כיתה ריקה צילום רינת אברג'יל
כיתה ריקה לכיתה המצולמת אין קשר לכתבה צילום רינת אברג'יל

ההורים נדהמו: תלמידי הכיתה התקשורתית ינותקו מהשכבה וילמדו במבנה זמני

התלמידים לא יעברו יחד עם שאר השכבה לשש שנתי ארנס. אחת האמהות: "לא זו בלבד שהילדים ינותקו מהשכבה בה הם משולבים מזה שש שנים, אלא גם יעברו לבית ספר שמתוכנן לקבל תלמידים על הספקטרום האוטיסטי שנה מאוחר יותר

פורסם בתאריך: 11.5.21 14:41

הורים לילדים בכיתה ו' מהכיתה התקשורתית בבית ספר הדר, נדהמו לגלות שעיריית פתח תקווה מייעדת לשבץ את התלמידים בחטיבת רמון ולא תשלב אותם בשש השנתי החדש ע"ש משה ארנס בשכונת כפר גנים, בו נבנו מרחבי למידה מותאמים לכיתות תקשורת. לדברי ההורים, ילדיהם משולבים זו השנה השישית עם ילדי בית הספר הדר, הן מבחינה לימודית והן מבחינה חברתית בשכבה, יש להם כיתה משלבת והפעילויות בבית הספר מתקיימות כמקשה אחת. עוד מציינים ההורים שבשנת הלימודים תשפ"ג תעבור רמון למבנה הקבע שלה ואז יהיה נכון לשבץ בה את החינוך המיוחד ובינתיים מבקשים לעלות את השכבה בשלמותה כולל כיתת התקשורת לארנס על מנת ליצור עבור הילדים רצף לימודי וחברתי. "לתדהמתנו באופן מקרי נודע לנו לפני כחודש שמתנהלת תכנית לנתק את הילדים ולהעביר אותם מארנס לבית הספר רמון", אומרת אחת האימהות. "לא זו בלבד שהילדים ינותקו מהשכבה בה הם משולבים מזה שש שנים, אלא גם יעברו לבית ספר שלא ערוך עדיין מבנית ושתוכנן לקבל את ההתלמידים שעל הספקטרום האוטיסטי רק שנה מאוחר יותר. משמעות הדבר היא, שבנוסף לטלטלה הבלתי נמנעת של המעבר מיסודי לחטיבה – הילדים צפויים לעבור טלטלה נוספת ומיותרת".

ההורים פנו לפיקוח משרד החינוך ולטענתם נאמר להם כי הגורם המחליט בנושא היא הרשות עצמה. "בניסיון לדבר עם ראש העירייה ומנהל אגף החינוך המיוחד בעירייה, נאמר לנו כי ההחלטה נובעת משיקולים מקצועיים", מציינת האם, "כששאלנו מה השיקולים לא ממש הסבירו לנו, אך ציינו שבארנס עומדות להתארח שתי כיתות ללקויות למידה והם לא רואים לנכון לערב שתי לקויות באותו בית ספר. לטענת ההורים, בעבר היו תקדימים של שילוב מספר לקויות ואף תלמיד לא נפגע מכך. ביקשנו לעצור השנה את המעבר, לאפשר פתיחת כיתות תקשורת בארנס ובשנה לאחר מכן לפתוח ברמון כאשר יהיה במושב הקבע שלו", מוסיפה בכאב האם. "לא מבטלים בהינף יד שש שנים של שילוב אלא מעצימים ומאפשרים לתלמידי השכבה מהכיתות הרגילות להיות שגרירי שילוב בשכבה החדשה שתיווצר ולא קורעים מהשכבה את כיתת התקשורת".

מדוברות העירייה נמסר: "כיתות חינוך מיוחד נפתחות לאחר דיון מקצועי רב משתתפים בו לוקחים חלק אגף חנ״מ, האגף הגיל הרלוונטי, פיקוח משרד החינוך של החנ״מ ושל החינוך הכולל, שפ״ח ונציגי המת״י. גם במקרה המדובר, נעשו מספר פגישות בנושא בהשתתפות ראש העיר, גורמי המקצוע ברשות ובמשרד החינוך ונציגי ההורים. כפי שהוסבר בפגישות, תלמידי כיתות התקשורת מגיעים ממספר בתי ספר שונים בעיר ועל כן מדובר בהחלטה מקצועית שלוקחת בראש סדר העדיפויות את טובת התלמידים".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר