סתימת שיניים בפתח תקוה (צילום: By Pressmaster, shutterstock)
סתימת שיניים בפתח תקוה (צילום: By Pressmaster, shutterstock)

סתימת שיניים בפתח תקוה: טיפול אחד שמונע כאבים רבים

מהו חור בשן? ד"ר סייף, מומחה בתחום סתימת שיניים בפתח תקוה, בריאיון על כל גורמי העששת ועל הדרכים למנוע אותה מלכתחילה. חורים בשיניים: או שתטפלו בהם בזמן או שתיאלצו לעבור טיפול שורש

פורסם בתאריך: 30.3.20 15:45

ד"ר סייף, רופא שיניים

אחת התלונות השכיחות של מטופלים בהגיעם לרופא השיניים היא על כאב ספונטני בשן, אך יש שהכאב הוא טורדני ולעתים אף בלתי נסבל. "להגיע למרפאת השיניים רק כשכואבת השן, זו אחת הטעויות השכיחות שעושים לא מעט אנשים", אומר ד"ר סייף, הבעלים והמנהל של מרפאת שיניים בפתח תקוה.

לדברי ד"ר סייף, "טיפול משמר וביקור קבוע לפחות פעם בשנה במרפאת שיניים, עשויים למנוע מכולם לא מעט כאב ולחסוך הרבה מאוד כסף. חור בשן שלא יטופל בזמן באמצעות סתימה עלול להידרדר למצב שהשן תירקב, ואז במקום לעבור טיפול פשוט של סתימת חור המטופל ייאלץ לעבור טיפול שורש".

ד"ר סייף: פחות כאב, פחות הוצאות (צילום: יחיא שאוויש)

ד"ר סייף: פחות כאב, פחות הוצאות (צילום: יחיא שאוויש)

חור בשן: הגורמים ומניעתם

חור בשיניים יכול להיגרם עקב שלל סיבות, והעיקרית שבהן היא חוסר הקפדה על ניקיון והיגיינה של השיניים. למעשה, בפעולה פשוטה של צחצוח שיניים פעמיים ביום (בבוקר ולפני השינה) והשלמת הפעולה בעזרת חוט דנטלי, ניתן למנוע היווצרות של חורים בשיניים.

בנוסף, אומר ד"ר סייף, שטיפות של הפה במי-פה עשויות לתרום לניקיון של השיניים והחניכיים, ולאלו שיש בפיהם שתלים או כתרים מומלץ להוסיף שטיפה בסילונית של מים על-מנת להגיע למקומות שאליהם מברשת השיניים לא מגיעה, ובכך לחלץ שאריות מזון.

חור בשן – או עששת בשן – הוא למעשה תהליך איטי של ריקבון בשן שנגרם בגלל שאריות מזון שהצטברו עליה או בעקבות אכילה של מזונות מתוקים או שתייה של משקאות קלים. לדברי ד"ר סייף, בביקור סדיר במרפאת השיניים ניתן לזהות את תחילתו של תהליך היווצרות עששת, ולטפל מיד לפני שהחור גדל – ויותר מכך: הרבה לפני שהמטופל יחוש בכאב כלשהו.

"לא רק כאב יכול להעיד על חור בשן", מסביר ד"ר סייף, "יש שיחושו רגישות של חום או קור בשן כשהם אוכלים מזונות שונים או כשנושבת רוח. אחרים יכולים לראות שינוי בצבע של השן, בעיקר בשיניים הקדמיות. בכל אחד מהמקרים הללו, ההמלצה היא להגיע בהקדם לטיפול במרפאת השיניים".

טיפול בזמן או טיפול שורש. סוגי הסתימות (צילום: ד"ר סייף)

טיפול בזמן או טיפול שורש. סוגי הסתימות (צילום: ד"ר סייף)

סתימה אחת ודי

ישנם שני סוגים של סתימות – סתימה לבנה וסתימה שחורה/כסופה. הסתימה הלבנה עשויה מחומר עמיד ודומה בצבעה לצבע הטבעי של השן, מה שמוסיף גם למראה אסתטי. יתרון נוסף של הסתימה הלבנה הוא בכך שהיא כמעט מייתרת את הצורך לקדוח בשן ולהרחיב את החור. כל שנדרש הוא לשייף במעט את שולי החור, לנקות את העששת ולהדביק במקום את הסתימה. מדובר בהליך פשוט הנערך בביקור אחד בלבד במרפאה, וחלק מהמטופלים אף לא נזקק להרדמה מקומית לשם כך.

ומה בנוגע לסתימה הכסופה? בשנים האחרונות, ההמלצה של משרד הבריאות היא להימנע מסתימות כסופות המכילות חומרים שעלולים להזיק לבריאותנו. למי שכבר יש בפיו סתימות כסופות מן העבר, ההמלצה היא לא לגעת בהן בכדי שלא לגרום להתפוררות מיותרת של החומר. עם זאת, אם הסתימה נופלת – היא תוחלף בסתימה הלבנה אשר נחשבת בטוחה, חזקה ואסתטית יותר.

***

במרפאת השיניים של ד"ר סייף בפתח תקוה תקבלו מענה כולל לבריאות השיניים שלכם – החל מצילומים פנורמיים (חינם), טיפול של שיננית, יישור שיניים, הלבנת שיניים, כתרים, עקירות וטיפול בחניכיים באמצעות לייזר, וכלה בהזרקות בוטוקס וחומצה היאלורונית על-ידי רופא שעבר הכשרה מתאימה לכך. בנוסף, ד"ר סייף עבר השתלמות לטיפול בחולים סיסטמיים אשר סובלים ממחלות רקע ומוגדרים כמטופלים בסיכון, כגון חולי סוכרת.

ד"ר סייף וצוות המרפאה (צילום: יחיא שאוויש)

ד"ר סייף וצוות המרפאה (צילום: יחיא שאוויש)

ד"ר סייף, רופא שיניים

כתובת: גוטמן 28, פתח תקוה

חנייה חינם, גישה לנכים

טלפון: 03-6006252

מעבר לאתר


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר