רמת סיכון פתח תקוה

באילו שכונות יש סכנת הידבקות גדולה יותר? היכנסו למפה האינטראקטיבית וגלו

הירידה הגדולה בתחלואה בארץ בכלל ובפתח תקוה בפרט מתבטאת גם במדדי הסיכון להידבקות בשכונות השונות של העיר. היכנסו למפה וקבלו את הנתונים המעודכנים על השכונה שלכם

פורסם בתאריך: 20.10.20 17:19

פתח תקווה ירוקה על פי מדדי רמזור הקורונה. כך הודיע הבוקר (שלישי), ראש העירייה רמי גרינברג. על פי נתוני משרד הבריאות מהבוקר (שלישי) עומד מספר הנדבקים בעיר מתחילת המגיפה על 7,666. מספר החולים הפעילים כיום הוא 595 חולים פעילים. בשבעת הימים האחרונים התווספו 187 נדבקים.

כמו בשבוע שעבר, גם השבוע, מביא מלאבס את מפת הסיכון להידבקות של פתח תקוה בחלוקה לשכונות, על פי הניתוח של חברת פוינטס. הסגר האחרון נותן את אותותיו ורמת התחלואה ברחבי הארץ יורדת בצורה משמעותית, וכך גם מספר השכונות שמצויות ברמת סיכון גבוהה. עם זאת, אומר דודי אליאס, סמנכ"ל לקוחות ופיתוח עיסקי בפוינטס: "על אף שהעיר מוגדרת כירוקה, קיימות עדיין שכונות בסיכון גבוה אשר רחוקות מלהיות שכונות ירוקות". יפית בן חיים, ראשת תחום ייעוץ ואנליטיקה בחברה, מציינת שהמודל מגדיר עבור כל שכונה את רמת הסיכון שלה בהתייחס למספר פרמטרים כגון: אחוז בדיקות חיוביות, חולים פעילים ל-10 אלף תושבים, קצב גידול בחולים חדשים, חשיפות, בידודים ועוד. "כיום המודל מחושב מידי יום עבור כל שכונה ולכן ניתן לראות מגמות ולזהות אזורים בהם צפויה להיות התפרצות".

מפת סיכון פתח תקוה

כנסו כאן לקרוא את הנתונים הקודמים

ומה המצב בפתח תקווה?
"בפתח תקוה ניתן לזהות מגמת שיפור משמעותית בשבוע האחרון כמעט בכל השכונות העיר. מרבית השכונות בעיר ירדו לפחות בשתי רמות סיכון (מתוך 5) ואזור כפר גנים ואם המושבות ברובם מוגדרים ברמת סיכון נמוכה. גם באזור מרכז העיר ניתן לראות שיפור משמעותי וכיום הוא מוגדר ברמת סיכון 2 (לעומת 4 בשבוע שעבר). אך לא כל השכונות בעיר ירדו ברמת הסיכון. השכונות הדרום מזרחיות, עמישב, הדר גנים וגני הדר, עדיין ברמת סיכון גבוהה (4-5)", היא מציינת.
וברמה העירונית?
"בהסתכל על העיר כולה, כמות החולים הפעילים הינה כשליש מאשר הייתה בשבוע שעבר. אחוז הבדיקות החיוביות בשבוע האחרון נמוך מעט מהממוצע הארצי ועומד על 2.6%, בעוד מספר החולים הפעילים ל-10 אלף תושבים דומה לממוצע הארצי במגזר הכללי. לעומת זאת, בשכונה החרדית גני הדר, מספר החולים הפעילים ל-10 אלף תושבים עומד על כ-80 והינו גבוה פי 3 מהממוצע בעיר".

יפית בן חיים

כנסו כאן למפה האינטראקטיבית של נתוני הקורונה ורמת הסיכון לפי שכונות בפתח תקוה

בפתח תקווה ניתן לראות שנכון לימים אלו, מרבית השכונות נמצאות ברמת סיכון 2 להידבקות בקורונה ואין אף שכונה ברמה 5. רמה 1 היא הנמוכה ביותר ורמה 5 היא רמת הסיכון הגבוהה ביותר. אלו הנתונים:

רמה1:

קריית מטלון, אחדות, כפר גנים ג' מזרח, הדר המושבות – אם המושבות הוותיקה, נווה עוז, נווה גן, מרכז העיר דרום אחד העם קלישר, קרול, בר יהודה, צמרת גנים וקרית אליעזר פרי, אם המושבות החדשה, מרכז העיר דרום בלפור ברנדה, כפר גנים ב', נווה דקלים, שיפר, בילינסון, בת גנים, שיכון מפ"ם, כפר אברהם, שיכון הפועל המזרחי, חן הצפון, קרית אלון.
רמה 2:

שעריה, מרכז העיר הסתדרות הרצל, מרכז העיר חובבי ציון ההסתדרות, מרכז העיר אוסישקין חיים עוזר, מרכז העיר דרום הרצל סלנט, קרית חזני, מרכז העיר וולפסון אחד העם, מחנה יהודה, פרנקפורטר, התחנה המרכזית, מרכז רמב"ם הס, עין גנים, יוספטל, מרכז העיר דרום רוטשילד אחד העם, מרכז העיר דרום קמפוס גולדה השרון, רמת ורבר, כפר גנים א', תקומה, השוק, מרכז העיר דרום סלנט פינס, נווה עוז החדשה, כפר גנים ג', קריית דוד אליעזר.
רמה 3:

קרית הרב סלומון, הדר גנים.
רמה 4:

גני הדר, עמישב.

טבלת רמת סיכון מלאבס


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר