מחאת הורי בית ספר שיפר, צילום זאב שטרן
מחאת הורי בית ספר שיפר, בדצמבר האחרון, צילום זאב שטרן

המחאה נמשכת ואף מחריפה: הורי בית הספר השביתו היום את הלימודים

הורי בית ספר שיפר ממשיכים את המחאה נגד שיבוץ בוגרי בית הספר בחטיבות מרוחקות. הבוקר השביתו את הלימודים תלמידיו כיתות ה'-ו'

פורסם בתאריך: 8.12.22 17:55

הורי ותלמידי בית ספר שיפר איימו וקיימו. הבוקר (חמישי) שוב הושבתו הלימודים בבית הספר, כשהפעם הצטרפו אל תלמידי כיתות ו' ששבתו בשבוע שעבר, גם תלמידי שכבת ה', שגם הם לא הגיעו הבוקר אל ספסל הלימודים. כזכור, בשבוע שעבר פתחו ההורים בצעדי מחאה מאחר, שלטענתם, העירייה לא מצאה עד כה פתרון ראוי עבור ילדיהם שמדי שנה משובצים לבתי ספר שש שנתיים המרוחקים מבתיהם. בשנתיים האחרונות משובצים תלמידי בית הספר בשש-שנתי ארנס (חטיבה ותיכון), שנמצא בשכונת כפר גנים ג' המרוחקת משיפר. כתוצאה מכך, הילדים נאלצים לנסוע מדי בוקר וצהריים בשעות העומס והנסיעה מתארכת לכדי שעה והם מגיעים לכיתה ולביתם כשהם עייפים ומותשים.

לפיכך, דורשים ההורים כי העירייה תמצא פתרון שיאפשר לילדים ללמוד בבית ספר שיהיה קרוב יותר לבתיהם, למשל בשכונת אם המושבות. הם טוענים כי לפני הבחירות המקומיות האחרונות ראש העירייה הנוכחי, רמי גרינברג, הוא זה שעמד לצדם והבטיח להם שידאג לכך שילדיהם ישובצו בחטיבה קרובה לביתם, אולם דבר זה לא קרה עד היום.

ההורים והתלמידים יצאו למאבק: "לא ייתכן שהילדים נוסעים שעה לבית הספר" (וידיאו)

לטענת ההורים, למרות שהשביתו את הלימודים ביום חמישי שעבר ולמרות שביום שישי שעבר תלמידי ו' יזמו הפגנה ולא נכנסו בשעה הראשונה ללימודים, אף אחד מנציגי העירייה לא קיים איתם שיח. לכן, הוחלט להחריף את המאבק, כאשר, כאמור, גם שכבת ה' בבית הספר מצטרפת הפעם למאבק. המחאה תמשיך גם מחר (יום שישי), כשתלמידי ה' ו-ו' לא ייכנסו לשעת הלימודים הראשונה. "אנחנו לא נתפשר על עמדתנו ולא נוותר עד אשר יימצא פתרון ראוי לתלמידים", אומר עדי בוגנים, חבר בוועד ההורים המרכזי בבית הספר. "אנחנו לא מתכוונים להסתפק בצעדים האלה ואף נחריף את המאבק".

מה יהיו הצעדים הבאים?
"אנחנו מקיימים היום ישיבה של הוועד ובה יוחלט על הצעדים הבאים".

 

מדוברות העירייה נמסר: "שיבוץ בית ספר שיפר בחטיבה עמד בראש סדר העדיפויות העירוני וכבר בדצמבר 2018 הועברה הצעה לתושבי השכונה ולהנהגת בית הספר לבניית חטיבה בתחומי השכונה בסמוך למסוף ארנס הנוכחי. ההצעה נדחתה על ידי קבוצת תושבים, ביניהם נציגים בהנהגת שיפר דאז, על רקע אי הסכמות באשר לשיבוץ בתי הספר הנוספים שתוכננו להזין את החטיבה. כמו כן, השיבוץ של בוגרי שיפר כיום, בחטיבת ביניים ארנס בוצע לפי דרישת הנהגת ההורים ב שיפר לפני כשלוש שנים. עם השיבוץ, שודרג ושופר מערך ההסעות, נוספו לשכונה קווי אוטובוס ותדירות אוטובוסים תוגברה, וכן ניתנה הקצאת כרטיס רב קו – חופשי- חודשי לכל תלמידי החטיבה. בשיח שנערך בחודשים האחרונים עם תושבי השכונה ונציגי הנהגת ההורים בביה"ס, הוצעו להורי תלמידי ביה"ס שיפר 3 אלטרנטיבות: לעבור ללמוד כשכבה אחת – כל בוגרי ו' של בי"ס שיפר בשנת תשפ"ג יחדיו בחטיבת ביניים ברנר; שיבוץ במספר מוסדות באם המושבות ונווה גן (גולדה ויצחק שמיר), בהתאם למספר המקומות הפנויים אך לא כשכבה אחודה; להמשיך ללמוד כשכבה אחת – כל בוגרי ו' של בי"ס שיפר בשנת תשפ"ג יחדיו בחטיבת ארנס. המענה הניתן ע"י העירייה ממוקד, ענייני ומקצועי ומשקף בצורה כנה, ישירה ובגובה העיניים את האפשרויות הקיימות מהבחינה הכמותית של התלמידים לפי הניתוח העירוני. הצעות שהועלו ע"י הורים לגבי הוספת מבנים יבילים לבתי ספר קיימים באזור אם המושבות ונווה גן ו/או תוספות בנייה זמנית וכיו"ב , נבדקו, אך הן אינן ישימות, כיוון שהדבר איננו עולה בקנה אחד הנחיות משרד החינוך לגבי בנייה בגודל תא השטח של בתי הספר הקיימים. לפיכך, אין בנמצא אפשרות לכלול את כלל תלמידי ביה"ס שיפר בשנה"ל הבאה בשיבוץ כשכבה בבי"ס אחד – באם המושבות / נווה גן. כפי שהוסבר במפגש התושבים, צפי שיבוץ תלמידי בי"ס שיפר בחטיבת רמון לפי נתוני אגף אסטרטגיה הוא החל מתלמידי כיתה ג' , הלומדים כיום בבי"ס שיפר בשנה"ל תשפ"ג. העירייה קשובה לצרכי תלמידי ביה"ס שיפר ותמשיך להשקיע בפיתוח ובקידום שלו, לרבות הרחבת כיתת המחשבים בימים אלו והשקעות נוספות בפעילויות העשרה ופדגוגיה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר