מחלקה ייעודית לחולי קורונה נפתחה בבית החולים השרון. צילום רמי זרנגר
מחלקה ייעודית לחולי קורונה נפתחה בבית החולים השרון. צילום רמי זרנגר

שלושה חולי קורונה אושפזו במחלקה הייעודית החדשה בבית חולים השרון

במחלקה הייעודית יכולים להתאשפז 38 מטופלים בתנאי בידוד והיא מצויידת בטכנולוגיות מתקדמות. למחלקה הועברו שני חולי הקורונה מבילינסון. קודם לכן, לפני פתיחת המחלקה, עזב תושב העיר את האשפוז במחלקה בבילינסון בה אושפז חולה קורונה

פורסם בתאריך: 10.3.20 08:58

מחלקה ייעודית לחולי קורונה נפתחה אתמול (שני) בבית החולים השרון בפתח תקוה על פי הנחיות משרד הבריאות. המתחם המבודד בבית החולים נמצא בנפרד מבניין האשפוז המרכזי, באופן המאפשר המשך פעילות תקינה ללא הפרעות לכל שאר חלקי בית החולים ונערך לקבלת עד 38 מטופלים בבידוד. במחלקה אושפזו בשעות הערב שלושה חולי קורונה חדשים, ובנוסף לכך הועברו אליה שני חולי הקורונה שאושפזו קודם לכן במחלקה פנימית בבית החולים בילינסון. בבית החולים עדכנו במצב שני החולים שהועברו מבילינסון למלחקה הייעודית בשרון: מצב החולה שחזר מאיטליה יציב ומצב החולה השני יציב עם דלקת ריאות.

# # #

בתחילת השבוע, בטרם הועברו החולים מבילינסון למחלקה בשרון, עלו תלונות רבות נוכח האשפוז של חולי קורונה במחלקה. אחד מתושבי העיר אף עזב את האשפוז שלו בבית החולים בעקבות זאת. אותו תושב ביקש להשתחרר לאחר שבמחלקה אושפז בחדר לא רחוק מחדרו, חולה קורונה, נהג מד"א בן 45 שסובל מדלקת ריאות והחולה הראשון שמקור ההדבקה שלו אינו ידוע. "הגעתי לבית החולים בילינסון במוצאי שבת, לאחר שלא חשבתי טוב", סיפר התושב. "ביום ראשון, הועברתי למחלקה לקראת השעה 17:00 ואושפזתי בפנימית. לקראת השעה 21:00 נכנס סגן מנהל המחלקה ואמר שהוא חייב ליידע אותנו שבמחלקה עומד להתאשפז חולה קורונה. הוא אמר שהוא נמצא בתנאי בידוד קפדניים ועם שתי דלתות כניסה. שאלתי אותו האם אני יכול לעבור למחלקה או לאגף אחר מאחר והמצב די מפחיד והוא אמר שאין להם מקום במחלקות אחרות ובאמת זה כך, הייתי שעות רבות במיון והבחנתי שיש עומס. אמרתי לו שאם זה כך אין לי ברירה ואני מבקש להשתחרר. נכנסתי אליו למשרד והוא נתן לי מכתב שחרור ובשעה 22:00, שוחררתי יחד עם חולה נוסף שהיה איתי בחדר".

התושב סיפר: "זה מאוד מפחיד. לקראת השעה 21:00 התחילה להיות במחלקה תנועה של רופאים ואנשים שיצאו ונכנסו. מדובר בחדר שנמצא באותה קומה בהמשך הפרוזדור, כמה חדרים ליד החדר שאני אושפזתי. אני לא מבין למה לא עושים מתחם נפרד כמו שעשו בתל השומר, אני לא מבין למה מאשפזים את החולים בקורונה במחלקה עצמה, זה מעורר אצל החולים חששות רבות".

מבילינסון נמסר בתגובה: "לבקשת משרד הבריאות בית החולים בילינסון קלט חולה קורונה. החולה נמצא בתנאי בידוד קפדניים – חדר אויר בלחץ שלילי עם שתי דלתות. משרד הבריאות לא היה שולח את החולה לאשפוז, במידה והיה קיים סיכון כלשהו להדבקה.
בחולה מטפל צוות יעודי בנפרד מצוות המחלקה הקבוע. החשש של הציבור מובן וטבעי אך לאור ההקפדה על הבידוד וההתמגנות, לא קיים חשש להדבקה. אין כל מגבלה להסתובב ולהתנהל בכל רחבי המחלקה".
# # # 

שלושת החולים שאושפזו אתמול בערב במחלקה הייעודית בשרון מוגדרים כחולים מספר 46, 47, 48. הם מאזור המרכז ונדבקו בעקבות מגע עם חולה קורונה, גם הוא מאיזור המרכז.

תפעול המחלקה מתבצע על ידי אמצעים טכנולוגים מתקדמים שיאפשרו מינימום חשיפה של הצוותים מול המטופלים ובמקביל ניתן להיות בקשר מלא עם המטופלים ולהעניק להם טיפול מתאים. בסמוך למחלקה הוקם מרכז שליטה ובקרה ובו מערכות משולבות וידאו וקול ליצירת קשר עם החולים מרחוק ולניהול מיטבי של המחלקה ללא מגע יד אדם כדי לשמור על בטיחות הצוות. המערכות מנטרות את תנועת החולים ומצבם הרפואי.

מרכז השליטה והבקרה במחלקה הייעודית לחולי קורונה בבית החולים השרון. צילום רמי זרנגר

הצוותים הרפואיים במחלקה ממוגנים היטב על פי כל כללי ההגנה הנדרשים כל הצוותים במחלקה זו, עברו הדרכה וליווי קפדניים באשר להתמגנותם. בנוסף, במתחם חצר ירוקה ומבודדת שבה יכולים החולים לצאת להתאוורר.

לצורך הטיפול, הצוות יסתייע גם במכשיר Tyto שפותח בכללית, המאפשר לבצע בדיקות ואבחון מרחוק כמו בדיקות גרון, אוזניים, האזנה לריאות וללב (סטטוסקופ) ומדידת חום ושידור הנתונים הרפואיים לרופא דרך אפליקציה, המחברת את המטופל בשיחת וידאו עם הרופא.

ד"ר דרור דיקר, מנהל מחלקה פנימית ד': "צוות המחלקה ואני התכוננו לפתיחת המחלקה כמו במבצע צבאי. היום בוצעו מספר תרגילים לבדיקות מוכנות של הצוותים והטכנולוגיה. אנחנו ערוכים לטפל בחולים ברגישות ובנחישות תוך שמירה קפדנית על בטיחות הצוות".

ד"ר דרור דיקר, מנהל מחלקה פנימית ד' בבית החולים השרון. צילום רמי זרנגר

מנהל בית החולים השרון ד"ר איתן חבר: "זו היתה הערכות מורכבת ביותר של כלל בית החולים שכללה מעורבות של מאות אנשי צוות והכנסה של טכנולוגיה רפואית מתקדמת, צוותי בית החולים התגייסו למשימה במסירות ובמקצועיות רבה ואנו ערוכים לכל תרחיש".

מנהל המרכז הרפואי רבין (בתי החולים בילינסון והשרון), ד"ר איתן וירטהיים: "המחלקה ערוכה לטפל גם בחולים הקשים ביותר ולתת מענה לשמונה מונשמים.  הצלחנו להגדיל את קיבולת המחלקה ל-38 חולים על מנת לעמוד במשימה לאומית חשובה זו".

# עדכון, יום שלישי, 13:20 – שני חולים נוספים אושפזו במחלקה הייעודית ביית חולים השרון, שניהם בשנות ה-40 במצב קל. עתה מאושפזים במחלקה שבעה חולי קורונה.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר