גן ילדים צילום אייל טואג לגן המצולם אין קשר לכתבה
גן ילדים צילום אייל טואג לגן המצולם אין קשר לכתבה

"אנחנו שבויים של המערכת". להורי החינוך המיוחד נמאס מהבעיות בהסעות

בעיית המלווים בהסעות של החינוך המיוחד מתחילה להזכיר את בעיית הסייעות. למלאבס הגיעה פנייה נוספת של הורים, הפעם הילדים נשארו בבית בחול המועד בגלל שהמלווה היה בחופש. ההורים מדגישים: מדובר בילדים שזקוקים מאוד לרצף חינוכי

פורסם בתאריך: 31.10.19 18:21

לא פשוט להיות הורה לילד לחינוך המיוחד בפתח תקוה. מידי שבוע נאלצים הורים להתמודד עם בעיות בהסעות. לא מעט סיפורים מגיעים למערכת על בעיות כאלה, על כך שמלווים יוצאים לחופשה או חולים וההורים צריכים למצוא פתרונות, על הסעות שמגיעות באיחור ועל ילדים שנשכחים בדרך.

אחד המיקרים הבולטים, שכבר פורסם במלאבס, הוא זה של ע' ו-ה'. בשבוע שעבר קיבלה אמם של התאומים בני החמש, שנוסעים כל בוקר לגן במונית מטעם העירייה, הודעה שהמלווה שלהם חולה. הילדים מתגוררים בכפר אברהם והגן בשכונת עמישב. העירייה הודיעה להורים שהמלווה יהיה חולה עד סוף החודש ומאחר ובאגף היסעים לא הצליחו למצוא מחליף, הם הודיעו להורים שהם צריכים לדאוג לפתרון.

על מקרה נוסף מספרת אימא לילד שלומד בגן באשפוז יום בגהה. "בחול המועד סוכות, המלווה שמלווה שישה ילדים מהחינוך המיוחד משכונת עמישב לגן באשפוז יום בגהה לקח חופש. מדובר בשישה ילדים שמגיעים במיניבוס לגן. פניתי לאחראית על ההסעות לחינוך המיוחד ובתשובה שלה היא העלתה טענות כלפי המלווה. היא אמרה לי לנסות לחפש מלווים וכך אני עושה, פרסמתי בפייסבוק אך לא הצלחנו למצוא. לצערי כל הזמן יש בעיות. לפעמים יש איחור ואנחנו יכולים להמתין למעלה מחצי שעה להסעה. יום אחד הבן שלי חזר מריח כמו מאפרה, היה לו ריח חזק של סיגריות שנתפס בבגדים ובשיער ולא היה מול מי לדבר. בתחילת השנה היה מקרה שהמלווה שכח את אחד הילדים והלך לחפש אותו והיו פעמים שהמלווה עם ההסעה פשוט נסע בלי לאסוף את הילד או שההסעה הגיעה בלי בוסטר. לצערי, אין לנו ההורים יותר מידי מה לעשות ואנחנו בטוחים שיהיה לנו את אותו סיפור בחול המועד פסח. אצלנו זה קריטי, כל יום בגן זה יום טיפולים וכל יום שהם חסרים מקשה על החזרה לשגרה ולכן יש פעילות גם בחול המועד, כי הם חייבים את הרצף. אנחנו סוג של שבויים של המערכת. המערכת צריכה לחשוב מחוץ לקופסא, לבחור בקפידה את המלווים, לדאוג למחליפים כשהם חולים או מחסירים ולא לצפות מההורים שיפתרו את הבעיות".

מלשכת דובר העירייה נמסר בתגובה: "ראשית, העירייה לא אישרה את יציאה מלווה הבוקר לחופשה. לצד זאת נציין כי קיימת בכל הארץ מצוקה בכוח אדם של סייעות ומלווים ועיריית פתח תקוה עושה כל שביכולתה כדי לגייס כוח אדם נוסף."

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר