מפת רמת הסיכון להידבקות בקורונה בשכונות בפתח תקוה

עלייה ברמת הסיכון להידבקות בקורונה בשכונות רבות בעיר

מספר החולים הפעילים בעיר גדל שוב, והעיר קרובה להפוך לכתומה. היכנסו למפת הקורונה של פתח תקוה וגלו מה המצב בכל שכונה

פורסם בתאריך: 16.12.20 16:51

על פי הנתונים שפורסמו היום (רביעי) על ידי משרד הבריאות, מספר החולים הפעילים בפתח תקוה עלה משמעותית ועומד על 514 לעומת 469 אתמול, יום שלישי. שיעור הבדיקות החיוביות בפתח תקוה עומד על שלושה אחוז. מספר החולים החדשים ל-10,000 נפש בשבוע האחרון הוא 14.2.
פתח תקוה מוגדרת "עיר צהובה" על פי מודל הרמזור, אך בציון היא מתקרבת לסטטוס של עיר כתומה. הציון של פתח תקווה עומד על 5.5, לעומת 5.4 אתמול. עיר צהובה מוגדרת כמי שקיבלה את הציון שבין 4 ל-5.5. השלב הבא הוא עיר כתומה מציון 5.6. צבע הרשויות המקומיות מתעדכן מדי יום באתר משרד הבריאות בהתאם לרמות התחלואה. הממשלה מעדכנת את הסטטוס של כל רשות פעם בשבוע בימי רביעי. משמעות הצבע הכתום אם תגיע פתח תקוה למצב זה היא שמכיתות ה' ומעלה ניתן ללמוד רק מרחוק.
ברחבי הארץ התגלו ביממה האחרונה 2,867 נדבקים חדשים, כאשר בפרק זמן זה בוצעו 83,308 בדיקות. מדובר באחוז בדיקות חיוביות של 3.5%. מספר החולים הפעילים בארץ עומד היום על 20,112, 392 מהם במצב קשה. מספר המונשמים הוא 144. מספר הנפטרים עומד על 3,030.

גם השבוע מביא מלאבס את מפת הסיכון להידבקות של פתח תקוה לפי שכונות, על פי הניתוח של חברת פוינטס. יפית בן חיים, ראשת תחום ייעוץ ואנליטיקה בחברה, מציינת שהמודל מגדיר עבור כל שכונה את רמת הסיכון שלה בהתייחס למספר פרמטרים, כגון אחוז בדיקות חיוביות, חולים פעילים ל-10 אלף תושבים, קצב גידול בחולים חדשים, חשיפות, בידודים ועוד. כיום המודל מחושב מידי יום עבור כל שכונה ולכן ניתן לראות מגמות ולזהות אזורים בהם צפויה להיות התפרצות. "במהלך השבוע האחרון אנו עדים למגמת עליה בתחלואה שחלקה נובעת מגידול בכמות הבדיקות, אך לא רק, גם ברמה הארצית וגם בפתח תקוה", מסבירה בן חיים. "במהלך השבוע האחרון כמות החולים הפעילים בעיר יותר מהכפילה את עצמה (קיצור הזמן משבועיים לשבוע בקצב ההכפלה). גם אחוז הבדיקות החיוביות גדל ועומד על כ–3% לעומת 1.7% לפני כשבוע. ציון הרמזור המעודכן של העיר הינו 5.5 (צהוב), אך בטווח העליון של הצהוב. כלומר, כאשר העיר תגיע ל- 5.6 העיר תהפוך לעיר כתומה". עוד מציינת בן חיים שמבחינת סיכון, מרבית השכונות בעיר הינן ברמת סיכון בינונית (3), "כאשר ניתן לזהות אזורים ברמת סיכון גבוהה במרכז העיר ובגני הדר והדר גנים (רמות 4-5). במרכז העיר, מדובר בהמשך מגמה מהשבוע הקודם".

היכנסו כאן למפת הקורונה של פתח תקוה וגלו מה המצב בכל שכונה בעיר

בפתח תקוה ניתן לראות שנכון לימים אלו מרבית השכונות נמצאות ברמת סיכון 2,3 ו- 4 להידבקות בקורונה ויש שלוש שכונות ברמה 5. רמה 1 היא הנמוכה ביותר ורמה 5 היא רמת הסיכון הגבוהה ביותר.
אלו הנתונים:
רמת סיכון1 – בילינסון.
רמת סיכון 2 – קרית מטלון, בר יהודה, בת גנים, כפר גנים, כפר אברהם, נווה גנים, קרית אלון, רמת סיב פסגת הדר, שיכון הפועל המזרחי חן הצפון, שיכון מפ"ם.
רמה סיכון 3 – שעריה, קרול, קרית חזני, מרכז העיר אוסישקין חיים עוזר, מרכז העיר חובבי ציון ההסתדרות, צמרת גנים וקרית אליעזר פרי, נווה גן, נווה עוז, מרכז העיר וולפסון אחד העם, מחנה יהודה, אם המושבות החדשה, כפר גנים ג' מזרח, אחדות, הדר המושבות – אם המושבות הוותיקה, תקומה, עין גנים, יוספטל, כפר גנים א', שיפר, נווה עוז החדשה, רמת ורבר, כפר גנים ב', כפר גנים ג', נווה דקלים, קרית דוד אליעזר.
רמת סיכון 4 – גני הדר, קרית הרב סלומון, מרכז העיר ההסתדרות הרצל, השוק, עמישב, הדר גנים, התחנה המרכזית, מרכז העיר דרום הרצל סלנט, מרכז העיר רמב"ם הס, מרכז העיר דרום בלפור ברנדה, מרכז העיר דרום אחד העם קלישר, מרכז העיר דרום סלנט פינס.
רמת סיכון 5 – מרכז העיר דרום קמפוס גולדה השרון, דוד פרנקפורטר, מרכז העיר דרום רוטשילד אחד העם.

טבלת רמת הסיכון בשכונות בפתח תקוה באדיבות חברת פוינטס

לתמונת המצב בשבוע שערב היכנסו כאן


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר