת כלל הוועד שהילד יחזור ללימודים בליווי סייעת צמודה. הסתבר לנו שהילד הדוקר חזר לספסל הלימודים ללא טיפול התחלתי וללא השגחה צמודה", נכתב במסמך עליו חתמו ההורים. "מנהלת אגף החינוך טוענת שאין כרגע סייעת. לא מקובל עלי שהילד הדוקר יחזור ללא טיפול והשגחה צמודה. אני מבקש/ת לקבל הגנה על בני/בתי בתחום בית הספר ובדרך הביתה".

רוצים להישאר מעודכנים באירועים החשובים בפתח תקוה?

הורידו את האפליקציה של מלאבס והצטרפו לדף הפייסבוק שלנו:

מלאבס באנדרואיד
מלאבס באייפון

להצטרפות לדף הפייסבוק של מלאבס

אחד ההורים אמר על ההשבתה: "כ־30 ילדים נשארו בבית למשך שעתיים והמטרה שלנו היא לעזור לילד האלים ולילדים שלנו. לצערי לא כולם מבינים זאת ובית הספר הזמין לנו ניידת משטרה כי לטענתם אנחנו עושים פרובוקציות, דבר שהוא לא נכון. אנחנו שוחחנו עם ההורים, הסברנו להם בשקט והחתמנו אותם על הטופס להגשת התביעה. השוטרים הבינו זאת ואישרו לנו להמשיך לעמוד בכניסה לבית הספר. אין לנו כוונה להמשיך להשבית את הלימודים, כי אין לנו רצון לפגוע בילדים ולא נעבור על חוק חינוך חובה. לצערי, רק כשנפגשנו עם ההורים, הסתבר לנו שיש לא מעט מקרי אלימות בבית הספר שלא מטופלים וצריך לעשות לכך סוף. בנוסף, הודיעו לנו שכרגע אין סייעת שתלווה את הילד וביקשו מאיתנו לחפש גם כן, כרגע הפתרון שלהם שהם יצרפו מורות לחלק מהשעורים, ביניהן מורה שאותו תלמיד מאוד אוהב ומעריך, אבל זה לא ריאלי כי הרי למורות אין יותר מידי זמן פנוי".

דובר מחוז תל אביב במשרד החינוך, אבי קצובר, מסר: "צר לנו על השבתת הלימודים שאינה מקדמת פתרון חינוכי ראוי. בעקבות האירועים האחרונים, נערכה ועדה בהשתתפות כל הגורמים המקצועיים במשרד החינוך והעירייה והוחלט על בניית תוכנית שתאפשר את חזרת התלמיד ללימודים סדירים. עיקרי התוכנית במגבלות צנעת הפרט, הוצגו להורים ואנו מצפים לשיתוף פעולה בהתאם. משרד החינוך ימשיך לפעול על פי חוק תוך מתן מענה חינוכי ומוגנות לכלל התלמידים בבית הספר".

תגובת דובר העירייה, חזי חקאק: "ביום שלישי שעבר – 17.4 – התקיימה ועדה בינמקצועית רחבה ודחופה, בהשתתפות נציגות רווחה – 2 עובדות סוציאליות – נציגות השפ"ח – 2 פסיכולוגיות וכן הפיקוח, נציגות בית הספר – מנהלת, יועצת ומחנכת, וצוות המינהל. לאחר דיון ראשוני הגיעו גם האם והילד, והוועדה המשיכה את הדיון בנוכחותם. בתום הדיון התקבלו החלטות אופרטיביות. למחרת בבוקר הוזמנו נציגי ההורים אשר שמעו באופן מפורט את השיקולים וההחלטות שנתקבלו בוועדה. ההורים הודיעו כי הם מסרבים להחזרת הילד לבית הספר למרות התחייבות המערכת לסייעת לאורך כל שעות היום וכן לליווי מקצועי של מורות מהמערכת עד לאיתור סייעת מתאימה. בשיחה הקשה נאמרו על ידי ההורים דברים שאינם מקובלים בחברה מתוקנת. עיריית פתח תקוה ומינהל החינוך ימשיכו ללוות כל ילד וילדה ויספקו את כל הכלים הדרושים לשילובם של התלמידים באופן מיטבי".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר