צילום אילוסטרציה אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE, אליהו הרשקוביץ
צילום אילוסטרציה אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE, אליהו הרשקוביץ

לחץ בראש העין: קלפי אזורית לאנשים שנמצאים בבידוד מחשש שנדבקו בקורונה תוצב באוהל בעיר

"זה ממש לא הגיוני שכל מי שנמצא בבידוד באזור יגיע לראש העין וזה מאוד מפחיד אפילו", אומר תושב ראש העין. ובפתח תקוה מודאגים דווקא מכך אנשים שמצוים בבידוד לא יסעו אל מחוץ לעיר ויצביעו בקלפיות רגילות

פורסם בתאריך: 1.3.20 15:59

וועדת הבחירות המרכזיות פרסמה את רשימת הקלפיות המבודדות, בהן יוכלו לבחור אנשים שנמצאים בבידוד בית, בשל חזרתם ממדינות שבהן נרשמה התפרצות של נגיף הקורונה. תושבי פתח תקווה והסביבה יוכלו להצביע בקלפי שממוקמת בראש העין בחניית השוק עירוני ברחוב יהושוע בן נון, או לחלופין בקלפי בכפר סבא שממוקמת באצטדיון לויטה. בתל אביב יוצבו שתי קלפיות: ברחוב קלאוזנר 14 או בתחנת מד"א ביגאל אלון.

מיקום הקלפי בראש העין מעורר סערה ברשתות  החברתיות בעיר. תודבים רבים חוששים מכך שאנשים שאמורים להיות בבידוד ביתי וייתכן ונדבקו בנגיף, יסתובבו בעיר. "זה ממש לא הגיוני שכל מי שנמצא בבידוד באזור יגיע לראש העין וזה מאוד מפחיד אפילו", אומר תושב העיר, "זה נמצא במרחק של כמה מאות מטרים מבתי עסק ומרכזי קניות, ולמה אנחנו צריכים שהם יסתובבו אצלנו בעיר? רק המחשבה הזאת שאנשים שאמורים להיות בבידוד יגיעו לראש העין גורמת לי לחשש גדול. לא מובן לי למה בחרו דווקא את ראש העין ולא עיר יותר מרכזית".
החשש של תושבי פתח תקוה שונה: "איך אנחנו יכולים לדעת שמי שנמצא בבידוד לא מגיע להצביע בקלפי האם שלו?", שואלת תושבת, "הרי הקלפיות הקרובות ביותר הן מחוץ לעיר והחשש הוא שאנשים יתעצלו לנסוע ויעדיפו להצביע בעיר. אני מאוד מקווה שיש לוועדת הבחירות רשימה של מי שנמצא בבידוד על מנת למנוע דאגה מיותרת".
כאמור, ועדת הבחירות פרסמה את המתווה שגובש שכולל הקמה של 16 אוהלים שבהם יוצבו הקלפיות כדי שהאנשים שבבידוד יוכלו לממש את זכותם החוקית ולהצביע. הקלפיות יפעלו בין השעות 10:00-17:00 ויהיו מרוחקות ממתחמי ההצבעה הרגילים. חברי ועדת הקלפי ומזכירי הקלפיות יהיו עובדי מד"א שיעברו הכשרה מזורזת לצורך התפקיד וזאת לאחר שלא נמצאו מתנדבים שהיו מוכנים לעבוד בקלפיות.
משרד הבריאות תיקן את הצו למבודדים כך שיוכלו לצאת ביום הבחירות, במידה ואין להם תסמיני המחלה, אך ורק לצורך ההצבעה. בהודעה של משרד הבריאות נכתב שהם צריכים לחבוש מסכות פה/ או בד לכיסוי הפה והאף. "הבוחר יגיע ממקום הבידוד ישירות לקלפי ברכב פרטי בעצמו ורצוי ללא מלווים. בנוסף, הבוחר ימנע משימוש במעליות יחד עם אנשים אחרים וממעבר במקומות ציבורים כגון פארקים, תחנות אוטובוס או רכבות. המצביעים שיגיעו לקלפיות הייעודיות יזדהו בפני מזכיר ועדת הקלפי וימלאו את ההצהרה כי הם מבקשים לבחור בקלפי המיועדת לשוהים בבידוד בית, במידה והמצביעים השתמשו בעט שסופקה להם במקום, יש להשליך אותה לאחר מילוי ההצהרה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר