נער ומחשב, צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE
נער ומחשב, צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

כך למדו היום ילדי פתח תקוה מהבית: קבוצות וואטסאפ, משימות מצולמות, סרטונים ולמידה מקוונת

העירייה החליטה להקפיא את התשלומים עבור הצהרונים מחודש אפריל, החלטה לגבי החזר עבור חודש מרץ תינתן בהמשך. המשטרה הפסיקה את הלימודים בשלושה מוסדות במגזר החרדי

פורסם בתאריך: 15.3.20 14:27

עשרות אלפי תלמידי פתח תקוה נשארו בבית היום, כמו גם ביום שישי לאור החלטת הממשלה להשבית את הלימודים ולסגור את מוסדות החינוך. היום הצטרפו להשבתה גם גני הילדים ובתי הספר לחינוך מיוחד. בעיריית פתח תקווה דיווחו בשבוע שעבר למידה מקוונת באמצעות מיזם הכיתה הווירטואלית בענן החינוך העירוני של חברת מייקרוסופט. בעירייה הסבירו שמדובר בממשק אשר מעמיד לרשות התלמידים והמורים אפשרות למידה באופן מקוון בזמן אמיתי כאשר התלמידים יוכלו לצפות במוריהם וכן להפך. בנוסף, התלמידים והמורים יתחברו לסביבת למידה שמאפשרת למידה מרחוק, נגישות לתכנים קיימים או לתכנים שקהילת החינוך יוצרת. עוד הסבירו בעירייה, שהמערכת מאפשרת הפעלת כלים פדגוגיים נוספים, כמו ניהול דיון על בסיס קובץ או סרטון, תמונה, שיתוף קבצים, סקרים, שאלונים ועוד. ענן החינוך העירוני פועל במקביל ללמידה מרחוק של משרד החינוך ומאפשר גיבוי לפעילות גם במקרה שאתרי המשרד יקרסו.

מבדיקה בבתי ספר שונים ברחבי העיר עולה כי היום, יום ראשון, היה בעיקר בעיקר בסימן למידה של המערכת, פתיחת קבוצות וואטסאפ עם המחנכות ושיחות טלפונית אישיות לתלמידים. בבית הספר נתן יונתן למשל, כבר משעה שמונה וחצי התחברו התלמידים למייקרוסופט 365 ודרך האתרים אופק ועף הדעת וקיבלו משימות והתבקשו לענות אליהם. בחטיבת גולדה ובתיכון גולדה, התבקשו המורים לבדוק נוכחות עם התלמידים והתקיימו שיחות אישיות, הלימודים המקוונים יתחילו בהמשך השבוע. בבית הספר עין גנים, נפתחה בכל כיתה קבוצת וואטסאפ עם המחנכת שבשעות הבוקר בדקה נוכחות. בהמשך נתנה המחנכת לתלמידים משימות בקבוצת הוואטסאפ והתלמידים התבקשו להחזיר את המשימות מצולמות בקבוצה.

בבית הספר נעמי שמר, בהוברמן, פיינשטיין ובתי ספר נוספים, אספו הבוקר התלמידים את הספרים והמחברות מבתי הספר, הלמידה מרחוק תחל ממחר והנחיות ספציפיות יועברו לפי שכבות וכיתות. בבית הספר קפלן כבר החלו בלמידה מקוונת והתלמידים למדו מול המחשב משעה שמונה וחצי עד שעה עשר וחצי. הם קיימו שיעור וירטואלי עם המורה ויכלו לשאול שאלות. המטרה היא שבהמשך הלימודים יהיו עד סוף היום.

גם בבית הספר שמעוני התקיים שיעור עם המורה, התלמידים ראו סרטון ולבסוף שאלו שאלות ויכלו לשוחח עם המורה. בחטיבת רשיש פתחו את כל ספרי הלימוד באופן אינטרנטי לתלמידים ונעשתה למידה באופן מקוון באמצעות האתר הבית ספרי. המבחנים הומרו במשימות של הערכה חלופית והמטרה היא שהחל מיום שלישי, תהיה למידה שוטפת בבית. בבית הספר אריק איינשטיין, שלחה מנהלת בית הספר לתלמידים סרטון ובו סיפרה על התקופה הקרובה ונפתחה קבוצת וואטסאפ עם המחנכות והתלמידים.

בהתאם להנחיות משרד הבריאות, גורמי השיטור העירוני פעלו הבוקר כדי לאכוף את הההוראות החדשות גם מול מוסדות החינוך במגזר החרדי שחלק מהם החליטו לפתוח את בתי הספר למרות ההנחיות. מדובר בשתי ישיבות ותיכון חרדי אחד. בעירייה מציינים שבהמשך לכך בשעות הקרובות כלל המוסדות ישלימו את הפינוי הנדרש. מהמשטרה נמסר: "משטרת ישראל מסייעת כל העת למשרד הבריאות בביצוע אכיפה בכל רחבי הארץ בגין הפרות צו בידוד והתקהלות אסורה.
מעבר לביצוע פעילות אכיפה יזומה, כל דיווח או מידע המתקבל במשטרה על התקהלות אסורה והפרת תנאי בידוד נבדק ומטופל בהתאם.
במקומות שונים ברחבי הארץ התקיימו היום לימודים בישיבות בניגוד להנחיות משרד הבריאות והנושא מצוי כעת בטיפול מול ראשי הרשויות הנוגעות והמנהלים של אותם מוסדות באמצעות משרדי הממשלה הנוגעים בדבר. משטרת ישראל קוראת לציבור כולו ללא יוצא מן הכלל, לקיים את הנחיות משרד הבריאות כלשונם ולא לחשוף את הציבור לסכנה בריאותית. נמשיך בביצוע פעילות אכיפה ככל שידרש במטרה לשמור על שלום הציבור ובריאותו".

לצד זה פרסמה העירייה שלאור הנחיית ראש הממשלה אמש בדבר סגירת כל מוסדות החינוך, עיריית פתח תקוה נתנה הנחייה לכל המפעילים בצהרונים בבתי הספר להקפיא את תשלומי הצהרון החל מחודש אפריל. החזר לגבי חודש מרץ יינתן בכפיפות להנחיות משרד החינוך. הנחייה דומה ניתנה לכל המפעילים בצהרונים בגני הילדים שהתבקשו גם הם להקפיא את תשלומי הצהרון החל מחודש אפריל. החזר לגבי חודש מרץ ייבחן משפטית ויינתן בכפיפות להחלטת עיריית פתח תקוה. כמו כן, לגבי נושאים כספיים באופן כללי – ייצאו עדכונים בהמשך. ראש העירייה רמי גרינברג אמר: "לאור המצב וסגירת מוסדות החינוך במדינה, ביקשתי לבחון את נושא התשלומים לצהרונים וזאת על מנת להקל על מצוקת ההורים ולהתחשב בהם".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר