צילום אילוסטרציה לילד המצולם אין קשר לכתבה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

ילדי החינוך המיוחד נותרו מאחור: העירייה לא חידשה את ההסעות

חברי מועצה מהאופוזיציה דורשים כינוס ישיבת מועצת עיר מיוחדת בנושא. העירייה מבטיחה: "ניתן מענה להסעות אלו, גם מעבר למה שמשרד החינוך מתיר". ההורים ממתינים לחידוש ההסעות

פורסם בתאריך: 21.5.20 17:31

הורי החינוך המיוחד מוחים על כך שבתי הספר חזרו לשגרה אבל העירייה לא חידשה את ההסעות לילדיהם. מדובר בילדים אשר שובצו למוסדות חינוך שלא בסמוך למקום מגוריהם וחלקם אף מחוץ לעיר. מי שמנסים לסייע להורים הם חברי מועצה מהאופוזיציה – חברי מועצת העיר מהפורום המשותף, שמבקשים לכנס ישיבת חירום שלא מן המניין לאישור תקצוב הסעות לילדי החינוך המיוחד שהסעה שלהם הופסקה לאחר משבר הקורונה.
אחד מהילדים שנותרו מאחור הוא ילד בן 12 הסובל ממוגבלויות ולומד מחוץ לעיר. עד המשבר הוא קיבל הסעה מהעירייה. בתחילת השנה, הודיעה העירייה למשפחתו שהוא אינו זכאי להסעה בהתאם להחלטת משרד החינוך, אך לאחר תקופה מסוימת החליטה העירייה לספק לו הסעה. "למעלה מחודשיים הילד ישב בבית וקשה לתאר את הקושי העצום בהחזקת ילד כזה בבית באופן מלא, בלי שום אפשרות להוציא אותו או לשלוח אותו לשום מקום", אומר אביו של הילד. "בית הספר שלו חזר לפעול, אבל לא קיבלתי מהעירייה הודעות לגבי חידוש ההסעות. פניתי לברר את העניין ונכונה לי הפתעה לא נעימה, העירייה החליטה שהיא לא מחדשת ולא מתכננת לחדש בעתיד את ההסעות של בני. אם לא תהיה הסעה, אצטרך להוציא את הילד מהמוסד ה" הוא אומר ומציין שבמידה ולא תהיה הסעה, הוא יצטרך להוציא את הילד מהמוסד בו הוא נמצא.
והוא לא היחיד. הורים רבים נאלצים להתמודד עם מחסור בהסעות ולטענתם, למרות שהעירייה הודיעה שההסעות יחזרו, הם טרם קיבלו תשובה על כך. "הבנו שהייתה ישיבה של ראש העירייה עם נציגי החינוך המיוחד, אנחנו עדיין לא קיבלנו תשובה לגבי ההסעה של הילד שלנו", אומר אחד ההרים.

אתמול פרסמנו כי מי שגם ההסעות שלהם לא חודשו הם ילדי חינוך מיוחד שזקוקים להסעות מהגן לצהרון. נוכח המגבלות החדשות על מספר הילדים שניתן להסיע ברכב, יש צורך להגדיל את מספר הרכבים והעירייה הודיעה שאינה יכולה להגדיל את התקציב. כנסו כאן לקרוא על בעיית הצהרונים. 
כאמור לאור המצב החדש והבעיות הרבות, החליטו חברי האופוזיציה ליזום ישיבת חירום. "בימים האחרונים מסתבר כי העירייה החליטה להפסיק את תקציב ההסעות לחלק מילדי החינוך המיוחד, בחודשי הלימודים שנותרו, לאחר שילדים אלו תוקצבו עד לא מזמן ונכללו בתקציב העירוני. מדובר בילדי החינוך המיוחד, אותם שיבצה העירייה במוסדות החינוך השונים, בעיר ומחוצה לה, בהתאם לצרכיהם", הם כותבים לראש העירייה רמי גרינברג. "נוכח העובדה כי ביטלת את ישיבת המועצה שנועדה ליום 31.5, וישיבת המועצה הבאה נועדה רק לסוף חודש יוני, נדרש כינוס חירום של מועצת העיר לאישור ההחלטה שעיריית פתח תקווה תמשיך לתקצב עד לסוף שנת הלימודים הנוכחית את ההסעות לכלל תלמידי החינוך המיוחד אשר תוקצבו עד כה". עוד הם מדגישים: "בנושא חשוב זה אין קואליציה ואופוזיציה ואנו קוראים לכלל חברי מועצת העיר להצטרף ליוזמה זו".
מלשכת ראש העיר נמסר לגבי ההסעות: "בניגוד לרעשי הרקע, ראש העיר רמי גרינברג עובד סביב השעון כדי לטפל בנושאים שונים הקשורים לרווחת התושבים ובתוכם גם בנושא ההסעות של החינוך המיוחד. בתוך כך, היום נערכה פגישה בלשכת ראש העיר עם נציגות הורי החינוך המיוחד ובמהלכה הוצגו פעולות העירייה לטובת התלמידים וכן הועלו בקשות שונות בנושא. כפי שסוכם בפגישה, העירייה תמשיך לתת מענה להסעות אלו, גם מעבר למה שמשרד החינוך מתיר. כמו כן, נקבעו פרמטרים אשר בעזרתם יהיה ניתן לתגבר את ההסעות – לכל הפחות עד סוף השנה. זאת כדי לסייע למי שבאמת צריך ולתת פתרון לילדים והוריהם.
מלשכת דובר העירייה נמסר לגבי הילד בן ה-12: "מדובר בתלמיד שאכן שובץ במסגרת בעיר מודיעין עלית ועל פי הקריטריונים של משרד החינוך הוא זכאי להסעה. למרות זאת, החליטו במשרד החינוך לא לתקצב את ההסעה על אף הצורך הרב. על כן, עיריית פתח תקוה תדאג להסיע את התלמיד ובמקביל תתבע את השיפוי ממשרד החינוך. נציין בנוסף כי היום נערכה פגישה בלשכת ראש העיר עם נציגות הורי החינוך המיוחד ובמהלכה הוצגו פעולות העירייה לטובת התלמידים וכן הועלו בקשות שונות בנושא. כפי שסוכם בפגישה, העירייה תמשיך לתת מענה להסעות אלו, גם מעבר למה שמשרד החינוך מתיר. כמו כן, נקבעו פרמטרים אשר בעזרתם יהיה ניתן לתגבר את ההסעות – לכל הפחות עד סוף השנה. זאת כדי לסייע למי שבאמת צריך ולתת פתרון לילדים והוריהם".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר