בית חולים השרון. צילום אלון עוזרי
בית חולים השרון. צילום אלון עוזרי

מהלך דרמטי: השרון יהפוך לבית חולים לחולי קורונה בלבד

המהלך אמור לצאת לפועל בימים הקרובים. חולים המאושפזים בשרון יועברו לבילינסון. אחות בבית החולים: "בית החולים נמצא באמצע שכונת מגורים די גדולה וזה די מוזר לנו, למה בחרו דווקא בו"

פורסם בתאריך: 15.3.20 18:41

בית חולים השרון יהפוך בקרוב לבית חולים לחולי קורונה בלבד. כך מסתמן מתדרוכים שקיבלו היום אנשי צוות רפואי בבית החולים, בו קיימת כיום מחלקה ייעודית לחולי קורונה. המחלקה יכולה לקלוט עד 38 חולים ועד היום אושפזו 21.

מהלך כזה של הפיכת בית החולים למרכז טיפול בחולי קורונה כרוך בהעברת שאר החולים המאושפזים בו כיום לבית החולים בילינסון. גורמים צשונים דיברו על כך שייתכן והמהלך יתבצע בשתי פעימות, אולם קיימת אפשרות סבירה שהוא יתבצע במהירות, בפעימה אחת ובימים הקרובים. יצוין כי כבר משעות הצהרים הופנו אמבולנסים שהביאו אנשים למיון השרון, למיון בילינסון. לדברי אנשי צוות רפואי בשרון, הם קיבלו היום (ראשון) הודעה בנושא. "קיבלנו הודעה שהחל משבוע הבא, בית החולים יהפוך להיות בית חולים שיקלוט אך ורק חולי קורונה. המחלקות הרגילות יהפכו למחלקות פנימיות ומחלקת התאוששות תהפוך ליחידה עם מונשמים ולא יישארו חולים רגילים", אומרת אחות מבית החולים. "מאחר ובבית החולים יש הרבה מחלקות שאין מה לעשות איתן במסגרת המרכז לטיפול בקורונה כמו אחיות ואחי חדר ניתוח, נתנו להם מספר אופציות, ביניהן לעבור לבילינסון, לעבוד בהתאוששות עם מונשמים וחולים קשים בקורונה או לקחת חל"ת, לא מעט מהם מתלבטים", היא מסבירה ומוסיפה: "יש חשש ופחד מאוד גדול, במיוחד אצל אחים ואחיות שהם הורים יחידניים עם ילדים קטנים ואין להם מי שיעזור להם בבית. יש אנשי צוות שבסיכון  מסיבות שונות וגם הם חוששים לעבוד. החשש הגדול הוא שאין לנו מושג איך המערכת החיסונית שלנו תגיב".

אחות אחרת אומרת: "סך הכל זה נכון לרכז את כל החולים בבית חולים אחד שמתמחה בקורונה, הבעיה היא מה יקרה איתנו, איך מגינים על האחיות מבחינה רפואית שלא נידבק חלילה".
אתם אמורים להיות ממוגנים, לא?
"כמובן. המיגון שלנו טוב למקסימום שש שעות ולכן גם המשמרות יהפכו להיות שש שעות בלבד. לא ניתן למשוך את הביגוד מעבר לכך, הבעיה היא שלא כל הצוות מוכשר לעבודה עם קורונה, כי לכל מחלקה יש את ההכשרה שלה ואמרו לנו שנעבור הכשרות לטפל בחולים. בנוסף, בית החולים נמצא באמצע שכונת מגורים די גדולה וזה די מוזר לנו, למה בחרו דווקא בו ולא בבית חולים צדדי ומרוחק ממרכז הארץ". עוד היא מציינת: "המטרה הרחוקה יותר היא להפוך את בית החולים השרון לבית חולים רק של ניתוחים פרטיים ובית הבראה, אולי אחרי שיסיימו את נושא הקורונה, זה ייצא לפועל מוקדם ממה שתכננו".
מבית החולים השרון נמסר: "בית החולים השרון התבקש על ידי משרד הבריאות להיערך לאשפוז של חולי קורונה נוספים, בהיקף נרחב יותר ממחלקה פנימית ד'. בשלב זה התבקש לבחון יכולות ולהציגן למשרד הבריאות".

שעה קלה לאחר הפרסום במלאבס, פורסמה הודעה רשמית על ידי מרכז רבין. בהודעה נכתב: "משרד הבריאות פנה בבקשה להנהלת הכללית ולהנהלת מרכז רפואי רבין להקמת מתחם של 5 מחלקות בבי"ח השרון לטובת טיפול בחולי קורונה. נתוני המתחם: 200 מיטות אשפוז, 40 עמדות הנשמה, שרוולי בטחון סטריליים למעברים, 5 מרכזי בקרה ושליטה לרפואה מרחוק עם מצלמות במעגל סגור, מערכות זרימת אויר, כ-1000 אנשי צוות רפואי , שמירה קפדנית על בטיחות הצוותים המטפלים.

עוד נכתב בהודעה: "צוותי המרכז הרפואי, שנרתמו מיד ובאופן מלא למשימה הלאומית, החלו לעבוד סביב השעון 24/7 על התאמת המתחם לקליטה וטיפול ב-200 חולי קורונה. ההכנות המאסיביות כוללות הקמה של תשתיות טכנולוגיות ל"רפואה מרחוק", הקמת מרכזי שליטה ובקרה קומתיים בהם מותקנים אמצעים טכנולוגיים מתקדמים ומערכות משולבות וידאו וקול ליצירת קשר עם החולים מרחוק ולניהול מיטבי של המחלקות ללא מגע יד אדם, במטרה לשמור על בטיחות הצוות. המערכות השונות מנטרות את תנועת החולים ומצבם הרפואי. כל המידע הרפואי כולל ממכשירי ההנשמה והניטור, זורמים ישירות לתיק הרפואי הממוחשב.
תפעול וניהול המתחם יתבצע תוך שימוש באמצעים טכנולוגיים מתקדמים שמאפשרים מינימום חשיפה של הצוותים ובמקביל יאפשר להיות בקשר מלא עם המטופלים ולהעניק להם טיפול רפואי בהתאם לצורך של כל מטופל. בי"ח השרון ערוך ומוכן לטפל במתחם בחולים במצב בינוני וקשה, כולל מונשמים, ואף ערוך לטפל בחולי קורונה שזקוקים לניתוח דחוף או לצנתור. ההחלטה לייעד 5 מחלקות לקבלת חולי קורונה בלבד ממרכז הארץ, תאפשר טיפול מרוכז בחולים אלה תוך מניעת חשיפה של כלל ציבור החולים. לא תתאפשר כניסת מבקרים, חולים ומטופלים נוספים, למען שמירה מלאה על בריאות הציבור בישראל.

ד"ר איתן וירטהיים, מנהל מרכז רפואי רבין (בתי החולים בילינסון והשרון): "נרתמנו למשימה לאומית המחייבת הכנות מאסיביות בזמן קצר מאוד, למתן טיפול רפואי איכותי לחולים. בזכות אמצעים טכנולוגיים מתקדמים, נצליח לבצע בידוד רחב היקף, תוך שמירה קפדנית על בטיחות הצוותים המטפלים. בשעות אלו מתבצעת עבודה להתאמת המתחם לטיפול בחולי קורונה בכל ההיבטים: תכנון, התאמת תשתיות, טכנולוגיה, הצטיידות ועוד".

ד"ר איתן חבר, מנהל בי"ח השרון: "אני גאה לעמוד בראש בית חולים שנרתם למשימה בעלת חשיבות לאומית עליונה. אנו מתכננים מספר מחלקות אשפוז, שיותאמו לטיפול בחולי הקורונה ונקדיש את מירב המאמצים למתן טיפול מיטבי לחולים קלים, בינוניים וקשים. המשימה היא מורכבת ומאתגרת ואני מודה לעובדי ביה"ח ולכל הצוותים המטפלים שהתגייסו מיד ובאופן מלא להכנת ביה"ח לספק רפואה מקצועית ואיכותית לחולי הקורונה בישראל".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר