השביתה במתחם הגנים ברחוב זכרון יעקב צילום יעקב אברמוביץ
השביתה במתחם הגנים ברחוב זכרון יעקב צילום יעקב אברמוביץ

מחאת האבטחה: הבוקר "הפגנת ה-50" של ההורים, גנים נוספים יצטרפו להשבתה

ההורים יפגינו מול העירייה כהצהרת כוונות עם מספר מצומצם של משתתפים, גנים בשכונות נוספות יצטרפו להשבתה. דובר מטה המאבק: "אנחנו מקווים שלא יהיה צורך להחריף את המאבק"

פורסם בתאריך: 16.5.19 17:35

מחאת ההורים משכונות רבות בעיר נגד ביטול הצבת המאבטחים במחמי הגנים, עולה מדרגה. לאחר מספר השבתות בגנים, תתקיים ביום שישי הקרוב ה-17.5, בשעה 9:30 בבוקר, הפגנת הורים מול בניין העירייה. המארגנים מציינים שמדובר בהפגנה סולידית שמטרתה הצהרת כוונות לגבי המשך הפעילות ובשלב הראשון המטרה שלהם שמכל גן יגיעו כשלושה-ארבעה הורים. "אנחנו קוראים לזה הפגנת ה-50 מתוך הרצון שיגיעו 50 הורים להפגין. זו פעם ראשונה שאנחנו עושים דבר כזה ואנחנו מקווים שלא יהיה צורך להחריף את המאבק", אומר יעקב אברמוביץ, דובר מטה המאבק ואב לילד במתחם הגנים זכרון יעקב שבשכונת אם המושבות הוותיקה.
בנוסף, בשישי יצטרפו גם הורי שכונת שיפר נווה דקלים להפגנה והם ישביתו לשעתיים הראשונות את מתחם הגנים ברחוב הרב פינטו. "כבר תקופה ארוכה אנחנו שוקלים את האפשרות לקחת חלק במאבק והשבוע החלטנו להצטרף", אומר הורה מהגן. "מדובר בחוסר אחריות של העירייה להפקיר בצורה כזו את הגנים ולא מדובר רק על אירועי פח"ע וטרור, בשנת הלימודים הקודמת ילד מהמתחם שלנו יצא מהגן מבלי שהגננת והסייעת שמו לב ורק כשהגיע לשער של השומר הוא נעצר, בנוסף, השומר מכיר את הילדים ואת ההורים, מוודא שמי שאוסף את הילד הוא באמת בן משפחה ורק אחרי שחלילה יקרה משהו בעירייה יתעוררו ואנחנו רוצים למנוע זאת".
כזכור, לפני כחודש, מיד עם היציאה לחופשת פסח, החל בפועל השינוי במתכונת השמירה בגנים. עד אז היו מאבטחים במתחמי גנים גדולים ובגנים שצמודים לאתרי בנייה, אך בשאר הגנים בעיר לא הייתה אבטחה. השינוי כלל את ביטול הצבת המאבטחים באופן גורף ומעבר לאבטחה ניידת בכל העיר. בשבועיים האחרונים כ-950 ילדים משכונות אם המושבות, נווה גן וכפר גנים השביתו במסגרת המחאה את הלימודים, ו-1,900 הורים השתתפו בהשבתות. בהודעה שהוציא מטה המאבק להורים נכתב: "עכשיו הזמן לעלות מדרגה ולהוציא פעם ראשונה הפגנת מחאה מול בניין העירייה, הפגנה של 50 הורים בלבד, שמטרתה להצהיר כוונות לעיריית פתח תקווה בדבר רצינות הדרישה שלנו, וזאת בשאיפה שבקשתנו תיענה ולא נזדקק לצעדים נוספים בהמשך. הורים יקרים – זו שעת האמת שלנו. עד היום נדרש כל אחד מאיתנו להשבתה אחת בלבד של שעה עד שעתיים. בפעולה משותפת הפכנו בנחישות את המחאה שלנו למאבק ציבורי שנמצא גבוה על סדר היום של העיר ומקבלי ההחלטות, ומחייב אותם לעסוק בנושא בצורה אינטנסיבית".

תגובת דוברות העירייה: "ראש העיר ואנשי הביטחון בקשר עם ההורים, וקיימו סיורים בכל המתחמים על מנת לבדוק שיש מענה מצוין בנוגע לאבטחה. סיירת הביטחון מוכיחה את עצמה כל יום מחדש ובכל יום היא מטפלת באירועים בטחוניים רבים שבעבר לא היה ידוע עליהם. בעבר 85% מילדים העיר היו מופקרים והיום כולם זוכים להגנה נרחבת ומקיפה ובנוסף הנחה ראש העיר שדרוג באלמנטים בטחונים טכנולוגיים בכל הגנים דבר שלא היה קיים בעבר. רוב מוחלט של ההורים תומך במהלך השוויוני והצודק, וגם רוב ההורים שהורגלו לסדרן בכניסה לגן, רואים את השינוי. אנו עומדים בקשר עם ההורים ובוחנים יום יום שעה שעה איך לתת מענה טוב ביותר לאבטחת גני ילדים כפי שקיים בכל הערים בארץ".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר