גן פתח תקווה
גן פתח תקווה

"עלות התקנת דשא סינטטי בגן היא בסך הכל 20,000 שקלים"

סיעת הביצועיסטים מבקשת להעלות לדיון במועצת העיר את מצב החול בגנים. בסיעה התייחסו לפרסומים במלאבס על בעיות חריגות ואמרו: "חל איסור לגרום להרחקתו של ילד והגן חייב להיות מונגש ומותאם לכלל הלומדים בו"

פורסם בתאריך: 6.12.18 10:41

סיעת הביצועיסטים מבקשת להעלות לדיון במועצת העיר את נושא החלפת החול בגני הילדים, וזאת נוכח מצב החול בגנים בעיר.
במכתב ששלחו חברי הסיעה, אורי אהד, איציק ישראל ותמי ז'יטלני, לראש העיר רמי גרינברג, נכתב: "בעיית החול בגני הילדים בפתח תקווה אינה חדשה לצערנו הרב. נוכח העובדה כי העירייה נכשלת באופן רציף בתחזוקת החול וניקיונו, בהתאם להנחיות משרד הבריאות, חשופים ילדי הגנים בעיר לבעיות בריאותיות החל מגירויים בעור, דרך עקיצות של פרעושים וקרציות ועד למחלות זיהומיות שונות. בדיון אשר התקיים לפני כשנה בוועדה לזכויות הילד בכנסת, נסקרו הסכנות להן חשופים ילדי הגנים כתוצאה ישירה מחוסר היכולת העירונית להקפיד ולמלא באופן מקצועי אחר הנחיות הבטיחות אשר מטרתן להרחיק חיות שונות (כלבים, חתולים וכו') מעשיית צרכיהם בחול המצוי בחצרות גני הילדים. את המחלות והפצעים עימם חוזרים ילדיהם מגן הילדים, הרואים ההורים בצורה ישירה וכואבת".

אורי אהד ואיציק ישראל צילום גדי אהד

אורי אהד ואיציק ישראל צילום גדי אהד

בסיעה ציינו כי עלות החלפת החול בגנים הינה 4 מיליון שקלים לערך. "ברור לחלוטין כי מצב שכזה, לא יכול להימשך, כאשר רק השבוע נחשפנו לאזלת ידה של עיריית פתח תקווה, כאשר פורסם כי ילדה, לקויית ראייה, באחד מגני הילדים, אשר נאלצת לשהות בנפרד מחבריה כי היא זקוקה למשטח יציב, ועל ילדה החוששת לשחק בגלל שמכשירי השמיעה שלה עשויים ללכת לאיבוד בעת המשחק בחול. בהקשר לאמור בסעיף 7 לעיל, הרי שבמקרה זה, הרי שבהתאם להנחיות משרד החינוך, העירייה חייבת להחליף את החול באופן מיידי שכן חל איסור לגרום להרחקתו של ילד והגן חייב להיות מונגש ומותאם לכלל הלומדים בו. ממידע המצוי ברשותנו, עלות החלפת החול בדשא סינטטי בגן ילדים היא בסך ממוצע של כ- 20,000 שקלים לגן. במקרה כאמור, הרי שכאשר תקציבה השנתי של העירייה עומד על סך של 1,827,000,000 שקלים לא יעלה על הדעת כי עיריית פתח תקווה לא תוכל למצוא בתקציבה סכום של כ-4,000,000 שקלים (קיימים כ-200 גנים, להערכתנו שלא הוחלף בהם החול לדשא סינטטי) ובכך תדאג באופן ברור לבריאות ילדי העיר ותמנע מהם להידבק במחלות שונות כתוצאה ממגע עם החול המזוהם".
תגובת דובר העירייה, חזי חקאק: "פרויקט החלפת החול בגני הילדים בדשא סינטטי הינו פרויקט ארוך ומורכב. כבר בתחילת הפרויקט דובר על מהלך שימשך מספר שנים ולצערנו גם בלוח הזמנים שנקבע חל עיכוב. עם כניסתו של ראש העיר רמי גרינברג לתפקיד הוא הורה על האצת הפרויקט והשלמת הפערים. עם קבלת התקציב לשנה הקרובה תוכן רשימה ותינתן עדיפות לגנים בהם ילדים עם צרכים מיוחדים. בלי קשר לכך, יש לציין כי כל משטח מצריך תחזוקה שוטפת בין אם הוא חול ובין אם דשא סינטטי. בנוסף לכך החול בגני הילדים יעבור סינון פעם בשנה".

לקריאה על הבעיות החמורות בגנים כנסו כאן


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. יפה

    עדיף לשים משטח כמו בגנים הציבוריים שגם מגנים על הילדים בזמן נפילה. צריך לבדוק עלויות בהשוואה לדשא סיננטי

  2. מיקי

    דשא סינטטי יפה רק בהתחלה . מתחמם מאוד בקיץ , לא מאפשר ספיגת נוזלים. ממש לא מתאים לגני ילדים .
    כל יום צריך לשטוף אותו במים .
    כל הלוביסטים למיניהם לא מבינים על מה מדובר

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר