מחאת הורי ותלמידי שיפר, צילום זאב שטרן
מחאת הורי ותלמידי שיפר, צילום זאב שטרן

בשיפר מחריפים את המאבק נגד העירייה: כל תלמידי בית הספר השביתו היום את הלימודים

מאבק ההורים לטובת שיבוץ ילדיהם בחטיבה קרובה יותר עלה היום מדרגה. ההורים אף שוקלים להמשיך בהשבתה לאחר חופשת חנוכה. "אנחנו לא מוכנים שילדינו ייסעו לחטיבה שעה לכל כיוון", הוא אומרים בכעס

פורסם בתאריך: 16.12.22 12:53

אחרי שבועיים של הפגנות, השביתו היום (שישי) את הלימודים כל תלמידי בית הספר היסודי שיפר, מכיתות א' עד ו'. הסיבה לכך היא דרישת ההורים שבוגרי כיתות ו' ישובצו בחטיבה קרובה יותר לביתם. ההורים מכוונים לחטיבה בשכונת אם המושבות. זאת בניגוד למצב הנוכחי שבו הם משובצים בחטיבה מרוחקת מביתם, וכך על התלמידים לנסוע בשעות העומס מרחק של כשעה נסיעה מדי בוקר ובסיום הלימודים. כעת ההורים אף מאיימים להחריף עוד יותר את המחאה ואולי לא להחזיר את הילדים כלל לבית הספר אחרי חופשת החנוכה אם העירייה לא תספק להם מענה.

בית הספר שיפר הוקם ב-1965 ולומדים בו כ-570 תלמידים ב-21 כיתות, שאחת מהן היא כיתת חינוך מיוחד. בשכבת ו' יש שלוש כיתות ובסך הכל 86 תלמידים. התלמידים הלומדים בבית הספר מגיעים משכונת שיפר – נווה דקלים הממוקמת בצפון מזרח העיר, סמוך לצומת סגולה. יש לציין כי נווה דקלים, השכונה החדשה יותר מבין השתיים, הוקמה לפני כ-11 שנה וממנה מגיעים כ-60 אחוז מהתלמידים. השכונה הקרובה ביותר לשיפר היא שכונת אם המושבות שבה ממוקמים כמה מוסדות חינוך שש שנתיים ובהם אחד העם, גולדה ורמון. מכאן נובע גם כעסם של הורי שיפר על כך שהעירייה לא הצליחה לשבץ את ילדיהם באחד המוסדות הקרובים יותר לשכונתם ובמקום זאת העדיפה להסיעם לצד השני של העיר, לחטיבה הממוקמת בדרום מערב פתח תקוה.

למעשה, בעייתם של התלמידים המתגוררים בשכונת שיפר – נווה דקלים נמשכת כבר שנים רבות. בעבר היו התלמידים מהשכונה נוסעים עד לחטיבת אחד העם ברחוב ז'בוטינסקי, ובהמשך לחטיבת רשיש הממוקמת ברחוב אמסטרדם ליד בית החולים בילינסון. בשנתיים האחרונות הפתרון שנמצא הוא הסעתם לשש שנתי ארנס. אולם, כעת מאסו הורי התלמידים בפתרון זה והם דורשים פתרון קרוב יותר, למשל בשכונת אם המושבות.

המחאה נמשכת ואף מחריפה: הורי בית הספר השביתו היום את הלימודים

את המאבק התחילו ההורים עוד בתקופת כהונתו של ראש העירייה הקודם, איציק ברורמן. לטענתם, ראש העירייה הנוכחי, רמי גרינברג, עמד אז לצדם והבטיח להם שאם וכאשר ייבחר לתפקיד ידאג לשבץ אותם בחטיבה קרובה אליהם. אולם הבטחה זו לא מומשה.

"אנחנו לא מוכנים שהילדים שלנו ייסעו שעה לכל כיוון", אומר עדי בוגנים, חבר הוועד המרכזי. "אבל אנחנו לא מרגישים שבעירייה מקשיבים לנו. היה מפגש עם נציגים מהעירייה והשיח עלה לטונים גבוהים, אבל לא יצא מזה כלום. אנחנו ממתינים לתשובות, אבל אם לא נקבל אותן, נאלץ להחריף את המאבק, אולי עד כדי השבתה של כלל בית הספר אחרי חנוכה".

 

 

"אף אחד לא רוצה להגיע למצב שבו הילד שלו לא הולך לבית הספר", אומר הורה נוסף בבית הספר. "אבל אין מנוס כי בעירייה לא קשובים ומתנערים מהבטחות. הכי מרגיז שראש העירייה, רמי גרינברג, היה איתנו במחאה הקודמת נגד ראש העירייה הקודם איציק ברורמן ותמך בנו. לפני שלוש שנים, אחרי שכבר נבחר, הוא הבטיח לנו שנשתלב ברמון, עוד לפני שידעו שיקראו לזה רמון, אבל עכשיו הוא מתנער מההבטחות. הוא לא באמת תכנן את זה כמו שצריך ואנחנו מוחים נגד זה. הצענו לעירייה כל מיני הצעות, אבל על כל הצעה הם אומרים שאי אפשר. אנחנו רוצים שיגידו מה כן אפשר ולא מה אי אפשר. לא יכול להיות שיש פה שכונה חדשה יחסית ושכונה מתחדשת ובעירייה לא לקחו את זה בחשבון מבחינת תכנון חינוכי".

מדוברות העירייה נמסר: "שיבוץ בית הספר שיפר בחטיבה עמד בראש סדר העדיפויות העירוני. כבר בדצמבר 2018 הועברה הצעה לתושבי השכונה ולהנהגת בית הספר לבניית חטיבה בתחומי השכונה. ההצעה נדחתה על ידי קבוצת תושבים, ביניהם נציגים בהנהגת בית הספר שיפר דאז, על רקע אי הסכמות באשר לשיבוץ בתי הספר הנוספים שתוכננו להזין את החטיבה. כמו כן, השיבוץ של בוגרי שיפר כיום בחטיבת ביניים ארנס בוצע לפי דרישת הנהגת ההורים לפני כשלוש שנים. עם השיבוץ שודרג מערך ההסעות, נוספו לשכונה קווי אוטובוס ותדירות האוטובוסים תוגברה, וכן ניתנה הקצאת כרטיס רב קו.
בשיח שנערך לאחרונה עם תושבי השכונה ונציגי הנהגת ההורים הוצעו להורי שיפר שלוש אלטרנטיבות. המענה הניתן על ידי העירייה ממוקד, ענייני, מקצועי ומשקף בצורה כנה את האפשרויות הקיימות מהבחינה הכמותית של התלמידים לפי הניתוח העירוני. ההצעות שהעלו ההורים לגבי הוספת מבנים יבילים לבתי ספר קיימים באזור אם המושבות ונווה גן ו/או תוספות בנייה זמניות וכו', נבדקו אך הן אינן ישימות, כיוון שהדבר איננו עולה בקנה אחד עם הנחיות משרד החינוך לגבי בנייה בגודל תא השטח של בתי הספר הקיימים. לפיכך, אין בנמצא אפשרות לכלול את כלל תלמידי בית הספר בשנת הלימודים הבאה בשיבוץ כשכבה אחת באם המושבות או נווה גן. העירייה קשובה לצרכי התלמידים ותמשיך להשקיע בפיתוח ובקידום שלהם, לרבות הרחבת כיתת המחשבים בימים אלו והשקעות נוספות בפעילויות העשרה ופדגוגיה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר