ד"ר דרור דיקר, בית החולים השרון מחלקת בידוד. צילום זאב שטרן
ד"ר דרור דיקר, בית החולים השרון מחלקת בידוד. צילום זאב שטרן

בשורות טובות: חולה קורונה בן 48, אב ל-11 וסב לשניים, נותק ממכונת האקמו

האקמו תומך במצבים של קריסת לב וריאות. מוקדם יותר היום דווח על כך שחולה שהיה מונשם ומורדם כחודש החל לנשום בכוחות עצמו

פורסם בתאריך: 13.4.20 13:55

עדכון אחרון: 13.4.20 22:53

בשורות טובות מבית חולים השרון: בן 48 אב ל-11 ילדים וסב לשניים, נותק בצהריים ממכונת האקמו אליה היה מחובר בשלושת הימים האחרונים. חיבור ותפעול מכונת האקמו, התומכת בקריסת לב וריאות, נעשה על ידי צוות ייעודי ממערך לב חזה בבית החולים בילינסון בראשות ד"ר דני גורפיל וגולן שוקרון – ראש צוות טכנאי לב ריאה, המיומן בתחום לאור הנסיון בתחום השתלות האיברים. כעת החולה  ממשיך לקבל תמיכה של מכונת הנשמה. ד"ר שאול לב, מנהל מחלקת טיפול נמרץ בשרון, אמר: "מצבו יציב ואני מקווה שתוך ימים ספורים נוכל לגמול אותו ממכשיר ההנשמה״.

מוקדם יותר היום נמסר על התרגשות גדולה בבית החולים השרון, בית חולים ייעודי לקורונה: אתמול, יום ראשון, חל שיפור ניכר במצבו של חולה קורונה בן 82, אחד המונשמים הוותיקים שאושפזו בבית החולים. החולה התעורר לאחר כחודש שהיה מונשם ומורדם והחל לנשום בכוחות עצמו. החולה אכל ואף קיבל שיחת טלפון ממשפחתו. ״התרגשנו לראות חולה מאוד מבוגר במצב רפואי כל כך מורכב מתאושש", מספר ד"ר דרור דיקר, מנהל מחלקה פנימית ד' בשרון. "נדרשת אופטימיות זהירה כיוון שמדובר במבוגר חולה מאוד, שבמשך זמן רב היה מונשם, אך זה לא מובן מאליו. כעת אנו ממתינים לקבלת תוצאות שליליות על העלמות הווירוס מדרכי הנשימה העליונות כדי שנוכל להמשיך בהליך השיקום הנשימתי״, הוא מסכם.
בית חולים השרון בפתח תקוה הוא בית חולים לטיפול בחולי קורונה בלבד. במתחם 200 מיטות אשפוז, 40 עמדות הנשמה וארבעה מכשירי אקמו לתמיכה בקריסת לב וריאות. כמו כן יש בו שרוולי בטחון סטריליים למעברים, חמישה מרכזי בקרה ושליטה לרפואה מרחוק עם מצלמות במעגל סגור. מתחם חדרי ניתוח והתאוששות לחולי קורונה ומערכות זרימת אוויר.
בבית החולים השרון מאושפזים 32 חולים: 14 במצב קל, 5 בינוני 13 קשה מתוכם 11 מונשמים.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר