גן בשמת צילום באדיבות ההורים
גן בשמת צילום באדיבות ההורים

יום קשה בגנים: נשות צוות רבות לא הגיעו לעבודה

מיקבץ כזה של בעיות לא היה כבר זמן רב: בחלק מהגנים נעדרו גננות ובחלק סייעות. כזכור, רק לפני שבוע הודיע ממלא מקום ראש העירייה וראש מינהל החינוך, רון כץ, כי נמצא פתרון לבעיית הסייעות

פורסם בתאריך: 16.1.19 18:28

נשות צוות רבות היו חסרות הבוקר, יום רביעי, וגנים רבים נפתחו באיחור או עם הורים שהמתינו עד שיגיעו מחליפות. גן בשמת למשל נפתח ללא גננת, למרות שהגננת המשלימה הודיעה יום קודם לכן שהיא לא תוכל להגיע מאחר והיא חולה. לטענת ההורים, הם ניסו להשיג את העירייה בטלפון, אך אף אחד לא ענה להם וכך גם בפיקוח של משרד החינוך. רק אחרי שההורים העלו פוסט בפייסבוק, כעבור כשעתיים וחצי, נשלחה לגן סייעת.
גם הורי גן לב ברחוב אפשטיין נתקלו בבעיה היום. "קיבלנו בשעה 9:30 הודעה שהסייעת בגן נמצאת לבד עם הילדים, מאחר והגננת לא הגיעה", אומרת אחת האמהות. "לצערי, מתחילת השנה יש לנו בעיה עם אותה גננת משלימה שמחסירה ומי שסובל מכך הם הילדים. ההורים התקשרו לעירייה, לפיקוח ולצערי התשובות שאנחנו מקבלים מהעירייה שזה לא באחריותם, דבר אשר לא מקובל עלינו. זה גן עירייה ומחלקת החינוך אחראית בעיר על הגנים, שזה אומר שהם אמורים לתת פתרונות ולא להגיד שהגננות תחת פיקוח משרד החינוך. לבסוף הפתרון שמצאו זה לקחת את הסייעת הרפואית ולהגיד שהיא אשת הצוות הנוספת, למרות שהיא אמורה להיות צמודה לילד אחד ולא לכל ילדי הגן".

גן חרמון צילום באדיבות ההורים

גן חרמון צילום באדיבות ההורים

טענות נוספות הגיעו גם מגן חרמון שגם אליו לא הגיעה סייעת בשעה 7:30 בבוקר והילדים נאלצו להמתין בחוץ עד שתגיע סייעת שתקבל את הילדים. בעיה דומה היתה הבוקר גם בגן אופק, ששם טוענים ההורים שזו בעיה שחזרה על עצמה השבוע פעם שנייה. "השבוע הגן שלנו נפתח פעמיים בשעה 10:00 וזה לא הוגן, במיוחד שהבנו שהסייעת עדכנה שהיא לא תהיה מספר ימים", אומרת אמא מהגן. לטענת הורי גן אופק, הבעיה של סייעות שמחסירות ושלא נשלחות במקומן אחרות, היא על בסיס קבוע. "ברגע שהעירייה יודעת שהסייעת תגיע באיחור או שיש להם בעיה בשיבוץ, שיעדכנו את ההורים, זה לא בסדר שאנחנו צריכים לעמוד בשעה 7:30 בבוקר, בשיא הקור מחוץ לגן עם הילדים", אומרת אחת האמהות. "אנחנו מתקשרים לעירייה ולא מקבלים תשובה מאף אחד. הגננת עומדת בכניסה לגן ואומרת לנו שהיא קיבלה הוראה שלא ניתן להכניס את הילדים ללא סייעת או לחלופין הורה יכול להחליף סייעת, אבל רק עד השעה 9:00 בבוקר, אז החלטנו כולנו להישאר בגן. הגן נפתח בשעה 10:20 וגם זה אחרי שהוציאו סייעת מגן אחר והעבירו אלינו. לצערי אני מאמינה שזו לא תהיה הפעם האחרונה. העירייה יצאה בהצהרות, פרסמה שיש רפורמה חדשה בנושא הסייעות, אבל בפועל דבר לא השתנה".

רון כץ תמונה עדכנית

רון כץ

כזכור, בשבוע שעבר, הודיע ממלא מקום ראש העיר וראש מינהל החינוך, רון כץ, שבעבודת מטה משולבת, נמצא פתרון כולל ומקיף למחסור בסייעות בגני הילדים והוחלט על צמצום בסייעות ממלאות מקום, תיקנון סייעות בתקן עירוני ותגמול סייעות. "לצערי, דיבורים לחוד ומעשים לחוד", אומרת האם מגן לב, "הוא אפילו לא עונה לי לטלפון".
מהעירייה נמסר: "נושא הגננות הוא באחריות משרד החינוך. העירייה שיבצה סייעת בגן בשמת וכן נשלחו סייעות לגן אופק וחרמון".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר