רמי גרינברג בכנס עם הורי בית ספר יצחק שמיר. צילום עיריית פתח תקווה
רמי גרינברג בכנס עם הורי בית ספר יצחק שמיר. צילום עיריית פתח תקווה

המפגש בנושא סגירת חטיבת אחד העם רמת ורבר: "ההורים צעקו ולא מעט מהם עזבו את האולם"

ראש העירייה, צוות מינהל החינוך ומפקחת משרד החינוך, נפגשו עם הורי בית הספר יצחק שמיר ובתי הספר המזינים אותו, בנוגע לקליטת תלמידי ומורי חטיבת אחד העם רמת ורבר שתיסגר. ההורים: "היה שיח מתלהם". העירייה: "היה שיח מכבד ופורה"

פורסם בתאריך: 17.2.20 17:56

ראש העירייה, רמי גרינברג, קיים אתמול בערב (ראשון) מפגש עם הורי בית הספר יצחק שמיר ובתי הספר המזינים את החטיבה, אריק איינשטיין ועוזי חיטמן. זאת בהמשך להחלטה שעוררה סערה על סגירת חטיבת אחד העם רמת ורבר והעברת התלמידים והצוות ליצחק שמיר. בכנס השתתפו בנוסף גם המשנה לראש העירייה וראש מנהל החינוך רון כץ, צוות מינהל החינוך ומפקחת משרד החינוך הממונה על החינוך העל יסודי. הם ענו על שאלות ההורים והסבירו את המהלך.

"הפגישה הייתה מאוד טעונה ומאוד קשה", סיפרה תושבת ואמא לילדים שאמורים להגיע לחטיבה. "למפגש הגיעו לא מעט הורים, שביקשו לשמוע ובעיקר להשמיע, אבל לצערי זה לא היה כך. בשלב כלשהו הטונים של הקהל ושל ראש העיר עלו, ההורים צעקו ואחרי זמן מה, לא מעט מהם עזבו את האולם".

כנסו כאן לקרוא את הפרסום הראשון על ההחלטה

הבעיה העיקרית של ההורים, היא מה יהיה בעתיד הלא רחוק, כאשר החטיבה תצטרך להכיל בין 10 ל-12 כיתות בשכבה. ההורים ביקשו מראש העירייה לפתוח את אזורי הרישום ולאפשר להירשם לחטיבות נוספות גם באם המושבות. הורה מיצחק שמיר העלה סוגיה אחרת: "מתכננים להעביר את הכיתות של אחד העם כגוש, כלומר לא לערבב אותם יחד עם הכיתות האחרות, וזה ייצור חטיבה בתוך חטיבה, הם יגיעו עם המורים שלהם ועם המגמות שלהם וזה ייצור איפה ואיפה אצל התלמידים. לדוגמא, להם יש מגמת ספורט ולילדי יצחק שמיר לא. גם לגבי המורים, לא הצלחנו לקבל אישור שהמורים שמגיעים ילמדו את כלל התלמידים בחטיבה, במיוחד כשאצלנו יש מחסור במורים עם ניסיון. זה הרגיש שהם הגיעו עם מנטרה סגורה, שכחו את ההורים ורק אחרי שקם קול צעקה, קיימו מפגש והחששות אצל כולם מאוד גדולים".
בעירייה מציינים שההחלטה מבוססת על עקרון תפיסת החינוך העל יסודי, השש שנתי הקיים בעיר פתח תקוה בשנים האחרונות. גרינברג אמר: "הפגישה עם ההורים הייתה חשובה ובמהלכה הוסבר על יתרונות האיחוד והרצון של המערכת להיטיב עם התלמידים על מנת שיגיעו להישגים. כפי שהבטחתי, הרשות תלווה את האיחוד על כל פרטיו ותעמוד לצד ההורים, התלמידים וצוות ההוראה ככל שידרש".
מהנהגת הורי יצחק שמיר נמסר: "ראשית חשוב לציין שהאולם היה מלא בנוכחות מרשימה ומייצגת של הורים ממספר בתי ספר שיושפעו מהמהלך. הרוחות היו סוערות, השיח היה מתלהם, לעיתים לא מכבד, גם מקרב ההורים וגם מקרב נציגי העירייה ומנהל החינוך. הוצגו בפני ההורים נתונים חלקיים, ניתנו תשובות סלקטיביות לא מספקות ואף מתחמקות לשאלות מהותיות. בעוד שבקרב ההורים ההתנגדות הייתה אחידה, ניתן היה להרגיש שהדעות של הפאנל הפדגוגי/מנהלי לא אחידות ויש כאלו שמבינים מניין נובעת ההתנגדות למהלך. לא ברור עדיין מה הדחיפות לבצע שינוי שכזה בפעימה אחת ולא בהדרגה. יש לנו עוד הרבה שאלות שנותרו פתוחות והבהרות שנדרוש לקבל. ביקשנו לתאם פגישה על מנת לקבל תשובות".
מלשכת דובר העירייה נמסר: "אנחנו שוללים את הביקורת שנמתחה בגין אי השתתפות ההורים מכל וכל. מדובר בכנס שהתחיל בשעה 20:00 ונגמר בחצות. בסופו ההורים הוקירו תודה על ההשקעה והמסירות של ראש העיר, רמי גרינברג, לטובת הנושא ואף הרעיפו שבחים על כך. נציין כי מטבע הדברים ההורים הגיעו לכנס טעונים כצפוי למהלך המצריך שינוי. בסוף הכנס ההורים הבינו שהמהלך נועד לגשר על בעיות שנוצרו ולהבטיח את איכות הלימוד עבור ילדיהם. יתירה מזו, ההורים ביקשו שהמהלך יהיה מפוקח ומבוקר באופן יעיל וטוב לתלמידים. לאחר 4 שעות של דיון שבו השתתפו גם הדרג המקצועי במשרד החינוך וברשות, כולם יצאו מרוצים ומסופקים מההסברים. היה שיח מכבד ופורה שכלל שיתוף פעולה בין כלל הגורמים. אילו הטענות, כפי שהובאו על ידכם (מלאבס) היו נכונות, ספק אם השיח היה מחזיק לאורך זמן כל כך משמעותי של 4 שעות רצופות. כפי שהודגש בכנס, הרשות תפעל אך ורק לטובת התלמידים וזה יהיה הקו המנחה במהלך".

בשבוע הבא יתקיים מפגש עם הורי חטיבת אחד העם רמת ורבר.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר