כיתה ריקה. צילום רינת אברג'יל
כיתה ריקה. צילום רינת אברג'יל לכיתה המצולמת אין קשר לכתבה

"זו טעות גדולה". הורים בפתח תקוה מאוכזבים מהפסקת הלמידה מרחוק ביסודיים ובחטיבות

אחת האמהות המאוכזבות: "הבן שלי חיכה ללמידה מרחוק. הייתה לו מסגרת והוא התכונן לה כל בוקר". למרות הסיכום בין הסתדרות המורים לאוצר, מספר בתי ספר בעיר הודיעו להורים שהלמידה מרחוק תימשך

פורסם בתאריך: 19.3.20 10:38

החל מהבוקר מופסקת הלמידה המקוונת מרחוק של תלמידי בתי הספר היסודיים והחטיבות ברחבי הארץ. בתיכונים בשלב הזה הלמידה מרחוק ממשיכה. בסיכום בין משרד האוצר לבין הסתדרות המורים הוחלט שהחל מהיום המורים והגננות בישראל ייצאו לחופשה בשכר ועובדי ההוראה  בגני הילדים, בבתי הספר היסודיים ובחטיבות הביניים אינם מחויבים בהוראה מרחוק. עובדי ההוראה יקבלו שכר מלא בגין התקופה בה בתי הספר סגורים עד לסוף חופשת הפסח ובגין הימים בהם ביצעו למידה מרחוק. כנגד הימים בהם לא תתבצע למידה מרחוק (עד חופשות הפסח והאביב) ואם משבר הקורונה יסתיים עד ל"ג בעומר, ישיבו המורים תשעה ימי עבודה על חשבון חופשת הקיץ, ויום נוסף על חשבון חופשת ל"ג בעומר. אם משבר הקורונה יימשך לאחר ל"ג בעומר, ישיבו המורים תשעה ימי עבודה בחופשת הקיץ ויומיים נוספים בשנת הלימודים הבאה.

בפתח תקווה קיבלו אתמול ההורים במרבית בתי הספר היסודיים את ההודעה הבאה: "הורים יקרים, בימים ובזמנים טובים יותר וטובים פחות, אנו חברי הצוות בבית הספר, מחבקים ומתגייסים בנתינה מתוך שליחות ואהבה לילדים. תכנית הלמידה מרחוק קיבלה תגובות חיוביות ומחממות את הלב ממשפחות רבות ונחלה הצלחה בקרב תלמידינו. לצערנו, בעקבות הנחיית הממשלה, אנו נדרשים להפסיק החל ממחר (היום) את מערך הלמידה מרחוק. בדומה לימים האחרונים, גם מחר (היום) יצרו המחנכות קשר עם הילדים. הן תסברנה לילדים על הפסקת הלמידה מרחוק ועל שמירת הקשר". ולבסוף ציינו שצוות בית הספר, היועצות והמנהלת ימשיכו להיות זמינים עבור ההורים. עוד נכתב שמערך השידורים  של משרד החינוך ממשיכים להתקיים כרגיל, החל מהשעה 08:00-17:45.

זה הקישור למערך השידורים של משרד החינוך:

https://pop.education.gov.il/online-learning/online-learning-hebrew/

למרות ההחלטה, עדיין יש בעיר מספר בתי ספר שהודיעו להורים שהלמידה מרחוק תמשיך, שהמורים  יהיו בקשר עם התלמידים והם יקבלו תוכנית למידה. אצל חלק הוחלט על תוכנית שבועית ואחרים ממשיכים לשלוח משימות יומיות.

יצוין כי הורים פתחו עצומה למען המשך הלמידה מרחוק. לעצומה כנסו כאן.

"לצערי קבלנו אתמול בלילה הודעה שהלמידה מרחוק נפסקת וזה מאוד מאכזב", אומרת אמא לילד, "אני מבינה את המורים שהם לא אמורים לעבוד בהתנדבות, אבל בתקופה כזו כולם צריכים להתגייס. חבל שנכנסים לפינות כאלה ולא רואים את התלמידים, זו תקופה קשה וכולם צריכים להירתם, גם אם זה לפעמים לא נוח ובהתנדבות". אמא אחרת מוסיפה: "הבן שלי מידי בוקר חיכה ללמידה מרחוק. נכון שהם לא באמת נפגשו עם המחנכת וזה היה בעיקר שליחת משימות בוואטסאפ, אבל הייתה לו מסגרת והוא התכונן לה כל בוקר ולצערי להפסיק עכשיו את הלימודים עד אלוהים יודע מתי, זו טעות גדולה, בעיקר בגיל היסודי, שם הם צריכים מסגרת ומשמעת". ההורים מתייחסים גם למערך השידורים של משרד החינוך: "לצערי, מעט מאוד תלמידים ייכנסו ללמוד עצמאית. ברגע שהם לא יקבלו משימות מהמורים שלהם, זה יהיה פחות רלוונטי".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. מורה

    אני אוהבת את תלמידיי מאוד ומלמדת מהלב והנשמה.
    עם זאת, צר לי לבשר שאני לא סמרטוט רצפה.
    לדרוש שנלמד מרחוק – עבודה לא פשוטה ותובענית כשלעצמה, ואז גם נעבוד בהתנדבות על חשבון חופשת הקיץ – יש גבול. אף מגזר לא היה מסכים לזה.
    אבל את המורים התרגלו לנצל.

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר