בית ספר קפלן צילום באדיבות בית הספר
בית ספר קפלן צילום באדיבות בית הספר

אכזבה גדולה: למרות ההבטחות, בוטל החלק השני של השיפוץ בקפלן

"לא ניתן לשכוח את הילדים שלנו, מגיע להם להגיע לבית ספר משופץ, בטוח ונעים", אומרים ההורים. העירייה: "נבצע הצללה בחצר ונתקין מזגנים באולם"

פורסם בתאריך: 16.7.18 09:15

יכול להיות שגם אתם נחשפתם בימים אלה להודעות ברשתות החברתיות, בהן כתוב – "הבטחות צריך לקיים". את ההודעות האלו מפיצים הורי בית הספר קפלן. לדברי ההורים, הסיבה היא שעיריית פתח תקווה הודיעה להם שלא יתבצע שיפוץ בבית הספר למרות הבטחות שניתנו למנהלת ולוועד ההורים לפני כשנתיים. "אנחנו לא מוותרים על שיפוץ בית הספר ומבחינתנו אנחנו שוקלים להעלות הילוך במאבק על כך בהמשך", אומר חבר בוועד ההורים.
לדברי ההורים לפני כשנתיים התקיים מפגש בחטיבת רשיש של ועד ההורים העירוני בנוכחות ראש העירייה איציק ברוורמן, במהלכו הבטיח להם ראש העירייה שהוא דואג לתקציב לשיפוץ חמישה בתי ספר ישנים בעיר וביניהם קפלן. עוד הם מציינים שלאחר המפגש עם ברוורמן, התקיימה פגישה עם אדריכל וגובשה תכנית שיפוץ לבית הספר, כולל הנגשה המעלית והפעימה הראשונה יצאה לדרך בקיץ 2017.
לטענת ההורים, בקיץ הנוכחי, הייתה אמורה להתקיים הפעימה השנייה. אבל שלושה שבועות לפני סיום שנת הלימודים, התקבל מכתב אצל מנהלת בית הספר ובו נכתב שלאור חוסר בתקציב, לא יתבצע המשך השיפוץ. לטענת ההורים, ההודעה תפסה אותם לא מוכנים, מאחר והיו בטוחים שהקיץ ממשיכים את מה שהתחיל בקיץ הקודם. "ההורים בבית הספר קפלן מאוד מאוכזבים", אומרת אחת האימהות, "הילדים שלנו ובית הספר עבדו קשה מאוד על מנת להוכיח שבית הספר הזה ראוי, יש בו אוכלוסייה טובה, צוות נהדר, לא סתם זכינו בפרס חינוך ארצי. העיריה הבטיחה שיפוץ לבית הספר, בית הספר לא עבר שיפוץ 54 שנים. אין לנו בבית הספר הצללה, אין מזגנים שעובדים באולם ולצערי הילדים שלנו מרגישים סוג ב'".
ההורים לא מבינים מה קרה, משום שלפני כשנתיים נאמר להם שישי תקציב לשיפוץ. "עיריית פתח תקווה צריכה להבין שיש כאן ציבור חזק. שכונת רמת ורבר, נזנחה במהלך השנים, אבל עכשיו כולם כאן מרימים קול, לא ניתן להשתיק אותנו, לא ניתן לשכוח את הילדים שלנו, מגיע להם להגיע לבית ספר משופץ, בטוח, נעים, כזה שהמיזוג בו תקין, שיש הצללה בחוץ שלא יתבשלו בשמש הקופחת בטקסים, שהקירות אינם מתקלפים, שהשירותים תקינים ובעיקר אנחנו רוצים להרגיש אזרחים שווים ולא רוצים נדבות, אנחנו רוצים את מה שמגיע לנו".
עוד מציינים ההורים שבית הספר נותן שירות גם למרכז שניידר הסמוך ולומדים בו ילדים אשר מטופלים רפואית במרכז. "יש לנו הרבה ילדים שלומדים בכיתות שילוב ובכיתות קטנות והכיתות האלה אמורות להיות מונגשות, כולל מעלית. חלק מהשיפוץ היה אמור להיות ההנגשה ולצערי זה לא קורה", מוסיפה אחת אימהות.
מטי חי, יו"ר ועד ההורים, אומרת: "בחודש יוני קיבלתי מייל ממנהלת בית הספר בו הובהר כי לעיריית פתח תקווה אין תקציב לשיפוץ. זאת למרות שהוכנה תוכנית לפני כמעט שנתיים על ידי אדריכל חיצוני, היה ידוע מראש שבית הספר עתיד לעבור שיפוץ בשתי פעימות והשנה זו הפעימה השנייה. למרות הבטחת הרשות ליו"ר ועד ההורים העירוני אנה נבות השיפוץ בוטל. לא ייתכן כי יבוצע קיצוץ שכזה על חשבון ילדינו".

תגובת דובר העירייה, חזי חקאק: "העירייה המתינה לחילופי המנהלות בבית הספר קפלן ועם כניסתה של המנהלת החדשה נערכה עמה השבוע פגישה בהשתתפות מנהל אגף אחזקה ופיתוח בעירייה בה היא העלתה את צרכי בית הספר לשנת הלימודים הבאה. ואכן, בהתאם לבקשת המנהלת, העירייה תחל בימים הקרובים בביצוע הצללה בחצר בית הספר ובהתקנת מזגנים חדשים באולם הספורט. העירייה תמשיך במגמת השיפוץ בקפלן, גם במהלך השנה, בתיאום עם מנהלת בית הספר".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר