הרב ישעיהו הבר ז"ל. צילום מארק ניימן / לע"מ
הרב ישעיהו הבר ז"ל. צילום מארק ניימן / לע"מ

מרגש: שני חדרי אשפוז בבילינסון נקראו על שמו של הרב הבר ז"ל שמת מקורונה

הבר ז"ל פעל לחיבור בין חולי כליות לתורמים אלטרואיסטים ובכך הציל את חייהם של כ-500 איש

פורסם בתאריך: 2.7.20 08:35

שני חדרי אשפוז חדשים במחלקת ההשתלות בבית החולים בילינסון לתורמי כליה אלטרואיסטים, נקראו על שמו של הרב אברהם ישעיהו הבר ז"ל, שנפטר בחודש אפריל מקורונה בגיל 55. הרב הבר היה יו"ר ארגון מתנת חיים ומי שהקים בעצמו את המפעל החשוב שהציל מאות אנשים. הוא פעל לחיבור בין חולי כליה לבין תורמים אלטרואיסטים והיה מן הבולטים בעידוד תרומת איברים מן החי. הרב הבר חבר לפני שנים לצוות מנתחי ההשתלות בבלינסון ובאמצעות גיוס תורמי כליות הביא להצלת חייהם של כ-500 מושתלי כליה, בזכות תרומות כליה אלטרואיסטיות. מיד עם פטירתו הוחלט בבילינסון שחדרי האשפוז המפוארים לתורמי כליה אלטרואיסטים יקראו על שמו.

החדרים הם בתרומת פנינית ופיני כהן. בטקס שנערך במקום השתתפו רחל הבר, אלמנתו של הרב הבר, ד"ר אפרת הרלב ברון מנהלת קמפוס בילינסון, פיני כהן, יו"ר עמותת הידידים של מרכז רפואי רבין (בתי החולים בילינסון והשרון), שתרם יחד עם רעייתו פנינית להקמת המחלקה ועל שמם היא קרויה, ד"ר אביתר נשר מנהל מחלקת השתלות בבילינסון וצוות המחלקה.
המחלקה ששופצה ונחנכה לפני כשנה החלה לפעול במבנה החדש שתואם את היותה מרכז ארצי להשתלות, אליו מגיעים מטופלים מכל הארץ. במחלקה אגף אשפוז שכולל כ-20 מיטות. החדרים החדשים הם בעיצוב מודרני, חלקם פרטיים וחלקם מיועדים לשני מאושפזים. אגף המרפאות החדש, המשתרע על פני 1,000 מ"ר, מוקדש להכנת המועמדים והתורמים לקראת ההשתלה.

פיני כהן ורעייתו פנינית שתרמו את בינוי מחלקת ההשתלות החדשה. צילום באדיבות בית החולים

מימין: ד"ר אפרת הרלב ברון, מנהלת קמפוס בילינסון, פנינית כהן, רחל הבר, פיני כהן, יו"ר עמותת ידידי המרכז הרפואי וד"ר אביתר נשר, מנהל מחלקת השתלות בבילינסון. צילום באדיבות בית החולים

אבל כבד בבילינסון ובשניידר על מותו של הרב ישעיהו הבר, האיש שחיבר מאות חולי כליה עם תורמים

ד"ר אביתר נשר, מנהל מחלקת השתלות בבילינסון, אמר: "מפעל חייו של הרב הבר מונצח לא רק כאן בחדרי האשפוז של מחלקת ההשתלות בבילינסון, אלא בעיקר בגופם של המושתלים שקיבלו בזכותו ובזכות תורמי האיברים חיים חדשים. מחלקת השתלות בבילינסון תמשיך ביתר שאת את השותפות האמיצה עם עמותת ״מתנת חיים״ בהובלתה של רחל, אלמנתו של הרב הבר ז״ל. חדרי האשפוז החדשים הם המעט שניתן לעשות עבור אלה שנתנו מתנה כה יקרה מגופם".

פיני כהן, יו"ר עמותת הידידים של המרכז רפואי רבין (בתי החולים בילינסון והשרון), אמר: "בחרנו להנציח את זכרו של הרב באופן שידגיש את הנתינה לחולים ולתורמי הכליה, שמאוד אפיינה אותו. שני חדרי אשפוז ייחודיים ומאובזרים ברמה גבוהה, שנבנו במחשבה על רווחתו של תורם הכליה ונחנכו לאחרונה, יקראו מעתה על שמו. רוח הנתינה שלו שורה על המחלקה המיוחד הזו ואני שמח שניתנת לנו האפשרות להנציח את זכרו כאות תודה והערכה על פועלו המשמעותי לקידום תרומות הכליה בישראל".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. שירי ווייב

    מרגש מאוד. איש יקר ומיוחד! אבל תתקנו את הכתבה בוא הציל 800 לא 500!!! שניפטר היו 800 מושתלי כליה דרכו ולא 500 כמו שציינתם בכתבה.

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר