כתר לשיניים בפתח תקוה (צילום: By Olena Yakobchuk, shutterstock)
כתר לשיניים בפתח תקוה (צילום: By Olena Yakobchuk, shutterstock)

כתר לשיניים בפתח תקוה: אין תחליף למומחיות

ההתאמה וההתקנה של הכתר, תחליף מלאכותי לכותרת השן הטבעית, בפיו של המטופל מחייבים רופא שיניים מיומן. ד"ר סייף, מומחה בהתאמת כתר לשיניים בפתח תקוה, מסביר את כל מה שכדאי לדעת על כתר חרסינה וכתר זרקוניה

פורסם בתאריך: 22.3.20 16:08

ד"ר סייף, רופא שיניים

אחת הדרכים לתיקון השיניים בעקבות חבלה או שבר, כמו-גם לשימורן לאחר טיפול שורש או ביצוע שתלים, היא באמצעות הרכבה של כתר על-גבי השיניים הפגועות. הכתר הוא למעשה תחליף מלאכותי לכותרת השן הטבעית, ותפקידו לכסות באופן חלקי או מלא את השן על מנת לאפשר תפקוד תקין, איכות חיים, ולא פחות חשוב – פתרון אסתטי מצוין, בוודאי כאשר מדובר בשיניים קדמיות.

"התאמה של כתר למטופל היא תהליך מורכב ועדין, ומי שמבצע אותו צריך להיות רק רופא שיניים מיומן", מסביר ד"ר סייף, רופא שיניים מפתח תקוה. "שלב קריטי בהכנה לכתר הוא שלב המדידה. הכתר חייב להיות במידות מדויקות, כך שניתן יהיה 'להלביש' אותו במקום המיועד בצורה אופטימלית וליצור אטימה מושלמת כדי למנוע כניסה של מזון.

"על-מנת להבטיח זאת, יש לשייף תחילה את השן הטבעית כדי להקטין אותה במעט ולפנות מקום לכתר, ולבצע מדידה מדויקת של הבסיס שעליו יורכב הכתר. לעיתים יהיה צורך בהקמה של 'מבנה' – מילוי של השן, כדי שיהיה בסיס איתן לכתר. מי שיכין את הכתר הוא טכנאי שיניים אשר יבנה את הכתר על-פי המידות שקיבל, אך גם יתאים את הגוון של הכתר לשיניים הטבעיות כדי לשמור על מראה אחיד. כשהכתר יהיה מוכן, ידביק אותו רופא השיניים למקומו".

ד"ר סייף: התאמת כתר למטופל - תהליך מורכב ועדין (צילום: יחיא שאוויש)

ד"ר סייף: התאמת כתר למטופל – תהליך מורכב ועדין (צילום: יחיא שאוויש)

כתרים לכל גיל

ישנם סוגים שונים של כתרים, הנבדלים זה מזה בעיקר בחומרים שמהם הם עשויים. הבולטים והמקובלים שבהם: כתר חרסינה משולב מתכת, כתר זרקוניה מונוליטי (טהור) וכתר זרקוניה משולב חרסינה. לכתרים אלה יתרונות רבים, והעיקרי שבהם הוא בכך שהם לא בולטים למראה מכיוון שהם זהים בצורתם ובגוון שלהם לשיניים הטבעיות.

"לכתר זרקוניה יש יתרון נוסף כשמדובר בכתר על שיניים קדמיות, בכך שהוא נראה אסתטי וטבעי יותר מכיוון שאין תחתיו את פס המתכת, ויש לו מראה אחיד לכל אורכו", מסביר ד"ר סייף. "במקרים שבהם יש לשים כתר בשיניים האחוריות, רבים מהמטופלים פחות מוטרדים מהמראה ולכן ניתן להמליץ על כתר מחומר אחר – ובלבד שיהיה מחומר חזק ועמיד, מכיוון ששיניים אלה מיועדות ללעיסה ומוטל עליהן עומס גדול יותר מאשר על השיניים הקדמיות".

עוד מוסיף ד"ר סייף, כי ניתן להרכיב כתרים למטופלים בכל הגילים, כולל ילדים. עם זאת, הוא מציין כי בכל הנוגע לכתר קבוע ההמלצה שלו היא לעשות זאת רק מגיל 18 ומעלה, ואילו עבור ילדים אשר צמיחתם טרם הסתיימה קיימים פתרונות מצוינים אחרים של כתרים זמניים.

כמו כן, מדגיש ד"ר סייף כי במקרה שבו שוקל המטופל לעבור תהליך של הלבנת שיניים, מוטב שיעשה זאת רק לאחר שיורכב בפיו הכתר, כדי שהרופא יוכל להתאים את צבע השיניים לזה של הכתר.

צילום: מרפאת ד"ר סייף

צילום: מרפאת ד"ר סייף

מענה כולל לבריאות השיניים

רוב הכתרים ניחנים בעמידות ארוכה למשך שנים רבות, אך במקרים מיוחדים תיתכן שחיקה שלהם שגורמת לנפילתם. על מנת למנוע מקרה כזה, יש מספר צעדים שמומלץ לבצע כגון להקפיד על ביקורים סדירים במרפאת השיניים לצורך מעקב וטיפולים רגילים, לשמור באדיקות על היגיינת הפה, ולהימנע מאכילה ולעיסה של מזון קשה.

במרפאת השיניים של ד"ר סייף בפתח תקוה תקבלו מענה כולל לבריאות השיניים שלכם – החל מצילומים פנורמיים (חינם), טיפול של שיננית, יישור שיניים, הלבנת שיניים, כתרים, עקירות וטיפול בחניכיים באמצעות לייזר, וכלה בהזרקות בוטוקס וחומצה היאלורונית על-ידי רופא שעבר הכשרה מתאימה לנושא. בנוסף, ד"ר סייף עבר השתלמות לטיפול בחולים סיסטמיים, הסובלים ממחלות רקע ומוגדרים כמטופלים בסיכון כגון חולי סוכרת.

ד"ר סייף, רופא שיניים

כתובת: גוטמן 28, פתח תקוה

חנייה חינם, גישה לנכים

טלפון: 03-6006252

מעבר לאתר


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר