המשלחת בקייטנת הסקי. צילום באדיבות מרכז שניידר
המשלחת בקייטנת הסקי. צילום באדיבות מרכז שניידר

משלחת של ילדים שעברו השתלת כבד בשניידר השתתפה בקייטנת סקי בשוויץ

ארבעת הילדים יצאו לאלפים השוויצרים, כחלק ממסורת המתאפשרת הודות לסיוע של עמותת נאמני שניידר

פורסם בתאריך: 2.2.18 08:40

משלחת של ילדים ובני נוער שעברו השתלות כבד במרכז שניידר לרפואת ילדים מקבוצת הכללית, חזרה לאחרונה ממחנה הסקי Nicholas green camp שבאלפים השווייצרים. המשלחת טסה בליווי סלאביק ילצקי בן ה-22, שבילדותו עבר השתלת כליה במרכז שניידר ושל אבי אחד הילדים מושתלי הכבד שהשתתף בקייטנה, פראמדיק במקצועו.

מזה מספר שנים שממרכז שניידר יוצאת משלחת של ילדים שעברו השתלה למחנה הסקי, מסורת המתאפשרת הודות לנדיבותה ותרומתה המתמשכת של הוועד המנהל בעמותת "נאמני מרכז שניידר" הפועלת בבית החולים. המשלחת כללה 4 ילדים ובני נוער בגילאי 9-15 , כולם מושתלי כבד, שעברו את ניתוח ההשתלה במרכז שניידר לרפואת ילדים. במחנה שהו עוד כ- 50 ילדים ובני נוער מושתלים ממדינות שונות, ביניהן בריטניה, סין, יוון, מרוקו, ספרד ועוד.
סלאביק ילצקי סיפר: "השנה נסעו משניידר ארבעה ילדים, כולם מושתלי כבד שכבר חזרו לתפקוד מלא ואני הצטרפתי בתור המדריך שלהם. אני להבדיל מהם מושתל כליה. המחנה מספק אווירה שונה מזו המוכרת לילדים המושתלים, הם לומדים על אורח חיים בריא וחווים חוויה מדהימה עם התמודדות ללא הורים, כאשר הדגש הוא על עצמאות ומחויבות. שמחתי לראות את ההישגים שלהם ואת האחריות שהם מגלים אחד כלפי השני, את העזרה שהם מגישים למי שמתקשה. תמיד יש את הלחץ שהילדים לא יתחברו לשאר הילדים. השפה לא היוותה מכשול וזה מחנה מאוד מוצלח והילדים חוזרים מלאי אנרגיות, עם מצברים טעונים ועם הרבה יותר בטחון עצמי" .

מחנה הסקי Nicholas green camp מקדיש אחת לשנה, שבוע אחד ייחודי למפגש ילדים ובני נוער מושתלים מכל העולם. לשבוע זה חשיבות רבה לילדים המושתלים: למרבית הילדים זו הפעם הראשונה בחייהם שהם מתנהלים באופן עצמאי וזוהי למעשה ההזדמנות הראשונה שמקבלים הילדים ובני הנוער המושתלים לשנות את השגרה הקבועה של בית ובית חולים. בנוסף, השהות והשינה המשותפת בחברת ילדים ובני נוער אחרים, מאפשרים לילדים למצוא שפה משותפת והבנה מלאה של אורח החיים לפני ואחרי ההשתלה, תוך גישור על פערי השפות והתרבויות.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר