בנימין נתניהו צילום אוליבייה פיטוסי
בנימין נתניהו צילום אוליבייה פיטוסי

"פוליטיקאים לא רוצים לסכן ולאבד את הכיסא המרופד"

שאלה אחת בשבוע לפרלמנט, והפעם: האם לדעתכם הממשלה תכהן את מלוא הקדנציה שלה?

פורסם בתאריך: 29.4.19 11:21

 

 

אלון וולקוביצקי

עו"ד אלון וולקוביצקי. צילום זאב שטרן

עו"ד אלון וולקוביצקי צילום זאב שטרן

"ממשלת נתניהו בניגוד גמור ומוחלט לממשלת גנץ לפיד באם הייתה קמה, צפויה ללא כל צל של ספק לכלות ימיה בתום הקדנציה. בל נשכח לרגע אחד כי השנאה החולנית, העיוורת וחסרת העכבות לנתניהו היא אך ורק בגלל מאבק על ההגמוניה. נתניהו אמנם כבש את ההגמוניה השלטונית לזמן רב, אך ההגמוניה במוסדות התקשורת, המשפט, האקדמיה והתרבות נותרה בידי האליטות הישנות. אלו ימשיכו לנהל מלחמת חורמה ושנאה בנתניהו- עד כדי ניסיון להורידו מהשלטון בכל מחיר והוא כמיטב המסורת שפיתח ושכלל ישאיר להם אבק. למיטב הבנתי, ראש הממשלה בנימין נתניהו לא הולך לשום מקום, לא בזמן הקרוב או הרחוק. בבואי להסיק מסקנה זו, אני בוחר להתלות באילנות גבוהים כמו שופט בית המשפט העליון בדימוס טירקל שסובר כי מה שצריך להשפיע על הציבור זה אם יש הרשעה או אין, ולא החשדות. גם אם יוחלט על הגשת כתב אישום, נתניהו לא מתכוון להתפטר. ואם בג"ץ ייאלץ אותו ללכת, הוא יכהן כח"כ בקואליציה עד תום המשפט, שממנו יצא טוב כמו ליברמן או צחי הנגבי. מניסיוני כמי שייצג בשימועים גם אומר ששימוע יכול להפוך את הדברים, ותיקי נתניהו אלו בדיוק התיקים ששימועים יכולים לשנות בהם. בל נשכח, כי כתב החשדות הנו נרטיב של התביעה שאמורה להוכיח אותו מעבר לכל ספק סביר. אין שם התייחסות לראיות, למשל כולנו שמענו את גלעד ארדן שאמר שזה לא נכון שנתניהו השפיע עליו לעזור לבזק ולשקול את בקשותיהם בחיוב. זו למעשה דוגמא קטנה לכך שבכתב החשדות שפורסם לא בכדי לפני הבחירות לא קיימת אבחנה בין ראייה, דעה, או מסקנה". (וולקוביצקי הוא עורך דין פלילי ותעבורתי).

 

דוד חג'ג'

דוד חג'ג'

דוד חג'ג'

"פוליטיקה וממשל מלאים אינטרסים, יצרים, תככים ומזימות. חברויות, נאמנות ודרך משותפת מוגבלת בזמן וברגע אחד של חולשה הסכינים נשלפות והמצב משתנה. ממשלת נתניהו החמישית מורכבת לפחות בשלב זה ממפלגות מימין למפה הפוליטית. מפלגות שהצהירו הרבה לפני הבחירות על תמיכתן בממשלת ימין, על תמיכתן בנתניהו, וכרגע מסתמן שמפלגתו של ליברמן היא החוליה החלשה בממשלה. ליברמן פוליטיקאי לא צפוי שיכול ברגע ״להפוך את עורו״ ולפרק את החבילה. גם כאשר זה גורם נזק למדינה. נתניהו בדרך מתוחכמת בולע את כולנו של כחלון לתוך הליכוד וימשיך במאמץ לפרק גם את כחול לבן של גנץ ולפיד בתקווה לכמה עריקים שיצטרפו לחיזוק ממשלתו. כרגע מסתמן שהממשלה תכהן את מלוא הקדנציה, גם כי מקורבים לנתניהו הצהירו שנתניהו יכול להמשיך בתפקידו תוך ניהול מערכה משפטית ובעיקר כי פוליטיקאים לא רוצים לסכן ולאבד את הכיסא המרופד שהושג במאמץ גדול". (חג'ג' הוא פעיל חברתי).

 

אייל אחיאל

אייל אחיאל

אייל אחיאל

"אז יש לנו ממשלה חדשה. שוב ושוב ההיסטוריה מלמדת אותנו שרק מפלגות חזקות, מבוססות, עם דרך מובנית של תהליכים ארוכי טווח, עם אמונה בצדקת הדרך ובצדקת העשייה השורשית של הקמת מדינת ישראל ובנייתה יצליחו להקים ולהמשיך עם ממשל בונה. מפלגות שהוקמו בהינף יד ובחיבורים הזויים לא יקבלו את האמון בהקמה של ממשלה בישראל. חלק גדול מהציבור הישראלי ניסה לומר את דברו על ידי ניסיון "להפיל שלטון" יותר מאשר ללכת עם דרך שתוביל אותם בתפיסה ערכית, שלטונית מבוססת עקרונות ברורים, דבר שגרם לכאוס גדול אחד בבחירות האחרונות. על ראש הממשלה מוטלת עכשיו עבודה קשה מאוד, החרדים נשארו חזקים ואפילו הגדילו את כוחם ונשארנו עם מפלגות שתפיסת העולם שלהם לא מרכזית ולא רואה את העם במלא צרכיו ולכן אני בספק אם הממשלה הזו תחזיק ארבע שנים. אני חושב שראש הממשלה צריך לחזק את ממשלתו עם מפלגת העבודה ולבנות יכולת קבלת החלטות שקולה יותר. יש לקחת בחשבון גם את התיקים הפליליים שיושבים כחרב על צווארו של ראש הממשלה ולהבין שהרבה כוח שיש לו היום יכול להיפגע בעתיד על ידי "יורשיו" דורשי שלטונו ומקומו בראשות הממשלה. (אחיאל הוא יו"ר הנהגת בית הספר נעמי שמר ועוסק באבטחת מידע).

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר