כיתה ריקה צילום רינת אברג'יל
כיתה ריקה לכיתה המצולמת אין קשר לכתבה צילום רינת אברג'יל

בהלת הקורונה: אחרי העימות בין העיריות, רוב התלמידים מאור יהודה חזרו לבי"ס שובו

בתחילת השבוע הודיעה עיריית פתח תקוה כי 100 תלמידים מאור יהודה הלומדים בשובו לא יוכלו להגיע לבית הספר, כי חלק מהם שהו בחנות הפיראט האדום במועדים שפורסמו. בהוראת משרד החינוך הוחזרו רוב התלמידים ללימודים

פורסם בתאריך: 3.3.20 17:57

עדכון אחרון: 4.3.20 11:05

כ-80 מתוך 100 התלמידים מאור יהודה שלומדים בבית ספר שובו בפתח תקוה חוזרים ללימודים. זאת לאחר הסערה הגדולה שעוררה החלטת ראש עיריית פתח תקוה, רמי גרינברג, שלא לאפשר להם להגיע לבית הספר, זאת, לדברי העירייה, משום שחלק מהם היו בחנות הפיראט האדום באור יהודה במועדים בהם שהה הבעלים שנדבר בקורונה, ושאר חבריהם נסעו איתם בהסעות.

בעקבות זאת תקפה ראשת עיריית אור יהודה, ליאת שוחט, את גרינברג ופנתה אל משרד החינוך. הבוקר הודיע משרד החינוך כי "ראש עיריית פתח תקוה התבקש על ידי משרד החינוך לפעול בהתאם להנחיות משרד הבריאות". 80 מתוך 100 התלמידים הוחזרו ללימודים. מלשכת דובר העירייה נמסר: "לנוכח הערכת מצב שנעשתה הבוקר ובתיאום עם רשת "שובו", הוחלט לאפשר את ההסעות מאור יהודה לתלמידים שלא שהו בחנות הפיראט האדום בטווח הזמנים שבו נמצא נשא הנגיף. עשרות התלמידים שהיו בחנות במועד המדובר, יישארו בביתם. נדגיש כי כל פעולה בנושא, לא נעשית באופן פרסונלי כלפי עיר כזו או אחרת אלא כדי להבטיח את שלומם של שאר התלמידים".

קודם לכן, פרסמה שוחט פוסט זועם בו כתבה על גרינברג: "הגדיל לעשות ראש העיר, ואף ריכז אותם (תלמידים בריאים לחלוטין) באולם ספורט ביום ראשון ללא ידיעת אף גורם וללא ידיעת ההורים. אין גבול לחוצפה. אף ראש עיר לא יהפוך את תלמידי אור יהודה למצורעים. פניתי אתמול למנכ"ל משרד החינוך שהבטיח לי כי נושא זה יטופל". עוד ציינה שתלמידי אור יהודה שאינם בבידוד הינם ככל תלמידי ישראל וכתלמידי פתח תקווה בפרט וכתבה: "זו בושה וכלימה, בורות ואפילו גזענות. ככל וההחלטה הזו לא תבוטל לאלתר, נדאג לפעול באופן דומה כלפי תלמידי העיר פתח תקווה שלומדים אצלנו בעיר".

ביום שני השבוע הוציאה הנהלת בית הספר 'שובו' מכתב להורי התלמידים ובו כתבה: "בכאב נתקבלה הוראת ראש עיריית פתח תקווה אצלנו כי תלמידינו הגרים באור יהודה לא יבואו לבית הספר עד להודעה חדשה, לפיכך לא תהיינה הסעות לבית הספר מאור יהודה. הודעה זו נשלחת על ידינו באילוץ ובכאב לב עמוק על הילדים הנהדרים שיישארו בביתם". גורם בעיריית אור יהודה ציין: "עיריית פתח תקווה לקחה על עצמה סמכויות לא לה. אך ורק משרד הבריאות ומשרד החינוך הם אלו שקובעים הנחיות בנושא, ועצוב מאוד שבשנת 2020 עיריית פתח תקווה מדירה תלמידים באופן כל כך מביש".

מנגד הוציאה עיריית פתח תקוה ביום שלישי הודעה לאחר ישיבת היערכות בנושא הקורונה, בה נכתב כי "תלמידים תושבי אור יהודה הלומדים בבתי הספר שובו בעיר לא יוכלו להיכנס לבתי הספר ולהשתתף בלימודים בימים הקרובים, זאת מאחר והם מגיעים ביחד בהסעות ולאחר שהסתבר שחלקם שהו בפיראט האדום במועדים שפורסמו".

עוד הוחלט בישיבה בעירייה כי תלמידים שהוריהם שוהים בבית בבידוד, לא יגיעו גם הם לבית הספר/ גן וישהו גם הם 14 יום בבידוד, תלמידים אלו יזכו למענה חינוכי חלופי במידת האפשר.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. מיקי

    תפקיד ראש העיר הוא להגן על תושבי העיר והתלמידים אפילו אם אין הנחייה ברורה ממשרד הבריאות . ולכן צדק ראש העיר בשיקול הדעת לגבי התלמידים מאור יהודה או מכל עיר אחרת .

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר