ענת זנזורי
ענת זנזורי

מפעל טביב שלח מכתב אזהרה לפני תביעה לפעילה נגד הריחות, ענת זנזורי

במכתב מתבקשת זנזורי לחזור בה מטענותיה כאילו המפעל מזהם לכאורה. עו"ד יעקב פלהיימר: "הדברים נאמרו במטרה לפגוע בעסקיה של מרשתי ובמוניטין אותה צברה במשך 25 שנות קיומה". זנזורי: "אני לא חוששת"

פורסם בתאריך: 29.11.17 15:09

כבר כמעט שנתיים מתלוננים תושבי אם המושבות על ריחות קשים בשכונה. הם קיימו פגישות, יצאו להפגנות ולסיורים ליליים, הגיעו לישיבות מועצה ודרשו מהרשויות למצוא את מקור הריחות שמדירים שינה מעינייהם ולטפל בהם. את האצבע המאשימה הפנו התושבים לא פעם למפעלים באזור התעשייה סגולה. אחד מהם, שנמצא כבר תקופה ארוכה על הכוונת, הוא מפעל "טביב" הסמוך.

במפעל לא אהבו את האשמות הלא מבוססות שהוטחו בהם מפעם לפעם ברשתות החברתיות, בכלי התקשורת ובציבור, והשבוע החליטו לעשות לזה סוף. במכתב התראה בטרם נקיטה בהליכים משפטיים, ששלח מטעמם חבר מועצת העיר לשעבר, עורך הדין יעקב פלהיימר, נטען כי תושבת השכונה ענת זנזורי מכפישה את שמם בכל פורום אפשרי ו"זאת מתוך כוונה מודעת לפגוע בטביב, בעסקיה ובמוניטין שלה". מנגד טוענת זנזורי, שהדבר אינו נכון, שהיא אדם פרטי ולא פוליטי כפי שנאמר עליה לא פעם, שאין לה שוב דבר אישי נגד המפעל הזה או כל מפעל אחר באזור וכל כולה מוקדשת רק למאבק השכונתי על איכות האוויר.

אזור התעשייה סגולה. צילום זאב שטרן

אזור התעשייה סגולה. צילום זאב שטרן

"זו תקופה ממושכת שמרשתי מוצאת עצמה מוכפשת שוב ושוב על ידך בעניינים שונים ומשונים, שעיקרם האשמות שווא ושקר בדבר זיהום האוויר לטענתך בשכונת אם המושבות בפתח תקווה", נכתב במכתב ההתראה. "טענות כזב אלו אותן את מרבה להעלות בפני כל פורום אפשרי (פייסבוק, רדיו, הפגנות רחוב ועוד), נעשות מתוך כוונה מודעת לפגוע במרשתי ובשמה הטוב, לפגוע בעסקיה ובמוניטין אותה צברה במשך 25 שנות קיומה".

במפעל טוענים כי זנזורי הוזמנה למשרדיהם לפגישה בה הציגו בפניה עובדות, אישורים ורישיונות מכל גורם רלוונטי על כך שהם עומדים בסטנדרטים המחמירים ביותר של הרשות המקומית ושל המשרד להגנת הסביבה ולכן אין שחר לטענה כי נגרם ממפעל טביב זיהום אוויר מכל סוג שהוא בשכונת אם המושבות ובכלל.

 

"על אף כל זאת, הנך ממשיכה השכם וערב בתוקף ובביטחון בהפצת דברי הבלע והשקר, תוך שימוש ציני בתושבי שכונת אם המושבות וזריעת פחד דמוני כי מרשתי פוגעת בבריאות התושבים ומסכנת את ילדיהם הרכים", נכתב. לדברי עו"ד פלהיימר, מדובר במכתב התראה ובמידה וזנזורי תחזור בה מהדברים, הוא ימליץ לבעלי מפעל טביב לא להגיש נגדה תביעה.

זנזורי אמרה השבוע בתגובה: "הטענות שלהם לא נכונות. אני לא פעילה פוליטית ולא עושה לביתי. אני עצמאית ועזבתי את העיסוק הפרטי שלי, בשביל להתעסק במאבק על איכות האוויר בשכונה. אני לא מקבלת כסף מהעירייה ולא מתכוונת לרוץ לשום תפקיד כפי שאני שומעת לא פעם. אנחנו לא מאשימים את טביב באופן ספציפי ואמרתי וכתבתי זאת מספר פעמים, שהם לא היחידים, שיש רשימת מפעלים שנמצאים באזור התעשייה סגולה – שהעירייה פרסמה את שמם, שמתעסקים עם חומרים מסוכנים וטביב אחד מהם".

היא אומרת ומציינת גם לגבי הפגישה: "אכן נפגשנו איתם, הם עשו לנו מצגת, אבל לא ראינו דוחות וממצאים. הטענה שלהם הייתה שהם תכננו להראות לנו את הדוחות, אבל בגלל העליהום השכונתי שנוצר, הם החליטו לא להראות לנו אותם. אני לא חוששת מהמכתב והעברתי אותו לעורך הדין שלי. האצבע המאשימה שלי היא לא טביב שהוא אחד המפעלים, הבעיה שלנו היא העירייה שבמקום לעשות את העבודה ולמגר את הריחות האלה, הולכת מסביב. אנחנו כבר שנתיים מדברים איתם והמצב רק נהיה יותר גרוע. הריח מפריע לנו לילה לילה ולא מדובר בשריפות כפי שהם טוענים, מאחר והריח היה מגיע לכולם, אלא בריחות חזקים שמי שסובל מהם, הם תושבי הבתים הסמוכים למפעלים".

סגנית ראש העיר ומחזיקת תיק איכות סבביה, אורנה דוידאי, מסרה בתגובה: "לדאבוני, הגברת זנזורי מתעלמת מכל העובדות והנתונים שמובאים בפניה השכם והערב וממשיכה להאשים את העירייה בהאשמות חסרות בסיס. על פי אנשי המקצוע, תנאי מזג האויר ורוחות מזרחיות ואינוורסיה, גורמים להנעת מזהמים ממקורות מחוץ לפתח תקוה לתוך העיר. רק בספטמבר 2016 לפני כשנה (ולא שנתיים!) חלה עליה בתלונות ופנו אלי תושבים, ביניהם הגברת זנזורי. נפגשנו איתם מיד והתחלתי לפעול ללא לאות יום ולילה עם צוות האגף, ראש העיר והמנכ״ל. שכרנו חברת מריחים, נפגשתי יחד עם תושבי השכונה, עם השר להגנת הסביבה וצוותו ואף יצרתי שיתוף פעולה עם רשויות אחרות.
על פי שתי תחנות ניטור שהוצבו בשכונה ובסגולה, בדיקות דיגום אויר, תחנת מטרולוגיה ומצלמות תרמיות (שאת כולן רכשנו והצבנו וביצענו בשנה האחרונה במאות אלפי שקלים) לא התגלה זיהום החורג מהתקן אותו קבע המשרד להגנת הסביבה. הגברנו סיורי שיטור עירוני, שיפרנו נהלים במוקד העירוני וקיבלתי תמיכה מהשר כך שכוננים של המשרד מגיעים לשכונה על פי תלונות תושבים גם בלילה. צוות מריחים מומחים ששכרה העירייה ביצע בדיקות בשכונה ובאזור התעשיה סגולה.
מתוך 8 בדיקות בבדיקה התגלה בבדיקה אחת ריח בטביב שאותר גם בשכונה אולם על פי דעת אנשי המקצוע והמומחים מהמשרד להגנת הסביבה, הריח הינו נקודתי בסמוך למפעל ואינו משפיע על השכונה. תחנת המעבר העירונית שנמצאה כמקור נוסף, קיבלה הנחיה לא לשנע פסולת אחרי 6 בערב והיא בתהליכי קירוי ושידרוג.
לגבי השריפות האזוריות שהתגלו כמקור נוסף לריח יצרתי שת"פ עם רשויות אחרות ועם חברי כנסת מועדת הפנים ועם תושבים ואף ערכנו כנס חרום של ראשי רשויות עם נציגי משרדי ממשלה בכירים ועם יו"ר ועדת הפנים דוד אמסלם.
פרט לחיפה, עירית פתח תקוה היא המנוטרת ביותר בארץ .
אני מבינה היטב את מצוקת התושבים ואת הסבל והפגיעה באיכות החיים. תלונות דומות על מחנק וצריבה בעיניים עולות בכל האזור אבל למרות שאנשי המקצוע שוללים בעיה מקומית, אני פועלת וממשיכה לפעול עם צוות האגף בתמיכת ראש העיר ובשיתוף המשרד להגנת הסביבה והתושבים בשכונה גם ברמה המקומית. לא אסכים למפגע ריח גם לא ליד מפעל ואלחם בו בכלים העומדים לרשותי ובוודאי שאם יתגלה זיהום חורג מהתקן שנפלט ממפעל, הוא ייסגר ללא דיחוי".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. תושב פתח תקווה

    ענת – על נשים כמוך נכתב: "אשת חיל מי ימצא, ורחוק מפנינים מכרה"

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר