בדיקת קורונה. צילום רויטרס
בדיקת קורונה. צילום רויטרס

תושבים בהדר גנים: בגלל עיכובים בפינוי למלוניות משפחות שלמות נדבקות

חמישה בני משפחה אחת בה 12 ילדים כבר נדבקו בקורונה, וההורים חוששים שבגלל העיכוב בפינוי למלונית שאר בני המשפחה יידבקו

פורסם בתאריך: 7.10.20 08:51

מספר משפחות בפתח תקווה, בעיקר משכונת גני הדר (הצמודה להדר גנים), מתלוננות שיש עיכוב בפינוי חולי קורונה למלוניות. העיכוב מביא לכך שכאשר יש בן משפחה חולה והוא לא מפונה בזמן, שאר בני המשפחה נדבקים. "להערכתי יש בשכונת גני הדר כ-500 חולים פעילים", אומר אחד התושבים, וחלק נדבקים כי לא מפנים חולים בזמן. מספיק שיש חולה אחד בבית שבו משפחה גדולה והבית קטן ואז תוך ימים כל המשפחה חולה. צריך להבין, שבשכונה שומרים על הכללים וההנחיות, בתי הכנסת נעולים ובגינות אין כמעט נפש חיה, אנשים נמצאים בביתם וזה מגביר את התחלואה".
אחד התושבים מספר: "הבן שלי אובחן כחולה קורונה ביום שני שעבר, הוא חזר מהפנימייה, עשה בדיקה ותוך 24 שעות קיבל תשובה שהוא חיובי. פנינו לקופת החולים וקיבלנו אישור שהוא יפונה למלונית קורונה ומאותו רגע התחילה סחבת של פיקוד העורף. מאחר ולא רצינו שהוא ידביק את שאר בני המשפחה, שכרנו יחידת דיור על חשבוננו. לנו הייתה אפשרות כלכלית וגם טכנית, אבל למרבית המשפחות אין. רק כעבור שמונה ימים קיבלנו הודעה שהוא יפונה למחרת למלונית, מבחינתנו זה כבר לא היה רלוונטי, כי הוא כבר אמור לצאת מהבידוד".
תושב נוסף מספר על מקרה חמור יותר של הדבקה בקורונה: "יש לי 12 ילדים, בת אחת נשואה ולא מתגוררת בבית ובן נוסף שהוא התחיל את ההדבקה, חזר מהישיבה במוצאי יום כיפור, הוא הרגיש לא טוב והסתבר שהוא נדבק. אותו הישיבה דאגה לפנות באופן מיידי, אבל לפני יומיים, שאר בני המשפחה עשו בדיקה ומסתבר שמתוך משפחה של 12 נפשות שמתגוררות בבית חמישה ילדים נדבקו, הגדולה בת 19 והקטן בן חמש. אשתי ואני ושאר הילדים לא נדבקנו, אבל זה רק עניין של זמן עד שכולם ידבקו", הוא אומר בכאב. "יש לנו דירה בת שישה חדרים ואנחנו מנסים להפריד את הילדים כמה שאפשר משאר בני המשפחה, אבל הדרך הנכונה היא לפנות אותם למלונית".

אז למה לא מפנים אותם?

"קיבלנו אישור מקופת החולים, אבל יש סחבת מול פיקוד העורף. אם תוך זמן קצר לא יפנו את הילדים למלונית, כל המשפחה תדבק ואנחנו מכפילים את הסטטיסטיקה ונכנסים לאירוע מתגלגל. צריך להבין שאנחנו ממש לא רוצים להדבק כמו שמנסים להציג זאת, אשתי ואני לא אנשים צעירים וחשוב לנו לשמור על הבריאות שלנו. ביקשנו לפנות את הילדים למלונית בירושלים, שם יש לנו חבר שפונה רק אתמול שמוכן לקחת אחריות על הילדים ויש את הבת הגדולה שתשמור עליהם. החבר שלנו שפונה אתמול, היה בדיוק באותו סיפור, הבן שלו נדבק והדביק את כל המשפחה ואנחנו רוצים למנוע זאת".

מפיקוד העורף נמסר בתגובה: "על מנת להכניס את הילדים צריך אפוטרופוס מעל גיל 24. בלי, הם לא יכולים להיכנס למלונית וצריכים להשאר בבידוד ביתי".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר