מדור נוער מתוך הסרטון של מצלמות האבטחה במעון בראש העין צילום דוברות המשטרה גננת מתעללת בראש העין. צילום באדיבות המשטרה

מזעזע: הסייעת היכתה ילדים, הטיחה אותם לרצפה וכבלה אותם לכיסא בעזרת החולצה

לירז נתן, שעבדה כסייעת בגן בייבי לאב של כרמל מעודה, מואשמת בריבוי עבירות של תקיפת קטין על ידי אחראי. אחת האמהות בגן, ניקול דניאל, ממובילות המחאה נגד אלימות כלפי קטינים בגנים ובפעוטונים: "מדובר במעשים חמורים"

פורסם בתאריך: 5.1.20 11:19

פרקליטות מחוז מרכז (פלילי) הגישה היום (ראשון) כתב אישום לבית משפט השלום בפתח תקווה נגד לירז נתן, בת ה-32, שהייתה סייעת בגן של כרמל מעודה, "בייבי לאו", בגין 8 אישומים של תקיפת קטין. בכתב האישום מצויין כי הנאשמת, תושבת פתח תקוה, תקפה חמישה קטינים בגן, ילידי השנים 2017-2018. על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד איריס פיקר סגל, בתקופה הרלוונטית לכתב האישום, שימש גן משפחתון "בייבי לאו" בראש העין, כגן פרטי, אותו ניהלה כרמל מעודה, המיועד לתינוקות ולפעוטות בין הגילאים 3 חודשים עד 3 שנים.
בין התאריכים 27.5.19-16.6.16 הועסקה הנאשמת כסייעת בגן. מתוקף תפקידה ומפאת גיל הקטינים בגן, הייתה הנאשמת, שעה שנכחה בגן, אחראית על הקטינים. במהלך עבודתה בגן, תקפה הנאשמת חמישה קטינים בגן הילדים בכך שהניחה רגליה על אחת הקטינות, הצמידה את גופה למזרן וסטרה על ידה; שילבה ידיהם של הקטינים בכוח רב, גררה אותם בחוזקה והטיחה אותם בעוצמה ברצפה; הושיבה קטינים בחוזקה על כיסאות כשגב חולצתם מולבש על משענת כיסא כדי למנוע מהם לזוז. דבר שגרם לאחד הקטינים להתפתל במשך 3 דקות כדי לקום מהכיסא, עד שהצליח להשתחרר מהכיסא אליו היה כבול.
עוד מצויין בכתב האישום כי לירז נתן העמידה קטינה כשפניה מופנות לקיר, מבלי שתוכל להיתמך בדבר. זאת, למשך מספר שעות ובזמן שצפתה הקטינה בחבריה משחקים ואוכלים את ארוחת הבוקר שנמנעה ממנה. היא הכתה קטין באמצעות מטלית ניקוי, אחזה בחוזקה בזרועו והטיחה אותו על מזרן, הכתה אותו בזרועו ומשכה את ראשו לאחור; תחבה בחוזקה פרוסת לחם לפיו של אחד הקטינים; הטיחה קטינה אל הקיר, גררה אותה והטיחה אותה על כיסא בעוצמה רבה, תוך שטלטלה אותה ואחזה בפניה בכוח; משכה קטין בזרועו לקצה השני של החדר והושיבה אותו על הרצפה בחוזקה.
בפרקליטות מציינים כי כתוצאה ממעשי התקיפה נגרמו לקטינים מכאובים וליקויים גופניים, בין בשל עוצמת התקיפה, בין בשל העובדה שהמכאובים גרמו להם להתפתל ובין בשל מניעת אוכל מהם.

בשבוע שעבר הודיעה הפרקליטות, כפי שפורסם במלאבס, לבא כוחה של נתן כי נדחו טענותיו בשימוע וכי יוגש נגדה כתב אישום בימים הקרובים בגין תקיפת קטין על ידי אחראי (ריבוי עבירות). בנוסף, הודיעה הפרקליטות לחשודים נוספים בתיק כי התיק בעניינם נסגר. הודעה על כך נמסרה גם לבאת כוחם של הורי הקטינים שהיו בגן. בפרקליטות ציינו כי משפטה של כרמל מעודה ממשיך להתנהל.

כנסו כאן לקרוא על כתב האישום נגד מעודה

ניקול דניאל, אמא מהגן וממובילות מחאת ההורים נגד ההתעללות בילדים בפעוטונים ובגנים, אמרה בשבוע שעבר: "היום התבשרנו שהוחלט להגיש כתב אישום כנגד לירז תפארת נתן ואנחנו שמחים על ההחלטה הזו. אנחנו חושבים שהמעשים שלירז עשתה, הם מעשים חמורים והיא אמורה להיענש. אני מקווה שהיא מואשמת גם באי דיווח על מה שעשתה חברתה לפשע כרמל".
בא כוחה של נתן, עו"ד קובי פלומו אמר בשבוע שעבר לאחר ההודעה על הגשת כתב אישום: "הלב נחמץ נוכח קיומן של עבירות מהסוג הזה בכלל ואולם האינטרס הציבורי מחייב לאפשר את ניהול ההליך בין כותלי בית המשפט. בהמשך להליך שימוע שהתקיים בין הצדדים השתכנעה הפרקליטות כי יש מקום לאבחנה ברורה בין מרשתי לבין הנאשמת המרכזית, אבחנה שבאה לידי ביטוי בעצם הגשת כתבי אישום לערכאות שונות ובעבירות בעלות חומרה נמוכה יותר ככל שניתן לסווגן כך. מדובר בנקודת פתיחה במשפט וסבורני כי ככל ויתקדם ההליך ניתן יהיה להוכיח כי המעשים אינם כפי שמתוארים בכתב האישום".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר