מרכז ענן בבית ספר קיבוץ גלויות, צילום דוברות העירייה
מרכז ענן בבית ספר קיבוץ גלויות, צילום דוברות העירייה

המהפך של בית ספר קיבוץ גלויות: נפתח מרכז טכנולוגי חדשני שימשוך מבקרים רבים

בהשקעה של ארבעה מיליון שקלים נחנך מרכז הענן הייחודי במבנה שלא היה בשימוש שנים רבות. יו"ר הנהגת הורי של בית הספר, טל בולוטין: "הצלחנו להוביל מהפך יחד עם המנהלת. החלטנו שבית הספר יתמקד בלימודים טכנולוגיים"

פורסם בתאריך: 23.1.23 15:38

מרכז חדשני בשם הענן נחנך אתמול (ראשון) בבית הספר קס"ם (קיימות סביבה מדעים) קיבוץ גלויות. מדובר במרכז ייחודי מסוגו, שמטרתו ללמד את הילדים על המגמות החדשות ביותר בעולמות החדשנות והטכנולוגיה, וזאת בדרך חווייתית ולא רק דרך למידה פרונטלית. המרכז צפוי למשוך אליו מבקרים מכל רחבי העיר ואולי גם מחוץ לעיר, ובכך ניתן יהיה למצב ולבדל את קיבוץ גלויות כבית ספר ייחודי בתחומי הטכנולוגיה, המדע והמתמטיקה. המרכז גם אמור להוות מקום מפגש בין תעשיות וחברות עסקיות ובין תלמידים, קהילות, מורים והורים.

מרכז ענן נפתח במבנה שנמצא בשטח בית הספר ועד כה היה מוזנח ולא בשימוש במשך רוב הזמן. המקום שופץ במשך שלוש שנים ובהשקעה של ארבעה מיליוני שקלים מקופת העירייה וחברת פיינל.

מרכז ענן בבית ספר קיבוץ גלויות, צילום טל בולוטין

מרכז הענן בבית ספר קיבוץ גלויות, צילום טל בולוטין

"לפני בערך שש שנים נסגר בית ספר בשכונת הדר גנים שנתן מענה לאוכלוסייה חילונית בהדר גנים ועמישב ואחד הפתרונות שהוצע להורים משם זה להירשם לבית הספר קיבוץ גלויות ושהתלמידים יגיעו בהסעה", מסביר טל בולוטין, יו"ר הנהגת ההורים בבית הספר, את הרקע להקמת המרכז. "גם כך האוכלוסייה בבית הספר לא הטרוגנית. מגיעים אליו תלמידים מקרית אלון, אחוה ויוספטל, תלמידים אריתראים ממרכז העיר ותלמידים של ביתא ישראל. במשך שנים בית הספר סבל מדימוי שלילי, סיפורים על אלימות, חוסר הצלחה פדגוגית וכו'. כשהגעתי לבית הספר, לפני כמעט ארבע שנים, בעקבות הילד שלי שהתחיל ללמוד בבית הספר, ונבחרתי ליו"ר הנהגת הורים, הצלחנו להוביל למהפך ביחד עם המנהלת. החלטנו להפוך את בית הספר לבית ספר שיתמקד בלימודים טכנולוגיים וכך נולד, בסופו של דבר, הרעיון על הקמת המרכז".

חנוכת מרכז ענן בבית ספר קיבוץ גלויות, צילום דוברות העירייה

חנוכת מרכז הענן בבית ספר קיבוץ גלויות, צילום דוברות העירייה

"המבנה הזה עמד במשך כ-15 שנה בבית הספר ולא יכלו להשתמש בו", ממשיך בולוטין. "עשינו חושבים ביחד עם העירייה. עשינו סקרים בקרב הורים ותלמידים איך רוצים לראות את בית הספר וככה יצאנו לתהליך ובית הספר קיבל חזון וייעוד חדשים בדמות של קס"ם. לא מדובר רק במרכז ענן, שהוא כמובן השיא. יש בבית הספר חממה לימודית שבה מגדלים פירות וירקות. המורה לחקלאות יצר קשר עם האוניברסיטה העברית. מגדלים בחממה צמח בשם ספילנטוס והחממה אצלנו היא חלק מהמחקר וילדים שלנו התארחו באוניברסיטה העברית לטובת הצגת הדברים והמשך קבלת המענק למחקר. יש גם חוג רובוטיקה ומעבדת רובוטיקה. אנחנו גם מקבלים תרומות וליווי מקרן של יהודי יוסטון".

 

 

מרכז ענן מיועד לשמש כמרכז לימודים עבור תלמידי כיתות ד' – ו' בהתאם למערכי שיעור בנושאים של מדעים, חלל וטכנולוגיה. השיעורים יהיו תחילה עבור תלמידי בית הספר, ובהמשך, גם תלמידים מבתי ספר אחרים יוכלו להגיע לשם. בנוסף, בשעות אחר הצהריים, המקום מיועד לחוגים עבור תלמידי א' – ו' מבית הספר והסביבה באמצעות המתנ"ס השכונתי שיפעיל את מרכז ענן בשעות אלה. כאמור, הנושאים במקום מועברים בדרך חווייתית ומשחקית. חוגי המתנ"ס יציעו תכנית עשירה בתחומי הטכנולוגיה והיזמות. הרצון הוא גם להכשיר תלמידים מבית הספר בתור מדריכים על מנת שהתלמידים הבוגרים יותר יוכלו לשמש בתור מדריכים עבור התלמידים הצעירים יותר ולהדריך אותם בשימוש במרכז. בנוסף, המרכז יתפקד גם מוזיאון חוויתי למבקרים מכל רחבי העיר וייתכן שגם למבקרים מחוץ לעיר.

בולוטין מסכם: "כולנו מאוד מתרגשים מהפתיחה הצפויה של המרכז ומודים לכל מי שתמך ועזר. בין השאר, ראש העירייה רמי גרינברג וסגנו סרחיו גולצמן, ראש מינהל החינוך, יוגב דרשן מנהל אשכול מתנ"סים וכן טלי טולדנו, מנהלת אגף חינוך יסודי במינהל החינוך. כמובן תודהרבה לקרן פיינאל, עמותת תעשידע וחברת בריז".

הדמיית לימוד חוויתי במרכז ענן בקיבוץ גלויות, בריז קריאייטיב

הדמיית לימוד חוויתי במרכז הענן בקיבוץ גלויות, בריז קריאייטיב

בעירייה ציינו כי בקומה הראשונה קיימים שני מרחבים: הראשון הוא "משחקים" בו יש מיצגים ומשחקים טכנולוגיים ואינטראקטיביים, מרחב התנסות, ועוד. השני הוא "עפים", ובו מרחב פתוח וגמיש לדיון, העמקה, העשרה וקבלת כלים להשתלבות במקצועות העתיד. במרחב "עפים" יהיה קיר השראה, קיר לרעיונות משותפים, קיר להרצאות וסרטונים, קיר בו היצע לכלי עבודה רלוונטיים ועוד. בקומה השנייה יש כיתות ומרחבים לקיום סדנאות ולמידה בעקבות הביקור בענן.

במרכז לחדשנות יבקרו באופן קבוע תלמידי כיתות ד'-ו' מכלל בתי הספר היסודיים בעיר. במקום יתקיימו גם פעילויות, חוגים ואירועים לתושבי השכונה והסביבה. ראש העירייה, רמי גרינברג, אמר: "הענן – מרכז למשחקים, יזמות וטכנולוגיה יהווה אבן שואבת לקהילה כולה ויפגיש את ילדי שכונת יוספטל-דדו וילדי פתח תקוה בכלל עם המגמות החמות ביותר בעולמות החדשנות והטכנולוגיה. המרכז יעורר סקרנות, יעודד יזמות, מחשבה יצירתית ויהווה לתלמידים ולתלמידות מקפצה להתמקצעות בתחומים אלו בעתיד. מערכת החינוך בפתח תקווה היא מהטובות ומהמתקדמות בארץ ואנו נמשיך להיות חוד החנית בתחומי המדע והטכנולוגיה. אני מודה לטלי טולדנו מנהלת האגף לחינוך יסודי המובילה את הפרויקט, ולחברת פיינל שיזמה אותו".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר