צילום אילוסטרציה אייל טואג
צילום אילוסטרציה לגן המצולם אין קשר לכתבה אייל טואג

"זורקים כיסאות, מציצים בשרותים". גן ילדים יושבת בגלל בעיית אלימות קשה

"אנחנו מרגישים שאנחנו לא יכולים לשלוח את הילדים לגן בבטחה ולהגיד שהם מוגנים", אומרת אחת האמהות. ההורים דורשים סייעת נוספת

פורסם בתאריך: 3.1.19 12:34

הורים מגן בשכונת רמת וורבר מתכוונים להשבית את הלימודים בגן ביום ראשון עד השעה 10:00 בבוקר, זאת בגלל טענות לבעיית אלימות קשה בגן. מדובר בגן טרום חובה וחובה שבו 32 ילדים. לטענת ההורים  והאלימות החלה כבר בשנת הלימודים הקודמת, אך למרות פניות וחוזרות למשרד החינוך ולעירייה, הבעיה לא נפתרה.

"האלימות החלה כבר בשנת הלימודים הקודמת והשנה היא רק מחמירה", אומרת אמא לילדה בגן. "אחרי שהתלוננו בשנה שעברה, החליפו את הצוות בגן והשנה קיבלנו צוות מקסים, אבל הם עדיין לא מצליחים להשתלט על הילדים הבעייתיים. מדובר במספר בנים. בדרך כלל האלימות היא בין הבנים, אבל זה גולש כבר גם לאלימות מול הבנות. בתחילת השנה נזרקו כסאות, הקבוצה הבעייתית מציצה בשירותים, הם מורידים את הבגדים ולצערנו הצוות בגן עסוק כל היום רק איתם ושאר הילדים סובלים".

לטענת ההורים נאמר להם שאמורה להתכנס ועדה בסוף חודש ינואר שאמורה לדון בנושא ובאפשרות להוסיף סייעת נוספת. "אנחנו לא מוכנים להמתין עוד כשלושה שבועות לוועדה ודורשים פתרון כבר עכשיו", אומרת אותה אם, "אנחנו מרגישים שאנחנו לא יכולים לשלוח את הילדים לגן בבטחה ולהגיד שהם מוגנים. בנוסף, גם בהיבט הפדגוגי הילדים סובלים, כי הצוות עסוק רק בלעשות סדר בגן והבעיות קשות במיוחד ביום של הגננת המשלימה".
מה הדרישה שלכם?
"אנחנו יודעים שלא יעבירו את הילדים לגן אחר ולכן אנחנו דורשים שהעירייה ומשרד החינוך יכניסו סייעת נוספת, על מנת שתיהיה עם הילדים ותוכל לפנות את הצוות לעשייה חינוכית".

תגובת דובר העירייה: "צוותי הפיקוח והייעוץ נפגשו עם הורי הגן והציגו את המהלכים הנעשים מול הילד והוריו. הפיקוח עדכן את ההורים שבקרוב תתקיים ועדה בין מקצועית עם הורי הילד שתבחן קידום פתרון משביע רצון. במקביל, הגננת קיבלה הוראה חד משמעית לדווח למפקחת על כל התנהגות חריגה וזו תשקול את השעיית הילד".

ממשרד החינוך מחוז תל אביב נמסר בתגובה: "בראשית השבוע נפגשו נציגי ההורים מהגן ביחד עם מפקחת הגן. במהלך השיחה הוצגו הקשיים והתוכניות לפתרון. השבתת הגן אינה מקובלת על משרד החינוך רק תפגע בילדים".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר