צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE
צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

החשש מקורונה: הורים איימו בהשבתה אם ילד שהוריו בבידוד יגיע לבית הספר | צפו בסרטון של גרינברג

הנחיות משרד הבריאות אינן אוסרות על ילד שאחד מהוריו בבידוד כי הגיע מאחת המדינות שברשימה, להגיע לבית הספר. למרות זאת יש הורים בבידוד שהשאירו את הילדים בבית נוכח תגובת ההורים האחרים

פורסם בתאריך: 5.3.20 16:38

אחת הדילמות הגדולות בנוגע לקורונה היא של הורים שנאלצים לשהות בבידוד בגלל שחזרו מאחת המדינות. הדילמה היא האם לשלוח את הילדים לבתי הספר. הסיפור מורכב: לפי הנחיות משרד הבריאות וכפועל יוצא מכך גם הנחיות משרד החינוך, ניתן לשלוח את הילדים לבתי הספר. מצד שני עיריית פתח תקוה הנחתה לפני כמה ימים לא לשלוח לבתי הספר ילדים שהוריהם בבידוד, וראש העירייה רמי גרינברג אף חזר על כך בסרטון שהפיץ היום (חמישי).

הסיפור הפך בימים האחרונים מורכב אף יותר, כאשר במספר בתי ספר הודיעו הורים רבים שהם לא ישלחו את ילדיהם, אם ילד שהוריו בבידוד יגיע לבית הספר. ההוראה של ראש העירייה והמצב המורכב יצרו כעס ומירמור אצל הורים ששהו בחו"ל. אותם הורים אומרים שהילד שלהם לא צריך לסבול בגלל שהם שהו בחו"ל, ומדגישים שעל פי הנחיות משרד הבריאות, הילדים יכולים להגיע למוסדות החינוך.

"אף אחד לא באמת יודע פרטים לגבי הקורונה והחשש שלי הוא שהילד שלי יצטרך לשבת עם ילד שההורים שלו חזרו מחו"ל במשך שעות רבות ואולי הוא בעצמו נדבק", אומרת אחת האמהות שבבית הספר בו לומד אחד מילדיה, יש ילד שהורים רבים דורשים שלא יגיע מאחר והוריו בבידוד.  "יש כעס גדול אצל ההורים, אף אחד לא באמת יודע לגבי ההדבקה ולכן הדרישה שלנו ההורים, לא לשלוח את הילדים לבית הספר ושיישארו עם ההורים בבית. זה הגיע למצב כזה, שיש הורים שמאיימים שאם ההורים שנמצאים בבידוד ישלחו את הילד, הם ישאירו את הילדים בבית ואף היו איומים בהשבתה ובהפגנה. לשמחתי בבית הספר שלנו, האם הבינה זאת והודיעה שכרגע עד אחרי פורים הילד יישאר בבית". והאם שנמצאת בבידוד אומרת: "לא ישנתי כל הלילה ובחיים לא עברתי כזה לינץ' של הורים שלא מוכנים שהבן שלי יגיע לבית הספר. הם כתבו בכל הקבוצות שאני לא אשלח את הילד וביקשו להוציא את הילד מהכיתה במידה והוא יגיע. אני לא מקלה ראש ופועלת על פי ההנחיות. אני בסדר עם כולם ובחיים לא רבתי עם ההורים. אבל מדובר בהורים חרדתיים והיסטריים ולכן למרות שהמנהלת אמרה לי שאני יכולה לשלוח את הילד, החלטתי להשאיר אותו עד אחרי פורים בבית בשביל למנוע אי נעימות עם ההורים. אחרי פורים אני שולחת אותו ולא מעניין אותי כלום".
מנהלת בית ספר בעיר אמרה: "ראש העיר פונה להורים, לשכל הישר שלהם, שיבינו שהמטרה למנוע את התפשטות המחלה בעיר. יש פחד וחשש גדול אצל המנהלים ואצל המורים. אנחנו כמנהלים, מחויבים לפעול על פי נהלי משרד החינוך ולקבל את כל התלמידים, אבל המטרה היא שכולם ייקחו אחריות ושיהיה שיתוף פעולה".
גם ועד ההורים העירוני בראשות אנה נבות הוציא הודעה להורים ובה כתב שאין מדובר בהיסטריה רגעית, אלא באחריות הורית וחברתית. הוועד התייחס להנחיית ראש העירייה בנושא: "זו הנחיה חשובה להגנה על הציבור כולו ובפרט על הצוותים החינוכיים והילדים שלנו. שמענו על מקרים בהם בעקבות שמועות נפגעו תלמידים, שלכאורה בני ביתם לא נהגו בבידוד לפי ההוראות, וחלקם אף ספגו עלבונות. אנא מכם הורים, נהגו באחריות וברגישות כדי לסייע בהסברה לילדים. עדכנו את בתיה"ס וגני הילדים במידה ומי מבני המשפחה שב ארצה ממדינות המופיעות בהודעת משרד הבריאות".
במשרד החינוך מדגישים שוב שיש לפעול על פי הוראות משרד הבריאות וכך גם הונחו לפעול מנהלי בתי הספר. ממשרד החינוך נמסר: "ראש עיריית פתח תקוה התבקש על ידי משרד החינוך לפעול בהתאם להנחיות משרד הבריאות".

צפו בסרטון של ראש העירייה, רמי גרינברג:

בסרטון אומר גרינברג: "יש חשש מתושבים והורים רבים, כאשר הם יודעים שיש ילד, תלמיד או תלמידה שאחד מהוריהם שמגיעים לבית הספר, כאשר אחד מהוריהם נמצא בבית בבידוד … הורים רבים לא מעוניינים לשלוח את הילדים לבתי הספר כאשר הם יודעים שיש מקרה כזה, כנ"ל צוות ההוראה, גם להם יש את החשש … קיים חשש גדול שיכול לגרום לפירוק המסגרת החינוכית באותו מוסד שיש מקרה כזה …אנחנו יודעים לתת מענה חינוכי לילדים שיישארו בבית ואנחנו מבקשים מאותם הורים להשאיר את הילדים גם כן בבידוד … אני מאוד מבקש מכולם לכבד את ההחלטה הזו שלנו, כדאי ליצור וודאות במערכת החינוך ולהוריד את החששות, למנוע התפשטות אפשרית וזה לטובת העיר וכלל התושבים, זה הבריאות של כולנו".
מלשכת דובר העירייה נמסר: "לנוכח הנתונים שהולכים וגדלים מידי יום בנוגע להיקף ההדבקות בנגיף הקורונה, ראש העיר רמי גרינברג הנחה את מנהלי מסגרות החינוך להשאיר בבית תלמידים אשר הוריהם חזרו לאחרונה מאחת המדינות המועדות. צריך להבין כי על אף הקושי המובן, אלמלא הנחייה זו, חלק ניכר מההורים היו מסרבים לשלוח את ילדיהם למסגרות. כמו כן, מדובר בהנחיה מקומית שמטרתה למנוע אי נעימויות בקרב הילדים וצמצום האפשרויות להדבקות בנגיף. בהמשך להנחייה זו, חשוב לציין כי הרשות ובתי הספר ידאגו לעדכן את התלמידים בדבר החומר הלימודי ויסייעו בלמידה מקוונת עבור התלמידים השוהים בבתים. אנחנו קוראים להורים ולצוותים החינוכיים בעיר לנהוג באורך רוח ולהבין כי ההנחיה המדוברת נועדה להבטיח עד כמה שניתן את בריאות הילדים".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר