הפגנה של הגנננות בפתח תקווה מול בניין העירייה
גרינברג בהפגנה של הגנננות בפתח תקווה מול בניין העירייה

השביתה האיטלקית של הגננות נמשכת, עשרות לא הגיעו לגנים ודיווחו שהן חולות

לדברי גורמים בעירייה מדובר במספר גדול יותר של גננות מאשר אתמול. הבוקר מתקיים דיון בעתירה של העירייה שביקשה להוציא צו מניעה נגד השביתה האיטלקית של הגננות. כעס גדול אצל ההורים על הגננות

פורסם בתאריך: 25.2.20 08:21

עיריית פתח תקווה הגישה אתמול, יום שני, לבית הדין האזורי לעבודה תל אביב יפו, בקשת צו מניעה כנגד הגננות שעשרות מהן לא הופיעו אתמול לעבודה והודיעו כי הן חולות. זאת במטרה למנוע שביתה איטלקית בגנים בפתח תקוה גם הבוקר, יום שלישי, הבקשה לצו הוגשה גם נגד משרד החינוך והסתדרות המורים בישראל. לטענת העירייה מספר הגננות שפתחו הבוקר בשביתה איטלקית עומד על כ-70. הדיון בנושא נקבע להבוקר ב-7.30 ואנו ממתינים לתוצאות הדיון.

אך למרות הדיון הבוקר נמשכה השביתה האיטלקית של הגננות, כאשר עשרות מהן הודיעו כי הן חולות ולא הגיעו לגנים. בעירייה אומרים כי אגף הגנים הצליח לפתור את הבעיה בכל הגנים באמצעות מילוי מקום, אך בחלק מהגנים דיווחו הורים כי נאלצו להמתין מחוץ לגן עד שנפתח. בקרב ההורים קיים כעס גדול על הגננות ונראה שנוצר כאן משבר אמון. יצוין כי מחאת הגננות היא באופן תמוה בשל החלפת צוות שתועד נוהג באלימות מילולית כלפי הילדים, כאשר ההורם דיווחו לאחר מכן על מעשים חמורים נוספים. כל זה רק הגביר את הכעס כלפי הגננות.

כנסו כאן לקרוא על התלונות של ההורים ועל המעשים שנחשפו בגן

כנסו כאן לצפות בהפגנה שלשום

כנסו כאן לקרוא על השביתה האיטלקית אתמול בגנים

בבקשה שהגישה העירייה לבית המשפט נכתב: "מוגשת בזאת בקשה דחופה אשר מכוונת כנגד צעדים חריפים ולא מידתיים בהם פועלת מאז הבוקר ה-24.2.20 הסתדרות המורים בישראל אשר הורתה בחוסר תום לב משווע לגננות העבודה מטעמה בגני הילדים בעיריית פתח תקווה לנקוט בצעדים פראיים וחד צדדיים במסגרתם בבוקר פתחו מספר רב של גננות, בשביתה איטלקית ונמנעו מלהתייצב לעבודתן בגני הילדים". עוד נכתב  כי ככל הנראה הטעמים לשביתה האיטלקית מצידן של הגננות, נוגעים לאירוע של אלימות שהתרחש באחד הגנים בפתח תקווה, אשר מידע אודותיו פורסם בתקשורת. "למעשה פצחו הגננות בשביתה איטלקית בשל העובדה, כי העירייה פעלה בדרך המצופה ממנה נגד מקרה אלימות מילולית וכל זאת מבלי שהוכרז על סכסוך עבודה כדין, מבלי שחלף המועד לקיום הניסיונות לפתרון הסכסוך (ככל שקיים כזה) וללא כל הודעה מוקדמת, בצורה פראית וחד צדדית" נכתב.
העירייה פירטה את הרקע לדברים, את העובדה שהסייעות זומנו לשיחת בירור במהלכן התברר לעירייה כי הסייעות הכירו את התנהלותה של הגננת, אך לא דיווחו לעירייה ולכן החליטה העירייה בשלב הראשון להרחיק אותן מהגן עד למיצוי הבירור מולן. בנוסף נכתב שהתקיימה ביום ראשון הפגנה מול משרדי העירייה ושראש העיר ניסה לפנות למפגינות, אך לא התאפשר לו לנהל שיח כלשהו. לבסוף צוין שלאור זאת, לא נותר בידי העירייה מנוס והיא נאלצת לבקש מתן סעד דחוף ביותר לבית הדין על מנת למנוע נזקים חמורים נוספים ולאפשר המשך לימודים סדירים של מאות ילדי הגנים המושבתים.

מהסתדרות המורים נמסר אתמול בעקבות העתירה: "הבקשה לצו מניעה התקבלה זה עתה, נלמד את תוכנה ונגיב בבית הדין".

ממשרד החינוך נמסר: "צר לנו על מחאת הגננות שפוגעת בילדים ובמשפחותיהם. לגיטימי להביע מצוקה וקושי, אך לא לגיטימי לעשות זאת על "גבם" של הילדים. משרד החינוך מצפה מכל הגננות לחזור לשגרת יום לימודים רגילה ולאפשר לכל הגורמים השותפים בניהול מערכת החינוך בעיר, לפתור את הבעיות שעל הפרק".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר