בדיקת קורונה. צילום רויטרס
בדיקת קורונה. צילום רויטרס

בתוך שבועיים: מעבדת ענק בפתח תקוה תבצע עשרת אלפים בדיקות קורונה ביום

את המעבדה מקימה בימים אלה חברת MyHeritage, בשותפות מלאה עם משרד הבריאות ובסיוע משרד הביטחון, ובשותפות עם ענקית הגנטיקה הסינית BGI

פורסם בתאריך: 29.3.20 16:23

חברת MyHeritage, בשותפות מלאה עם משרד הבריאות ובסיוע משרד הביטחון, מקימה בימים אלה בפתח תקוה מעבדת ענק לבדיקות קורונה. החברה מחפשת בדחיפות 150 עובדים למעבדה החדשה שאמורה להתחיל לפעול ב-9 באפריל, באחד מאיזורי התעשייה של פתח תקוה. להקמת המעבדה שותפה יחד עם MyHeritage הישראלית ענקית הגנטיקה הסינית BGI. המטרה היא לקיים כבר בשלב הראשון כעשרת אלפים בדיקות ביום, ובתוך זמן קצר להרחיב את הבדיקות במעבדה ל- 20 אלף בדיקות ביום. בחברה מציינים שמעבדה זהה הוקמה בתוך חמישה ימים בלבד על ידי חברת BGI בעיר ווהאן בה התפרץ נגיף הקורונה ומעבדה נוספת בשנזן. צוות המומחים הסיני יהיה פטור מכניסה לבידוד, מאחר ויגיעו עם אישורים רפואיים המעידים על היותם שליליים לנגיף.
על מנת להתחיל להפעיל את המעבדה בהקדם, בחברה מחפשים עובדים, עם יתרון לבעלי ניסיון קודם בעבודת מעבדה, אולם חלק מהמשרות פתוחות גם לאקדמאיים מצטיינים שאין להם ניסיון מעבדה קודם, והם ילמדו את העבודה המעשית בשטח. "מדובר במעבדה שעומדת בסטנדרטים בינלאומיים וכוללת את כל אמצעי הבטיחות הגבוהים ביותר", מציין פרופ' יניב ארליך, המדען הראשי של חברת MyHeritage. הוא מוסיף שהם יפעילו את המעבדה ללא רווח, מתוך רצון לתרום למאמץ הלאומי לאיתור מהיר של חולים בטרם ידביקו אחרים וכל הכנסות המעבדה ייתרמו לבתי חולים בישראל. המשרות של עובדי המעבדה הן בתשלום מלא. "כיום אין כמות בדיקות מספקת והמטרה היא לקחת את הידע שלנו והקשרים ולהקים את המעבדה בסטנדרטים בין לאומיים".

פרופ' יניב ארליך המדען הראשי של חברת MyHeritage

פרופ' יניב ארליך המדען הראשי של חברת MyHeritage

מה אתה אומר לאנשים שחוששים שהמעבדה תהיה בקרבת העיר?
"ראשית, המעבדה מרוחקת ממקום מגורים ומדובר בהליך שהוא מאוד ברור. כאשר בודקים את האדם המטוש נכנס לפה ויוצא וכמות הווירוס שנמצאת עליו מהתחלה היא מאוד קטנה. לאחר לקיחת הדגימה, הוא נכנס לתוך נוזל שמחליש את הווירוס ונארז בשלוש אריזות אטומות שמגיעות לתוך המעבדה, לתוך חדר בלחץ אוויר שלילי. העובדים ממוגנים בחדר מיוחד. טרם הבדיקה, אנחנו מכניסים את הווירוס לתוך אמבטיה של 55 מעלות שמנטרלות אותו ולכן אין פה שום סכנה לסביבה ולעובדים וכמת הסיכון היא הרבה יותר קטנה מכל מקום אחר או בית חולים שקולט חולי קורונה".

להשארת פרטים בנוגע למשרות במעבדה ניתן להיכנס כאן:

# לצד זה, בשלב זה טרם נקבע תאריך לפתיחת מתחם הבדיקות Drive through בפתח תקווה, שאמור לתת מענה לאזרחים שיופנו לבדיקת קורונה ויוכלו להגיע למתחם ברכביהם הפרטיים, כאשר הדגימה תילקח בעודם יושבים ברכב.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר