(מצד ימין) חבריו של יואל טגן שמועמד לגירוש הפגינו בכניסה לחטיבה (מצד שמאל) יואל טגן. צילום
(מצד ימין) חבריו של יואל טגן שמועמד לגירוש הפגינו בכניסה לחטיבה (מצד שמאל) יואל טגן. צילום באדיבות המשפחה

"לא ניתן את יואל לגרש". מאה בני נוער הפגינו בכניסה לחטיבת אחד העם רמת ורבר

המדינה קיבלה החלטה מקוממת לגרש את אביו של יואל טגן בן ה-12 לאתיופיה, והילד הצעיר ייאלץ לבחור בין אביו לבין מדינת ישראל. החברים הפגינו אתמול, הפגנה נוספת מתוכננת היום

פורסם בתאריך: 20.2.20 15:41

כ-100 בני נוער, הפגינו אתמול (רביעי) בערב בכניסה לחטיבת אחד העם רמת ורבר, במטרה לנסות ולמנוע את גירושו של אביו של יואל טגן בחזרה לאתיופיה. האב היה נשוי לישראלית ולאחר שהתגרשו מסרבים במשרד הפנים להעניק לו מעמד של קבע בארץ. הבן הצעיר, שלומד עתה לבר מצווה ונולד בישראל, צריך לבחור האם לחזור לאתיופיה עם אביו או להישאר בישראל לבד. האם מתגוררת בארצות הברית והבן לא נמצא איתה בקשר. יואל הוא תלמידי כיתה ז' בחטיבה זו. בני הנוער מחו וצעקו: "לא לא לא ניתן את יואל לגרש", וקריאות מחאה נוספות.

אחד המוחים בהפגנה, ניקיטה, אמר: "יואל מאוד קרוב אלי ואני לא מוכן שחבר שלי ילך ולא יחזור. יואל גם הגיע להפגנה ואני חושב שהוא שמח שאנחנו מנסים לעזור לאבא שלו". חבר נוסף של יואל, ירין, אמר: "לאחר 17 שנה שאבא שלו בארץ ללא אזרחות, זה לא בסדר לגרש אותו ולהשאיר את יואל לבחור האם להישאר בארץ ללא משפחה או לטוס לאתיופיה. הוא ממש שמח שהגיעו ילדים לעזור לו ולמרות שלא כולם מכירים אחד את השני, אנחנו תמיד נשארים מאוחדים".
הוא חושב להישאר בישראל?
"יש לו שישה ימים להחליט כי בעוד שישה ימים אבא שלו על מטוס לאתיופיה ואם הוא ישאר בארץ ופתאום ירצה לחזור לאביו הוא לא יוכל".

כנסו כאן לקרוא את הראיון עם אביו של יואל

צפו בהפגנה:

בני הנוער סיפרו כי למקום הוזעקה משטרה, ומחו נגד יחס השוטרים. הם טענו כי חלק מהשוטרים דחפו אותם, איימו שייקחו אותם לתחנה, וטוענים שחסמו אותם וסגרו אותם בתוך השביל. "היה הרבה רעש ובאמת הרעדנו את השכונה ואף היו ילדים שהפעילו נפצים", אומר אחד מחבריו של יואל ואחד ממארגני ההפגנה. "המשטרה במקום איימה על חלק מהילדים שייקחו אותם למשטרה ואף אחד השוטרים איים עם אקדח הטייזר שלו. חבר אחר מוסיף: "ההתנהגות של המשטרה לא היתה ראויה, הם איימו אלינו וצילמו ילדים במצלמות נסתרות ואנחנו בסך הכל בקשנו להפגין ולעזור לחבר".

למקום  הגיע ראש העירייה, רמי גרינברג, אך לטענת בני הנוער הוא לא יצא אליהם. מוקדם יותר, הוציא גרינברג הודעה בה נכתב: "הובא לידיעתי המקרה המצער אליו נקלע תושב העיר ותלמיד חטיבת ביניים בעיר, יואל טגן, בגין ההחלטה לגרש את אביו למדינת מוצאו, אתיופיה. לנגד עיני עומדת טובתו הבלעדית של הילד שהינו ישראלי שווה זכויות כמו כל אזרח אחר במדינה. מדובר בילד הלומד בכיתה ז' וחי בישראל מיום הולדתו. במצב שנוצר, שבו אמו של הילד לכאורה אינה נוכחת בגידולו, ייתכן שהילד יצטרך להעתיק את מגוריו וחייו למקום אחר שלגמרי זר לו. מכורח המציאות שנוצרה טובתו של הילד דורשת חשיבה מחודשת לגבי גירוש האב. על פי הבנתי מדובר במקרה חריג ועל כן בכוונתי לפעול אל מול הגורמים הרלוונטיים במשרד הפנים כדי שאלו יבחנו את הנושא שוב לעומקו תוך הסתכלות מדוקדקת על טובתו של הילד – וטובתו בלבד".
ממשטרת ישראל נמסר כי אמש התקיימה מחאה שהסתיימה ללא חריגים.

הפגנה  נוספת מתוכננת להיום (חמישי) ב-18:00 מול בניין העירייה.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    יפה מצד ראש העיר לאשר כמות כזו גדולה של קורקינטים, זה אומר למות יותר אנשים מה זה משנה זה באישור ההורים. חלמאים.

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר