יצחק שמיר- צילום רועי פן
בית הספר יצחק שמיר. צילום רועי פן

הסערה נמשכת: הורי יצחק שמיר מתנגדים לאיחוד החטיבות, "זה נפל עלינו כרעם ביום בהיר"

ביקורת גדולה על ההחלטה לסגור את חטיבת אחד העם רמת ורבר, ועל האופן בו נעשה המהלך. יו"ר ועד ההורים העירוני, אנה נבות: "נדהמנו מדרך ההתנהלות"

פורסם בתאריך: 11.2.20 14:40

החשיפה על סגירת חטיבת אחד העם רמת ורבר והעברת התלמידים והמורים לחטיבת יצחק שמיר, ממשיכה לעורר סערה. היום בהצרים התברר שלמהלך הזה יש התנגדות גדולה אצל הנהגת ההורים של חטיבת יצחק שמיר. אחת הטענות הבולטות הייתה שהם לא שותפו בהחלטה, טענה שנשמעה מגורמים נוספים בעיר. בהודעת הנהגת ההורים נמסר: "אתמול (שני) בשעות הצהריים קיבלנו הודעה על פגישה שצפויה להתקיים בנוגע לאזורי רישום בעיר, בהתראה קצרה ממועד קיום הפגישה. לא נמסר מידע מקדים לגבי תוכן הפגישה וניתן הרושם שזוהי פגישה כללית בנושא כללי. לא כל הנציגים יכלו להגיע במועד כה קצר. ההודעה שנמסרה בפגישה כי חטיבת ורבר תיסגר ותתאחד עם חטיבת יצחק שמיר כבר מהשנה הקרובה, נפלה עלינו כרעם ביום בהיר. בשום שלב לאורך הדרך לא שותפנו. חטיבת יצחק שמיר היא חטיבה צומחת בראשית דרכה, מהחוויות שלנו עד כה ומהקשיים בהם אנו נתקלים אנו יכולים לומר כי בית הספר לא ערוך לקליטת כמות כזו של תלמידים. כידוע אין לנו עדיין מבנה קבע והבנייה לא הושלמה, בספטמבר 2020 לפי מה שעודכנו עד כה יושלמו רק 12 כיתות. כחטיבה צומחת בתחילת דרכה שעברה לא מעט זעזועים עד כה, השבתות, חילופי מנהלים ועוד, אנו לא רואים כיצד איחוד שכזה יכול להיטיב עם התלמידים. סגל המורים שלנו עדיין לא מגובש, אנחנו סובלים ממחסור חמור במורים והניהול חדש. בנוסף הרעיון של העברת הכיתות וצוות המורים כמקשה אחת יוביל לאסון חברתי ופילוג בקרב הילדים ואף בין הצוותים ואנחנו לא נסכים לכך. אנחנו כמובן לא מתנגדים לאיחוד כרעיון או פוסלים חלילה תלמידים בגלל מיקום גאוגרפי כזה או אחר. מה שעומד לנגד עינינו זו העובדה שכולם יצאו כאן מפסידים. מהלך כזה מן הראוי שיבוצע עם תשתית נכונה. זו לא החלטה של רגע! והיום כבר ראוי היה שתעמוד חטיבה מושלמת עם מספר כיתות מותאם למספר התלמידים. מקבלי ההחלטות צריכים לקחת בחשבון את כל הפרמטרים, יש ברדיוס הגיאוגרפי במרחק סביר בתי ספר שערוכים הרבה יותר לקליטת מספר רב של תלמידים גם מבחינת מקום וגם מבחינה פדגוגית. אנחנו כהנהגה לא ניתן את ברכתנו למהלך הזה כמו שהוא, יש לטפל בכל הבעיות והכשלים בתכנית והם רבים, על מנת שהאיחוד יצליח ויחזיק לאורך זמן ויועיל לתלמידים כולם".

כנסו כאן לקרוא את הפרסום הראשון על סגירת החטיבה

אנה נבות. צילום: זאב שטרן

אנה נבות. צילום: זאב שטרן

טענות היו גם ליו"ר הוועד העירוני, אנה נבות, שהוציאה הודעת הבהרה ובה כתבה: "הוזמנו לפגישה בלשכת ראש העיר בה שמענו על ההחלטה לסגור את חטיבת ורבר ולהעבירה לשמיר. לא הייתה נוכחות הורים מספקת כדי לבחון את עמדתנו. ביקשנו לקיים מפגש הורים כדי שהרשות והפיקוח יציגו בפניהם את התכנית. חשוב להבהיר בצורה חד משמעית כי לוועד ההורים העירוני לא היה חלק או השפעה על ההחלטה. נדהמנו מדרך ההתנהלות שמנוגדת לעקרונות השיתוף שהנחו את עבודתנו עד כה. ביקשנו להוריד את התוכן השקרי לפיו שותפנו בהחלטה ואנחנו ממתינים לקיום מפגש הורים כפי שהובטח". נבות מדגישה שמדובר על פגישה לכל ההורים שמעוניינים להגיע מכלל בתי הספר המזינים.

מלשכת דובר העירייה נמסר: "איחוד בתי הספר הינו מהלך שנשקל בכובד ראש תוך המלצת אנשי המקצוע ברשות ובאישור משרד החינוך. מדובר במהלך שתוכנן בקפידה ומטרתו להיטיב עם התלמידים ולהביא להישגים חינוכיים וערכיים. נדגיש כי האיחוד התאפשר לאור המלצת הגורמים המקצועיים שהם הסמכות העליונה בנושא ואף שיתפנו את ועד ההורים המרכזי במהלך המדובר. כאמור, מדובר במהלך המבוסס על עיקרון תפיסת החינוך העל יסודי (שש שנתי) אשר יאפשר בנוסף את מקסום המשאבים החינוכיים, הערכיים והפיזיים לרווחת התלמידים ולמענם. בנוסף, המהלך יבטיח את השבחת ההיבט הפדגוגי ע"י חיבור צוותי ההוראה ובחינה מחודשת של מגמות הלימוד לצד הבניית מרחבי לימוד חדשניים שיהיו מותאמים לשיטות הלמידה החדשניות במאה ה-21. במסגרת שיתוף כלל הגורמים באיחוד, ב-19.2 תתקיים פגישה שבה ראש העיר רמי גרינברג לצד גורמי המקצוע ברשות ובמשרד החינוך, יציגו בפני ההורים את הערך המוסף שיש באיחוד ואף יענו על שאלות ככל שיידרש. בנוסף, תיערך פגישה דומה גם בנוה גן עם הורי יצחק שמיר".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מה חדש? רמי לא משתך אף אחד… עובד לבד. פשוט הזוי

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר