יצחק שמיר- צילום רועי פן
בית הספר יצחק שמיר. צילום רועי פן

רכז השכבה פוטר, התלמידים השביתו את הלימודים במחאה

הסיבות לפיטוריו של רכז השכבה ביצחק שמיר לא ברורות. "ראיתי את טובת הילדים לפני הכל", כתב להורים. יו"ר ועד ההורים בבית הספר אמר שהתלמידים וההורים קיבלו בתדהמה את ההודעה

פורסם בתאריך: 1.4.19 21:11

תלמידי שכבת י' בבית הספר יצחק שמיר בשכונת נווה גן השביתו היום (שני) את הלימודים במחאה על פיטוריו של רכז השכבה שלהם. הערב הם הודיעו כי ישביתו את הלימודים גם מחר, יום שלישי.

"יש תלמידים בבית הספר שאומרים שאם הוא לא היה רכז השכבה אז הם כבר מזמן היו פורשים מהלימודים", אומרת תלמידה בשכבה, "הוא נלחם עבור התלמידים ואנחנו לא מבינים למה פיטרו אותו ומבקשים להילחם עבורו". תלמיד אחר אמר: "הוא נלחם עבור תלמידים שבית הספר ביקש לא להוציא אותם לטיול שנתי. יותר מזה, יש מספר תלמידים שמתפללים בהפסקה בכיתה ריקה וגם הרכז היה מצטרף ומתפלל איתם. בשלב כלשהו הוא הפסיק להגיע לתפילות והציב להם כל מיני הגבלות והבנו שביקשו ממנו להפסיק את זה".

השבוע שלח הרכז הודעה להורי השכבה. "מאמין ומרגיש שהספקתם להכיר אותי", כתב להורים, "נכון, הייתי קשוח עם הילדים, לפעמים קיבלתי החלטות שאולי הילדים לא אהבו, אבל דווקא בגלל זה הילדים אוהבים אותי וקשורים אלי. הכל עשיתי מאהבה. הלכתי לישון איתם והתעוררתי איתם, נתתי כל מה שאני יכול, כל מה שאני יודע. ילדים מרגישים ואי אפשר לשקר להם. בזמן האחרון הם שואלים מה קרה לי. השתנתי, הם מרגישים. התחילו לרוץ שמועות ואני רוצה לשים לזה סוף. אני נאלץ לעזוב. למרות שהקביעות שלי במקום עבודתי הקודם, למרות שכאן אני רק שנה ראשונה, זה לא גרם לי להיות שונה ולעשות דברים אחרת. אמרתי מה שאני חושב, ראיתי את טובת הילדים לפני הכל".

לצד המכתב מרכז השכבה, קיבלו ההורים הודעה גם מיו"ר ועד ההורים של בית הספר עדי שי בה הובעה תדהמה מפיטוריו. שי כתב להורים שהתקיימה פגישה בין נציגות ההורים למנהלת בית הספר אמירה רוזין ובה עלו מספר נושאים, ובין היתר העלתה נציגות ההורים טענות על תיפקוד לקוי לדעתה של בית הספר שבא לידי ביטוי בחוסר הקשבה והכלה לצרכי התלמידים ותקשורת לקויה מולם. עוד כתב שי כי קיימת תחושה קשה הן מצד ההורים והן מצד התלמידים שאין עם מי לדבר בבית הספר, וכן כתב על פיטורי רכז השכבה. "ההורים הדגישו את החיבור המיוחד החזק והחיובי בין התלמידים לרכז, שיתפו מקרים אישיים להמחשת החיבור והדגישו את היותו דמות משמעותית, עוגן ומשענת עבור התלמידים בין כותלי בית הספר, מורה לחיים", כתב יו"ר ועד ההורים שי, "בהתאם לכך, מידת הצער והתדהמה שחוו הן התלמידים והן ההורים בעת ששמעו על עזיבתו".

שי הוסיף שלטענת מנהלת בית הספר רוזין היא מנועה מלשתף בסיבות ובהשתלשלות האירועים שהובילו לעזיבתו של הרכז. עוד הוא מציין בהודעה שהמנהלת לא הסכימה לקבל את הטענות הגורפות על אקלים ואווירה שליליים בבית הספר. לדבריו היא גם "טענה כי קיים אקלים חברתי חיובי בשכבה". יחד עם זאת הוא ציין שרוזין הבטיחה להכנס לכיתות ולבדוק את טענות התלמידים ולראות כיצד ניתן לשפר את התחושות שלהם.

לדברי הורים ותלמידים בשכבת י' בבית הספר הם לא מרוצים מהחלטת ההנהלה וילחמו שרכז השכבה יישאר.

רכז השכבה סירב להגיב לדברים.

מדוברות העירייה נמסר: בשל צנעת הפרט לא נפרט אודות ההתנהלות מול רכז השכבה. עם זאת במהלך סוף השבוע והיום הנהלת ביה"ס מקיימת מפגשים עם תלמידי ביה"ס בכדי להבין את רחשי ליבם. במקביל התקיים מפגש של צוות ניהול עם נציגות הורי שכבת י' וכן מפגש של מנהלת האגף עם נציגות ההורים. כדאי ונכון לתלמידי ביה"ס להגיע ללימודים, כך יוכלו להשמיע טענותיהם ולהיערך כראוי למבחנים ולפעילויות החברתיות הצפויות להם".

ממשרד החינוך נמסר: "מדובר ברכז שכבה, עובד הרשות המקומית, שהועסק על ידי מנהלת בית הספר לתקופת ניסיון. התנהלותו ואופן תפקודו בבית הספר כמו גם טענות ההורים, נבדקות בימים אלה על ידי העירייה ומשרד החינוך".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר