רמי גרינברג והפגנת הגננות
רמי גרינברג והפגנת הגננות

בשורות טובות להורים: בית הדין לעבודה קיבל את עתירת העירייה והורה לגננות לשוב לעבודה מלאה וסדירה

גם הבוקר, כמו אתמול, הודיעו עשרות גננות שהן חולות ולא הגיעו לעבודה. ראש העירייה רמי גרינברג אמר בעקבות ההחלטה: "אני קורא לגננות ולהורים לגלות אחריות ולפעול על מנת להרגיע את הרוחות. ההתגרות וההשמצות ההדדיות בוודאי אינן מועילות למצב ובטוח שלא יובילו לפתרון"

פורסם בתאריך: 25.2.20 11:26

בית הדין הדין האזורי לעבודה הורה לגננות לחזור לעבודתן בגנים בפתח תקוה. בעקבות השביתה האיטלקית שבה פתחו חלק מגננות העיר אתמול, ונמשכה גם הבוקר, הגישה העירייה עתירה בבקשה למתן צו מניעה שיורה לגננות לחזור לעבודה ללא דיחוי. אתמול נעדרו כ-70 גננות מעבודתן והיום כ-55. בדיון שנערך הבוקר נכחו מ"מ ראש העירייה וראש מינהל החינוך, רון כץ, גורמים במינהל החינוך ומהלשכה המשפטית בעירייה ויו"ר ועד ההורים בגני הילדים, לירון חביב. הדיון החל ב-7:30 ונמשך כ-3 שעות כאשר בסופו הורה בית הדין לגננות לחזור לעבודתן על ידי צו מניעה.

בעירייה ציינו כי למרות השביתה, גני הילדים בפתח תקוה נפתחו כסדרם בעזרת צוותים חלופיים. במסגרת הדיון הצטרף גם משרד החינוך לעמדת העירייה.

בהודעת בית הדין לעבודה נכתב כך: "יש מקום להיעתר לבקשה ולייתן צו ארעי המורה לגננות לשוב לאלתר לעבודה סדירה מלאה ותקינה ללא שיבושים כל שהם, וכן לייתן צו המורה להסתדרות להפעיל את מרותה הארגונית ולוודא חזרה לעבודה תקינה מלאה וסדירה, ללא שיבושים בגני הילדים בעיר פתח תקוה".

ראש העירייה רמי גרינברג אמר: "מכורח המציאות נאלצנו לנקוט בהליכים משפטיים כדי לסיים את השביתה בגנים. במצב שנוצר אני מברך על החלטת בית הדין לעבודה אשר הורה לגננות לשוב לעבודתם. איש לא רצה להגיע לצעד הזה, אך טובת הילדים היא זו שהכריע. כפי שאמרתי לנציגות הגננות וכן לעשרות שהגיעו להפגין מול בניין העירייה בתחילת השבוע – דלתי פתוחה בפניכן ואני חפץ בשיח מכבד שרואה מחד את טובת התלמידים ובמקביל גם את רווחת הגננות. אני שב ומדגיש – הגננת והסייעות הן חוד החנית של מערכת החינוך העירונית ומשכך עליהן לגלות אחריות ולשוב לעבודתן החשובה. לצד זאת, עיריית פתח תקוה בראשותי לא תאפשר להחזיק בתלמידיה כבני ערובה ותפעל בכל האמצעים העומדים לרשותה וביתר שאת כדי למנוע הישנות מקרים מעין אלו. כל טענה שתגיע לפתחי מציבור הגננות והסייעות ותמצא כמוצדקת, אני מבטיח להפוך כל אבן כדי למצוא לה פיתרון. כך היה עוד מיום כניסתי לתפקיד וכך יהיה גם בעתיד. אני קורא לגננות ולהורים לגלות אחריות ולפעול על מנת להרגיע את הרוחות. התגרות וההשמצות ההדדיות בוודאי אינן מועילות למצב ובטוח שלא יובילו לפתרון. טובת הילדים הוא האינטרס המשותף של כולנו ואחרי השבוע הסוער שעברנו הגיעה העת לשוב ולשלב כוחות למען חינוך ילדינו".

מ"מ ראש העירייה וראש מינהל החינוך, רון כץ, אמר: "צר לי שהגענו למצב הזה ואני מברך על החלטת בית הדין לעבודה. חינוך הילדים נמצא בראש סדר העדיפויות העירוני ואנחנו עושים כל שניתן, כל העת כדי לשפר וליעל. יחד עם ראש העיר, אנחנו נעמוד בשיח עם הגננות ונפעל כדי למלא את צרכיהן ולהרגעת הרוחות מכל הצדדים. כולנו כאן למען הילדים ואנחנו נעשה הכל שלא תפגע איכות החינוך בעיר וכן מעמד אנשי הצוות בגנים ישמר".

יו"ר המחלקה לגננות בהסתדרות המורים, ענת דדון, אמרה בתגובה להחלטת בית הדין האזורי לעבודה: "אני מורה לגננות פתח תקוה לחזור לעבודה מלאה, סדירה ותקינה ללא שיבושים בגני הילדים בעיר וזאת למעט גננות אשר להן סיבה מוצדקת להיעדרות. הסתדרות המורים תפעל לרווחת גננות העיר בכל הערוצים האפשריים".

כנסו כאן לקרוא על התלונות של ההורים ועל המעשים שנחשפו בגן

כנסו כאן לצפות בהפגנה שלשום

כנסו כאן לקרוא על השביתה האיטלקית אתמול בגנים

בעתירה שהגישה העירייה האתמול נכתב: "מוגשת בזאת בקשה דחופה אשר מכוונת כנגד צעדים חריפים ולא מידתיים בהם פועלת מאז הבוקר ה-24.2.20 הסתדרות המורים בישראל אשר הורתה בחוסר תום לב משווע לגננות העבודה מטעמה בגני הילדים בעיריית פתח תקווה לנקוט בצעדים פראיים וחד צדדיים במסגרתם בבוקר פתחו מספר רב של גננות, בשביתה איטלקית ונמנעו מלהתייצב לעבודתן בגני הילדים". עוד נכתב  כי ככל הנראה הטעמים לשביתה האיטלקית מצידן של הגננות, נוגעים לאירוע של אלימות שהתרחש באחד הגנים בפתח תקווה, אשר מידע אודותיו פורסם בתקשורת. "למעשה פצחו הגננות בשביתה איטלקית בשל העובדה, כי העירייה פעלה בדרך המצופה ממנה נגד מקרה אלימות מילולית וכל זאת מבלי שהוכרז על סכסוך עבודה כדין, מבלי שחלף המועד לקיום הניסיונות לפתרון הסכסוך (ככל שקיים כזה) וללא כל הודעה מוקדמת, בצורה פראית וחד צדדית" נכתב.
העירייה פירטה את הרקע לדברים, את העובדה שהסייעות זומנו לשיחת בירור במהלכן התברר לעירייה כי הסייעות הכירו את התנהלותה של הגננת, אך לא דיווחו לעירייה ולכן החליטה העירייה בשלב הראשון להרחיק אותן מהגן עד למיצוי הבירור מולן. בנוסף נכתב שהתקיימה ביום ראשון הפגנה מול משרדי העירייה ושראש העיר ניסה לפנות למפגינות, אך לא התאפשר לו לנהל שיח כלשהו. לבסוף צוין שלאור זאת, לא נותר בידי העירייה מנוס והיא נאלצת לבקש מתן סעד דחוף ביותר לבית הדין על מנת למנוע נזקים חמורים נוספים ולאפשר המשך לימודים סדירים של מאות ילדי הגנים המושבתים.

מהסתדרות המורים נמסר אתמול בעקבות העתירה: "הבקשה לצו מניעה התקבלה זה עתה, נלמד את תוכנה ונגיב בבית הדין".

ממשרד החינוך נמסר: "צר לנו על מחאת הגננות שפוגעת בילדים ובמשפחותיהם. לגיטימי להביע מצוקה וקושי, אך לא לגיטימי לעשות זאת על "גבם" של הילדים. משרד החינוך מצפה מכל הגננות לחזור לשגרת יום לימודים רגילה ולאפשר לכל הגורמים השותפים בניהול מערכת החינוך בעיר, לפתור את הבעיות שעל הפרק".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר