הורי שיפר מוחים במועצת העיר, צילום פרטי
הורי שיפר מוחים במועצת העיר, צילום פרטי

צפו | הורי שיפר מחו עם משרוקיות בישיבת המועצה: "השאירו אותנו בחוץ"

ההורים מנהלים מאבק ארוך ואף השביתו באחרונה את הלימודים. הם מוחים נגד העובדה שילדיהם נאלצים לנסוע כשעה לחטיבה בה הם לומדים. לשכת ראש העירייה: "מנסים למצוא פתרונות בנוסף לאלה שכבר הוצעו"

פורסם בתאריך: 27.12.22 10:16

מאבקם של ההורים שילדיהם לומדים בבית ספר שיפר הגיע אתמול (יום שני) גם למועצת העיר. נציגים של וועד ההורים של בית הספר הגיעו לישיבת המועצה, שהתכנסה לדון בתקציב 2023 ובכמה נושאים נוספים. בין השאר, חברים במועצה היו אמורים לדון גם בשאילתא שהועלתה בנושא שיפר. אולם חברי הוועד הופתעו לגלות שראש העירייה, רמי גרינברג, לא מאפשר את כניסתם למועצה, בניגוד לפקודת העיריות הקובעת כי ישיבות המועצה יתנהלו בצורה פומבית. לאחר שכבר נכנסו, הדיון הפך לסוער. ההורים טענו כי ראש העירייה לא דן בנושא בצורה עניינית ולא סיפק להם תשובות. העירייה מסרה: "ראש העירייה קשוב לצרכי תלמידי ביה"ס שיפר והוריהם והוא ימשיך לפעול בנושא בשיתוף עם ההורים".

צפו בסרטון שצילם אייל אחיאל:

כזכור, בשבועות האחרונים, כפי שפורסם לא אחת במלאבס, מנהלים הורי ותלמידי שיפר מאבק נגד העירייה על כך שילדיהם נאלצים לנסוע לצד השני של העיר על מנת להגיע לחטיבת הביניים בה הם לומדים. זאת, בניגוד להבטחה שקיבלו כבר לפני כמה שנים להעביר את ילדיהם ללמוד בחטיבת ביניים בשכונת אם המושבות הסמוכה לשכונתם או, לחילופין, לבנות חטיבה בסמוך לשכונה.
חברת המועצה ענת זנזורי העלתה בישיבה שאילתא בנושא שיפר. חברי הוועד, שידעו על כך מראש, החליטו להגיע לישיבה על מנת לשמוע את הדיון ואף לענות על שאלות במידת הצורך. להפתעתם, ראש העירייה, הורה לסגור את הדלת ולא להכניסם לאולם המועצה. עדי בוגנים, חבר בוועד ההורים המרכזי של בית הספר, תיאר: "הגענו כמה חברים מהוועד על מנת להשתתף בישיבה ולענות על שאלות בצורה עניינית. למרבה ההפתעה, גילינו שגרינברג נתן הוראה לא להכניס אותנו. עמדנו בחוץ, וכשראינו שהזמן עובר ולא מכניסים אותנו, דפקנו בדלת. בסוף, חבר המועצה ויו"ר האופוזיציה, אורי אהד, ניגש לשומר ואמר לו להכניס אותנו, וכך נכנסנו לאולם".

מחאת הורי ותלמידי שיפר, צילום זאב שטרן

מחאת הורי ותלמידי שיפר, צילום זאב שטרן

לטענת בוגנים, גם כשהם נכנסו לאולם והשאילתא הועלתה, ראש העירייה המשיך להתעלם מנציגי שיפר ולהמשיך להקריא נושאים אחרים שעל סדר היום. הנציגים התרגזו והחליטו לעשות הפגנת נגד ספונטנית, בעזרת משרוקיות שחילקה להם חברת המועצה ענת זנזורי. בוגנים: "הוצאנו משרוקיות ושרקנו, צעקנו 'שיפר, שיפר' ו'מה עם הדמוקרטיה' ואחרי זה יצאנו. זה לא היה מתוכנן. לא התכוונו לעשות מהומה. באנו מתוך רצון להעלות את הנושא וגם לעורר את המודעות של חברי המועצה, כי ראינו שחלק מהם בכלל לא יודעים במה מדובר. עכשיו תהיה תהודה".

יש לכם תכניות להמשך המאבק?
"יש לפנינו עוד מאבק ארוך. גם השבוע מתוכננת השבתה והפגנה ביום שישי".

 

כדאי לציין כי לפי פקודת העיריות מותר לתושבים להגיע ולהיות נוכחים בישיבות מועצה. סעיף 18 לתוספת השנייה לפקודת העיריות-תקנון בדבר ניהול ישיבות המועצה ועריכתן קובע כי: "א. ישיבות מועצה יהיו פומביות; למעט ישיבה שראש העירייה הורה על קיומה, כולה או מקצתה, בדלתיים סגורות לאחר שראה כי טעמים שבביטחון המדינה או טעמים שבצנעת הפרט מחייבים לעשות כן, בהתאם לחוות דעת של היועץ המשפטי לעירייה, שתונח לפני חברי המועצה. ב. לעניין סעיף זה, יראו ישיבת מועצה פומבית, גם אם הוקרנה על מסך לפני קהל שמחוץ לאולם הישיבות שמתקיימת בו הישיבה".

מלשכת ראש העירייה נמסר: "ראש העירייה עומד בקשר רציף עם הורי שיפר וגם נפגש איתם מספר פעמים בנושא כאשר רק לאחרונה נערכה פגישה בלשכתו. ההורים הבינו שראש העירייה מנסה למצוא בעבורם פתרונות נוספים מעבר לאלו שהוצעו להם עד כה ויפורטו בהמשך. מצער שיש פוליטיקאים מהאופוזיציה שמנסים לגרוף הון פוליטי על חשבונם של ההורים עכשיו. בעוד שהם משמשים חברי מועצה שנים ולא עשו שום דבר למען ילדי שיפר. על כל פנים, שיבוץ ביה"ס שיפר בחטיבה עמד ועדיין עומד בראש סדר העדיפויות העירוני וכבר בדצמבר 2018 הועברה הצעה לתושבי השכונה ולהנהגת בית הספר לבניית חטיבה בתחומי השכונה. ההצעה נדחתה ע"י קבוצת תושבים, ביניהם נציגים בהנהגת שיפר, על רקע אי הסכמות באשר לשיבוץ בתי הספר הנוספים שתוכננו להזין את החטיבה. כמו כן, השיבוץ של בוגרי שיפר כיום, בארנס, בוצע לפי דרישת הנהגת ההורים בשיפר לפני כשלוש שנים. עם השיבוץ, שודרג מערך ההסעות, נוספו לשכונה קווי אוטובוס ותדירות אוטובוסים תוגברה, וכן ניתנה הקצאת כרטיס רב קו. בשיח שנערך לאחרונה עם תושבי השכונה ונציגי הנהגת ההורים, הוצעו להורים מספר אלטרנטיבות: ללמוד היכן שמתאפשר מבחינת המקום במספר מוסדות חינוך באם המושבות ונווה גן בהתאם למספר המקומות הפנויים; להמשיך ללמוד בחטיבת ארנס, וגם חטיבת ברנר שקרובה יותר לשכונה עומדת כאופציה כאשר בעתיד, בכל מקרה, הם יוכלו ללמוד גם בחטיבת רמון באם המושבות. כפי שניתן להבין, המענה הניתן ע"י העירייה ממוקד, ענייני ומקצועי ומשקף בצורה כנה את האפשרויות הקיימות מהבחינה הכמותית של התלמידים לפי הניתוח העירוני. ראש העירייה קשוב לצרכי תלמידי ביה"ס שיפר והוריהם והוא ימשיך לפעול בנושא בשיתוף עם ההורים".

קיראו גם:

בשיפר מחריפים את המאבק נגד העירייה: כל תלמידי בית הספר השביתו היום את הלימודים


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר