גן כנרת. צילום באדיבות ההורים
גן כנרת. צילום באדיבות ההורים

הגן יושבת: "הילדים שהיו גמולים חזרו להרטיב"

בשני גנים מתלוננים הורים על בעיות בכוח אדם. באחד בו יש 29 ילדים הובטחה להורים סייעת שנייה לחודשיים, אך הסייעת עזבה ואין לה מחליפה. בגן נוסף בו 28 ילדים יש סייעת אחת ולהורים נמאס. התקן לסייעת שנייה: 30 ילדים

פורסם בתאריך: 4.11.19 08:19

למרות שהורי גן אורן בשכונת אם המושבות, גן טרום טרום חובה, קיבלו אישור מהעירייה שהחל מאוקטובר למשך חודשיים תהיה בגן סייעת שנייה (זאת למרות שיש בגן רק 29 ילדים ולא 30 כפי שאומרת הרפורמה של משרד החינוך), ביום שישי התבשרו ההורים שהסייעת השנייה עוזבת שלהם עוזבת ולטענתם נאמר להם שלא תגיע סייעת אחרת במקומה. מנגד טוענים בעירייה, שהסייעת עזבה והרשות מחפשת לה מחליפה. "הצוות בגן הודיע לנו שהסייעת עוזבת והעירייה לא מתכוונת לשבץ סייעת אחרת במקומה וביום ראשון כבר לא הייתה סייעת", אומרת אמא מהגן.

תחילת הסיפור בימים הראשונים של שנת הלימודים הנוכחית, אז גילו ההורים שחסר להם ילד אחד בגן לתקן של סייעת שנייה בגן. ההורים התלוננו על כך וציינו שמצב הקיים בגן, כשיש בו הילדים שעדיין לא גמולים, לא ניתן להתנהל. לבסוף הודיעו בעירייה שראש העיר הנחה על הוספת סייעת שנייה, למשך כחודשיים. "רק אחרי שטעמנו את הטעם של הסייעת השנייה, אנחנו מבינים מה אנחנו מפסידים", מסבירה האם, "סוף סוף בשבועיים האלה הצוות יכל לעבוד, הילדים היו יותר רגועים והצוות עסק בפדגוגיה. החשש שלנו שעכשיו אנחנו חוזרים לנקודת ההתחלה ולכך לא נסכים".
מלשכת דובר העירייה נמסר בתגובה: "ביום שישי האחרון הודיעה הסייעת הנוספת בגן אורן על עזיבה באופן פתאומי. כידוע, קיימת מצוקת כוח אדם של סייעות בכל הרשויות בארץ ועם זאת, הרשות פועלת לגיוס סייעת מחליפה בהקדם".

גם הורי גן כנרת בשכונת נווה גן, נמצאים במצב דומה. גם אצלם מדובר בגן לילדי טרום טרום חובה וטרום חובה. ההורים מתלוננים על כך שבגן יש רק סייעת אחת, ויתרה מכך, מתחילת השנה התחלפו ארבע סייעות ורק עכשיו קיבלו סוף סוף סייעת שהם מרוצים ממנה, אך דורשים סייעת נוספת. ההורים מתכוונים להשבית את הפעילות של הגן ביום חמישי ולהגיע לבניין העירייה ואומרים: "מתחילת השנה, התחלפו בגן ארבע סייעות ובכל בוקר הילדים הגיעו לגן בשאלה מי תקבל את פניהם היום. הצוות בגן צריך להתמודד עם 28 ילדים, 17 טרום טרום חובה ו-11 ילדי טרום חובה ועסוק רק בלהחליף בגדים ובאוכל, הילדים שלנו שחלקם היו כבר גמולים, חזרו להרטיב. מתחילת השנה לא עסקו בחינוך ופדגוגיה וסוף סוף שקיבלנו סייעת טובה, אנחנו רוצים שייתנו לה ולגננת עזרה, על מנת שנוכל לחזור למסלול. יש בעיה בתפקוד, דבר שניתן לשינוי ובעירייה צריכים לפתור את הבעיה וסוף סוף שהצוות יחזור לעבוד ולא יצטרך להתעסק בהחלפת תחתונים ואפילו לתקופה קצרה. בעירייה לא משאירים לנו ברירה, אלא למרות שזה קשה, לעלות לעירייה ולדאוג לחינוך של הילדים שלנו".
מלשכת דובר העירייה נמסר בתגובה: "בגן כנרת שובצה סייעת לשביעות רצון ההורים. נדגיש כי התקן מחייב סייעת נוספת בגן המכיל 30 תלמידים ומעלה וגן זה אינו עומד בתקן הנדרש. יחד עם זאת, צוותי הפיקוח של משרד החינוך והרשות ממשיכים לוות את הגן מבחינה מקצועית וככל שמשרד החינוך ימצא לנכון להמליץ על סייעת נוספת, הרשות תפעל בהתאם".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר