ראש עיריית פתח תקוה רמי גרינברג והשרה גילה גמליאל עם אחד מאנשי המקצוע בכפר אברהם בשבוע שעבר

השרה גילה גמליאל, שנפגשה עם גרינברג הודיעה כי נדבקה. העירייה: ראש העירייה אינו מחוייב בבידוד

השרה גמליאל הודיעה על כך אתמול. בחמישי האחרון נפגשה עם גרינברג וגורמים נוספים במקום בו הוטמנו תחנות לניטור הטרמיט הפורמוסי

פורסם בתאריך: 4.10.20 09:03

השרה להגנת הסביבה, גילה גמליאל (הליכוד), הודיעה אתמול (שבת) קצת אחרי חצות, כי היא אובחנה כחיובית לקורונה. השרה ציינה שהיא חשה בטוב ומקווה להחלים במהירות. בחמישי האחרון, ה-1.10, הגיעה השרה לפתח תקווה ונפגשה עם ראש העירייה רמי גרינברג. זאת בהמשך לדיווח שהתקבל על הימצאות הטרמיט הפורמוסי בפתח תקוה, בשכונת כפר אברהם. השניים הצטרפו לצוותים המקצועיים שהחלו בהטמנת המלכודות לניטור מושבות הטרמיט, סקרו את פעילות הצוותים בשטח וקיבלו מידע מקצועי אודות המשך הטיפול וניטור מושבות הטרמיט. בתגובה אומרים בעירייה כי השרה גמליאל הגיעה למספר דקות ולכן ראש העירייה לא צריך להיכנס לבידוד.

מלשכת דובר העירייה נמסר: "בראשית הדברים, נאחל בריאות איתנה לשרה גמליאל. ביקור השרה נערך בשטח פתוח כאשר כל הנוכחים הקפידו על הכללים ובפרט על עטיית מסכות וכו'. השרה הייתה בקרבת ראש העיר הרבה פחות מרבע שעה ורוב הזמן במרחק מעל 2 מטר. כך, ראש העיר לא שהה בקרבתה באופן המוגדר "מגע הדוק" ומצריך בידוד. יצויין כי מתוקף תפקידו, ראש העיר נפגש עם אישים שונים במטרה לקדם את ענייני העיר, כמעט בכל שעות היממה. בפרט במקרה המדובר, שכלל טיפול במפגע טרמיט העל, שהינו נושא חשוב ובעל השפעה לאומית".

# # # 
כזכור, זו לא הפעם הראשונה שראש העירייה נפגש עם חולי קורונה. הפעם הראשונה הייתה בחודש יולי, כאשר ראש העירייה נפגש בלשכתו עם הרב אליעזר וייס, חבר מועצת הרבנות הראשית ומ"מ רב העיר בני ברק שעבר להתגורר בפתח תקוה. הרב קיבל תשובה שהוא חיובי לקורונה ובשיחה עם מלאבס, הוא אף סיפר שנפגש עם גרינברג, אך הם פעלו על פי הנהלים והיו עם מסכות וישבו בחדר מרווח. בעירייה אמרו בהתחלה שגרינברג לא צריך להיכנס לבידוד מאחר ולא קיבל הודעה ממשרד הבריאות, אמירה שעוררה ביקורת רבה. רק בהמשך, לאחר הפרסומים במלאבס בהם הובאו דברי הרב על הפגישה ביניהם, נכנס גרינברג לבידוד.

המקרה השני היה לפני כשבועיים, לאחר שהתברר שאחד מעוזריו האישיים נדבק בקורונה. מספר פעילי ציבור טענו שמאחר ומדובר בעוזר אישי, סביר להניח שגרינברג נפגש איתו ומחויב בבידוד. בעירייה אמרו שלעוזר משרד אישי. פעילים שונים בעיר שכעסו על כך שגרינברג לא נכנס לבידוד, פרסמו תמונות מאירוע התקנת מזוזה במתחם גני ילדים בו נכחו גרינברג והעוזר. בתגובה לפרסום התמונות אמרו בעירייה כי על פי הנהלים גרינברג אינו מחוייב בבידוד ולא ייכנס אליו, כי "המקרה המדובר ארך פחות מרבע שעה, והנתנהל תוך שמירה על עטיית מסכה וכו',. עוד אמרו בעירייה כי ראש העירייה ועוזרו לא נפגשו בשבועות האחרונים ולעוזר יש משרד אישי. גם אירוע זה עורר ביקורת קשה על התנהלותו של גרינברג, במיוחד לאור העלייה הגדולה והמתמשכת בבידבקות בפתח תקוה, והצורך בדוגמה אישית.

לאחר שיחה עם הרב וייס שחלה בקורונה מתברר: ראש העירייה רמי גרינברג מחויב ככל הנראה בבידוד

ביקורת: העוזר האישי של גרינברג נדבק בקורונה אבל ראש העירייה לא בבידוד

והיה מקרה נוסף: ומיד לאחר ראש השנה, התפרסם במיינט פתח תקוה כי במהלך ראש השנה שהה גרינברג בבית הכנסת "שונה הלכות" ברחוב חובבי ציון בפתח תקוה, ובהמשך התברר כי יותר מעשרה מהמתפללים במקום נמצאו חיוביים לקורונה. גם הפעם ציינו בעירייה, שגרינברג לא צריך להיכנס לבידוד, מאחר והמתפללים שהו מאחורי מחיצת ניילונים וגרינברג לא בא במגע עם המתפללים. זו הייתה תגובת העירייה למקרה בבית הכנסת:  "מסיבה שאינה ברורה, נראה כי עיקר עיסוקה של התקשורת המקומית היא להכניס את ראש העיר לבידוד. כך, מעבר לעובדה כי המקומונים מתעלמים מקיומן של ההנחיות לחייבים בבידוד (הגדרת "מגע הדוק" וכו'), במקרה המדובר גם לא התקבלה כל אינדיקציה או הודעה רשמית שאכן היו חולים בבית הכנסת. ברור לכל שטענות המקומון, אינן מהוות הוראה רשמית. ראש העיר ביקר במספר בתי כנסת ברחבי העיר במהלך ראש השנה ויום כיפור, וזאת בעיקר כדי לוודא כי ההנחיות נשמרות. במסגרת ביקורו בבתי הכנסת, הקפיד ראש העיר לעמוד בכניסה, רחוק מהמתפללים ולא לבוא במגע עם מי מהם. בבית הכנסת המדובר, המתפללים שהו מאחורי מחיצות ניילונים, כך שבכל מקרה ראש העיר לא בא במגע עם המתפללים. למוטב לציין כי במהלך ביקורו בבית הכנסת הגדול, ראש העיר סרב לבקשת הגבאים להיכנס לבית הכנסת ונותר להתפלל במקום מרוחק מכלל המתפללים. ההקפדה על כללי הריחוק וכיוצא בזה מנוהל ע"י ראש העיר באופן מחמיר ביותר – מעבר להנחיות הסטנדרטיות וזאת בין היתר כדי לשמש דוגמא לציבור. דבר שמוכיח את עצמו לאורך כל המשבר".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

9 תגובות
  1. הדס

    גם הילדים שהיו בחוג כדורגל שמרו על מרחק של מעל 2 מטר עם המאמן שלהם ובכל זאת במוקד קורונה של העיריה התעקשו שעליהם להכנס לבידוד

  2. אני

    איזה הנחות עושים להם.כל אדם שהיה בקרבת חולה מאומת ולא חשוב כמה זמן.השב"כ מיד מכניס אותו לבידוד.בגלל הוראות כאלה הים לא מאמין להוראות

  3. מירי

    הרבה בריאות!תודה לראש העיר שלנו שמגלה איכפתיות ואהבה לתושבי עירו. יישר כוח!אוהבים אותך

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    נו ברור כי ראש העיר. אני אזרח פשוט שאולי חשדו שהייתי קרוב לחולה קורונה כי אולי הייתי בערך 3 דקות בחנות וקיבלתי הודעה משבכ על זב דפקו אותי שבועיים בבית.והכל בגדר של אולי

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כל אחד נהייה פרשן של הקורונה . אז גם אנחנו . בקיצור אין סיכוי שאכנס לבידוד בשום מצב. צריך .לא צריך. לא מעניין. מה זה הדבר הזה.

  6. כועס

    היה חשוב להסביר לגילה על הטרמיטים היא מבינה בזה הרבה מאד, הרי היא כמו טרמיט מכרסמת בקופה הציבורית. אבל מחלה…היא הפיצה בעיר.
    תודה גילה. תחזרי לבידוד בטבריה ותשארי שם.
    לא צריך אותך. תפסיקי להפיץ מחלות.
    תפסיקי לרוקן את הקופה הציבורית.
    לתרום את לא תורמת כלום.

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר