הפגנה של הגננות בפתח תקווה מול בניין העירייה
הפגנה של הגננות בפתח תקווה מול בניין העירייה

יו"ר תא הגננות על האירועים החמורים בגן עירוני: "כולנו על הקצה, הגנים מלאים ויש ילדים אלימים" (וידיאו)

פרשת האלימות המילולית בגן עירוני בעיר: כמאה גננות וגנן אחד הפגינו מול העירייה ודרשו שיקשיבו גם להן ולא רק להורים. "אנחנו לבד במערכה, אנחנו אומרות די, צריך לטפל במצב בגנים", אמרה שרה כהן בכר

פורסם בתאריך: 23.2.20 17:04

כ- 100 גננות וגנן אחד הפגינו היום יום ראשון מול בניין העירייה. זאת לאחר הפרסום בשבוע שעבר על מקרה בו גננת מגן עירייה נשמעת בהקלטה צועקת על הילדים ואומרת משפטים כמו "אני לא אמא שלך", "אני לא אוהבת אותך", ועוד. האירוע נחשף לראשונה בחדשות 12, בכתבה של יעל אודם. (כנסו כאן לקרוא את הכתבה על מה שקרה גן).לאחר הפרסום הודיע ראש העירייה רמי גרינברג כי צוות הגן יוחלף באופן מיידי.

הגננות בעיר, בראשות שרה כהן בכר, יו"ר תא הגננות בהסתדרות המורים סניף פתח תקווה והמרכז, הגיעו להשמיע את מחאתן וצעקו 'ראש העיר רוצה קולות על חשבון הגננות', 'משביתים את הגן', 'דורשים התנצלות' והתלוננו על כך שהעירייה לא מקצה תקציבים לגנים, שהיא ממלאה את הגנים במקסימום ילדים ולאור כך האלימות בגן עולה. עוד ציינו שראש העירייה מנהל שיח ישירות עם ההורים ואף אחד לא מקשיב לצוות הגן. הגננות התלוננו על המכתב ששלח ראש העירייה להורים וטענו שהן עובדות של משרד החינוך ולא של העירייה.

כנסו כאן לצפות בסרטונים מההפגנה:

גרינברג יצא אל הגננות וניסה לנהל איתן שיח, אך הכאב של הגננות אך הן צעקו ולא איפשרו לו לדבר. הוא אמר להן שכל אחד יכול לפנות אליו וכולם מוזמנים לשוחח איתו וניסה גם להתייחס לתלונה של הגננות שהעירייה פיטרה את הגננת למרות שהיא עובדת עירייה. הוא הדגיש שמי ניהל את השיח מולה היה משרד החינוך וזה גם מה שהם פרסמו. "אנחנו פה כדאי לשמוע", אמר להם ראש העיר והציע להם לקבוע פגישה עם הגננות המובילות על מנת לשמוע את כאבן. הוא הוסיף שבאגרת שהוציא כתב שהן חוד החנית והן חלק פעיל מחינוך הילדים.
בעוד ניתן היה להזדהות עם התלונות של הגננות על המצב בגנים ועל תנאי העבודה, מוזר היה לשמוע שההפגנה היא גם תמיכה בגננת שהושעתה בעקבות חשפית ההתנהגות החמורה שלה כלפי הילדים. שרה כהן בכר אמרה: "כולנו נמצאות על הקצה, כולנו יכולות בקלות להגיע לשם. שיהיה ברור, אנחנו מגנות בכל תוקף, אמירות/התנהגויות פוגעניות בילדים. אבל מנגד, אנחנו אומרות שגם אנחנו צריכות שידאגו לנו. הגנים מלאים עד אפס מקום, יש בגנים ילדים אלימים ואין לנו כלים לטפל בהם ולצערי, אנחנו לבד במערכה וכל שני וחמישי מוציאים לנו את הסייעת השנייה ומניידים לגן שחסרה בו גננת או סייעת. אנחנו אומרות, די, צריך לטפל במצב בגנים".
ההפגנה היא סוג של תמיכה בגננת שהושעתה?

"כן, אבל לא רק. אנחנו לא מדברות רק על המקרה שהיה, אלא על המקרה הבא שבפתח ועל כך שראש העיר יצא לתקשורת וההודעה שלו שלא נעשתה בשיתוף פעולה איתנו".
גננת אחרת הוסיפה: "הוכפש ציבור שלם של גננות והפכנו להיות הציבור הכי נרדף. אנחנו נותנות את החיים שלנו בתוך הגנים, את הנשמה, ובסופו של דבר זה יוצא משליטה ונוצר כאוס. נכנסים לגן, זורקים ציוד, נפגשים עם הורים מבלי לשמוע אותנו ולצערי מפה מתחילה הבעיה, ששומעים את ההורים ולא אותנו".
תגובת דובר העירייה: "ראש העיר רמי גרינברג שוחח ביום שישי האחרון עם יו"ר תא הגננות בפתח תקוה וכן עם מקבץ גננות העובדות בעיר וביקש לקיים פגישה בנושא יחד עם נציגות הסייעות. זאת במטרה להרגיע את הרוחות ולחשוב יחד איך מבטיחים כי בטחון ההורים באנשי הצוות בגנים לא יפגע לאור המקרה האחרון. נציין כי בהמשך למקרה שנחשף באחד מגני העירייה, בוצעו פעולות נקודתיות בגן וכן נקבעו נהלים מערכתיים במטרה למנוע הישנות מקרים מעין אלו. מדובר בפעולות שנעשו לטובת כלל המערכת, לרבות הגננות, הסייעות, ההורים וכמובן גם תלמידי הגנים. פעילות ראש העיר בנושא תמנע עימותים מיותרים בין אנשי הצוות בגנים להורים וכן תבטיח כי אנשי הצוות המסורים בגנים, שהם הרוב המכריע, יקבלו את המעמד המתאים ויישמר הניהול התקין והאמון בין הצדדים. כפי שהודגש באיגרת שנשלחה ביום חמישי האחרון לגננות ולסייעות, ראש העיר רואה בהן כחוד החנית של מערכת החינוך העירונית ומוקיר תודה והערכה רבה על עבודתן. הגננות והסייעות הן נכס חשוב לרשות, להורים ובעיקר לתלמידים וראש העיר לא ייתן שיפגע מעמדן בקרב הציבור ויעשה הכל כדי שתקבלנה את המעטפת המשלימה לה הם זקוקות במסגרת עבודתן".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. גננת

    ראש העיר שומע להורים ומפחד מהם….כך גם מינהל החינוך …בעיר הזאת אין כבוד לגננות

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    תנוחו
    לא הוכפש ציבור שלם
    ובשום מצב התנהגות כזו לילדים חסרי ישע אינה מקובלת

  3. אסף

    תמשיכו להצביע ליכוד ולבכות שהמצב רע. בזמן שאין תקציב לכלום במערכת חינוך הגוססת, עם תת תנאים ותת משכורות. החינוך החרדי פורח ותנחשו על חשבון מי…
    אז עם הילדים שלכם חשובים לכם. רק לא ביבי. או שותפיו הסוגדים לאלים פגנים. הבחירות זה בעצם על זה, מדינת הלכה והלכה המדינה או לקחת שליטה על החיים שלכם ולהבין שאפשר לשנות!

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר