סדנאות לנוער במרכז שחובה להכיר. תמונה ממאגר Shutterstock

סדנאות לנוער שחובה להכיר

אופי הילד שלכם מתעצב באופן משמעותי בין היתר במהלך גיל ההתבגרות, בו הוא מתמודד עם אתגרים רבים. עם הכלים הנכונים והחיזוקים המתאימים, הילד יכול לצמוח ולהתפתח פלאים. בדיוק בשביל זה, ריכזנו עבורכם את סדנאות הנוער המומלצות באזור המרכז

פורסם בתאריך: 5.6.19 11:54

סדנאות לנוער בנושא דימוי גוף עם מעיין קרת

אין כמעט מי שלא מכיר את השם מעין קרת. מעין קרת התפרסמה בשנות העשרה שלה, כשהפכה מנערה אנונימית לדוגמנית בינלאומית מצליחה.

שנים מאוחר יותר, עזבה את קריירת הדוגמנות והחלה לפעול לטובת העלאת המודעות לבנית דימוי גוף בריא אצל נערות.
היא נודעה בזכות הפעילות הרחבה בנושא והשיח שהיא דואגת לשמר בציבוריות, שהצליח לסחוף אליו ואיתו אנשי מקצוע נוספים מהתעשייה (דוגמניות, צלמים וכו') ששמו לעצמם מטרה להיות חלק ולעשות שינוי.

מעין קרת עברה בעצמה תקופות שבהן התמודדה עם בעיית אכילה ובעקבותיה טופלה על ידי גורמים מקצועיים, לכן היא מכירה היטב את ההשפעות והמחירים שעלולות לשלם נערות בעלות דימוי גוף שלילי. הניסיון והפעילות הציבורית הביאו את קרת לבנות סדנאות שהיא מעבירה לנערות, לצעירות והוריהן.

הסדנאות מוצעות במספר פורמטים: מפגש בודד, סדרה של שלושה מפגשים או סדרה של עשרה מפגשים. הסדנא מתאימה לנערות, לצעירות וגם להורים שלהן, שמבינים שלפעמים הדבר שחסר בחיים של הנערות והצעירות האלה הוא ראיה ביקורתית על המדיה והסתכלות חדשה על ה"אני" שלהן.

המטרה בסדנאות היא לחזק דימוי גוף חיובי והן מיועדות לכל נערה מכיתה ח' ואילך. היא משתפת: "אני מזהה בבנות שמגיעות לסדנא, ניצנים בעליי פוטנציאל חיובי או שלילי ויכולים להוביל בשלב מאוחר יותר להתמודדות מורכבת עם הערות על הגוף. הן משתפות גם רגעים של קושי ולחצים או השוואות עם הסביבה שעלולים לגרום נזק.

"לפעמים אפשר ממש לראות בעיניים את האסימון שנפל אצל מישהי מהמשתתפות, אבל, אצל נערות שונות הוא נופל בתרגילים ודיונים שונים".

הסדנאות של מעיין מקיפות את נושא דימוי הגוף ממספר כיוונים במטרה לטפל בכמה שיותר נושאים באופנים שונים ולהגיע לנערות בדרכים שונות: מעיסוק בחיזוק החוזקות האישיות והערך העצמי בלי תלות בגוף, דרך צפייה מודרכת באידאל היופי ובדימויים ששוטפים אותנו באדיבות התקשורת והמדיה החברתית, הנשים הצעירות לומדות להבין שיש מגוון של מבני גוף יפים ובריאים שאפשר ונכון לשמוח בהם ולא לנסות לשנות אותם, ושהערך העצמי שלהן לא מגיע רק ממידות הגוף שלהן.
במפגשים עולים נושאים מגוונים והמשתתפות דנות בגבולות אישיים, הצגה עצמית, שפת גוף, ביטחון עצמי, אכילה בריאה והתמודדות עם לחץ חברתי.

מעין קרת צילום: עדי אקשטיין

מעין קרת צילום: עדי אקשטיין

הסדנא עוסקת בחיבור של נשים ונשיות: מי הן ומה המאפיינים של נשים חזקות בעסקים, במוזיקה, באמנות, בפוליטיקה, בספורט וכו', איך משתמשים במדיה תוך כדי שמבקרים אותה, מה עומד מאחורי פרסומות ואיך פועל עולם הפרסום, כמו גם על נושאים מתחומי השיווק והכלכלה וההשפעה שלהם על הביטחון העצמי ודימוי הגוף. "אני מספרת להן את הסיפור שלי, זה ברור שאני חלק והן גם שואלות אותי על העבר שלי".

הסדנא חווייתית, היא מערבת צילום ופעילויות באמצעות קלפים ותמונות. אנחנו מדברות על הרשתות החברתיות ובין השאר אינסטגרם, שיימינג, על החפצה ועל ההתמודדות עם האתגרים האישיים והפיזיים, שמלווים את העולם האמתי והדיגיטלי כמו שהוא היום.

מעין קרת, בוגרת קורס להנחיית קבוצות בבית הספר "תפנית" של אוניברסיטת תל אביב, ואמא בעצמה לשני בנים.
היא מספרת שלמרות שלרוב הנערות האלה יש בחיים הורה שיכול לנסות ללמד אותן להעלות את הדימוי העצמי שלהן, הן צריכות דווקא מישהי מבחוץ. אולי אפילו אחת שמכירה את הנושא מבפנים ולא מדברת רק על התאוריה, יכולה להשפיע עליהן לעיתים יותר ממה שיצליח הורה או חבר קרוב.

טלפון: 0545233303
קישור לאתר

מעין קרת. צילום: רותם שביט

מעין קרת. צילום: רותם שביט


בת שבע טל "זינוק לחיים" – אימון וייעוץ לילדים ונוער

"הביטחון העצמי של הילד בגילאי הצמיחה וההתבגרות, הוא הבסיס להתפתחות שלו בחיים הבוגרים", כך מציינת בת שבע טל, בעלת המרכז "זינוק לחיים", והראשונה בארץ שהוציאה לאור ספר אימון והדרכה לילדים, בעקבות מחקר שכלל מעל 300 ילדים: "כשהייתי ילדה בת 14 חוויתי אתגרים חברתיים קשים, ומאז התחלתי לחפש דרכים להתמודד איתם. לעולם החינוך נכנסתי במטרה לסייע לכמה שיותר ילדים לא לחוות את מה שאני חוויתי". מספרת בת-שבע, בעברה מורה למתמטיקה ומדעים עם ניסיון חינוכי עשיר של כשני עשורים, בהם תפקדה גם כרכזת חינוך חברתי וכמנחת מורים.

במהלך השנים החליטה בת-שבע להתמקד בהעצמת ילדים ובני נוער, ולסייע להם "לצלוח את החיים" עם הכלים המתאימים. היא סיימה תואר שני בייעוץ ארגוני, למדה אימון פרחי הוראה ועסקה בהנחיה וליווי סמינריסטיות: "הרגשתי שחסרים להן כלים מהותיים בכל הנוגע לילד עצמו ולאו דווקא בהקשר הלימודי". בת-שבע התחילה את דרכה העצמאית מתוך הבנה ורצון לספק לילדים את הכלים הנחוצים בתהליך ההתבגרות המורכב: "את מה שלא מעבירים בסמינרים ובבתי הספר, אני מעבירה באופן פרטי. מדובר במיומנויות חיים מהותיות".

צילום: YDH PHOTOGRAPHY

צילום: YDH PHOTOGRAPHY

בת-שבע התחילה לאמן ילדים מחוננים שהתמודדו עם אתגרים רגשיים וחברתיים, והבינה שהכל טמון בביטחון העצמי וביכולת לנהל תקשורת בין אישית: "הדור הצעיר של היום מתמודד עם אתגרים שאנחנו לא התמודדנו איתם בעבר. היום המסכים מחליפים את הקשר האישי והחברתי עם הסביבה, והילדים מתקשים לפתח מערכות יחסים תקינות, אפילו בסיסיות ביותר כמו הצגה עצמית בפני ילדים אחרים", מציינת בת-שבע שבנוסף לקשיים אלו, נוגעת בנושאים חברתיים נוספים כמו אהבה וערך עצמי במקום הרצון לנסות להיות מישהו אחר כדי לרצות את הסביבה, פחד מול קהל, החשש ממה יגידו ויחשבו עליהם ועוד: "הדבר החשוב ביותר הוא מה הילד חושב על עצמו ואיך הוא נתפס בעיני עצמו. באימון אני מלמדת אותם ליהנות מהמתנות שניתנו להם בחיים, ממי שהם, ולהבין שיש להם איכויות רבות להציע", היא מסבירה.

האימון של בת-שבע מתחלק למסלול פרטני עם הילד ולסדנאות קבוצתיות. באימון הפרטני הילד עובר אבחון של כל תחומי החיים, כשבסופו הוא בוחר להתמקד במטרה מוגדרת. בקבוצה הילד עובד על דינמיקה קבוצתית, ויכול להציג את עצמו כפי שהוא היה רוצה וללא "תוויות". ילדים שעדיין לא מוכנים לשלב הקבוצתי, מתקדמים באימון הפרטני שכולל 10-15 מפגשים אישיים.

באימון ובסדנאות רוכשים הילדים בגילאי 9-18 מיומנויות חיים המותאמות לדור העתיד, כמו למשל איך לפרנס את עצמם בחופש הגדול, איך להתנתק מהמסכים, תקשורת בין אישית, אסרטיביות, חשיבה עצמאית ועוד. בת-שבע מעבירה בין היתר סדנת מעברים לקראת שלב חטיבת הביניים והתיכון, ומשלבת באימונים השונים משחקים שפיתחה בעצמה, ציור אינטואיטיבי, עבודה מול מצלמה, תיאטרון בובות, מוסיקה, דמיון מודרך, כתיבה אינטואיטיבית, וכלים נוספים שאספה ובחנה במהלך השנים.

"האימון שלי מתמקד בפתרון הבעיות שבאמת מטרידות את הילדים ובני הנוער של היום. אותן בעיות חברתיות שמונעות מהם להתפתח, לצמוח ולהגשים את עצמם. הילדים לומדים למנף את הביטחון העצמי שלהם ולהעצים את עצמם, וההשפעה היא לטווח הארוך", מספרת בת-שבע בהתרגשות. הספר שכתבה, "זינוק לחיים" – אימון לילדים ונוער, הוא למעשה מדריך להתפתחות עצמית ומשולב בתהליך האימון. הילד כותב את המטרה שלו, ומנהל יומן בעזרת המדריך במשך שלושה חודשים עד להשגתה.

כדי להיות חלק מהאימון של בת-שבע, יש לעבור תנאי מוקדם אחד בלבד והוא הגעה לאימון מתוך רצון חופשי: "הילדים שמגיעים אליי מבינים ומפנימים שקיימת בעיה שמשפיעה על החיים שלהם באופן משמעותי. כשהרצון לשינוי אמיתי מגיע מהילד, ולא מההורה או ממני, התהליך יכול להצליח", היא מסבירה.

השיטה של בת-שבע מבוססת על שנים של מחקר וניסיון, באמצעותם הצליחה לבנות לכל ילד את המסלול המדויק המתאים לו, במעטפת של אהבה והערכה גדולה. עד היום אימנה בת-שבע מעל 3000 ילדים, ובנוסף העבירה הרצאות מעשירות בבתי ספר רבים.

בת שבע טל – זינוק לחיים

טלפון: 052-4826705

קישור לדף הפייסבוק     

קישור לאתר

בת שבע טל – זינוק לחיים. צילום: אור קפלן

בת שבע טל – זינוק לחיים. צילום: אור קפלן



כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר