מיצג יזכור בנווה גן צילום רועי ורון
מיצג יזכור בנווה גן צילום רועי ורון

צפו במיצג יזכור מרשים של תושבים מנווה גן (וידיאו)

כ-150 תושבים מהשכונה התכנסו ביום שני בערב, יצרו יחד את המילה יזכור והאירו כלפי מעלה בפנסים. התושבת שיזמה את המיצג: "יש תחושה שאנשים קצת קופצים מיום השואה ליום העצמאות"

פורסם בתאריך: 17.4.18 11:01

זה היה מיצג מרשים ומכובד: ביום שני בערב, התאספו כ-150 מתושבי שכונת נווה גן. הם יצרו מיצג אנושי של המילה "יזכור", הדליקו פנסים והאירו בהם כלפי מעלה. על הפעילות היתה אחראית גלינה גיטלמן, שהיה לה חלום לגרום לאנשים לעצור לרגע בין יום השואה ליום העצמאות ולהראות לכולם שהם זוכרים את מי שנפל למען ביטחון המדינה, את חללי מערכות ישראל ואת נפגעי פעולות האיבה.

צפו במיצג:

 

"שמתי לב שאנשים אחרי יום השואה חושבים ישר על יום העצמאות", היא אומרת, "ניתן לראות זאת גם בגנים ובבתי הספר שחוגגים את יום העצמאות ויש הרגשה שעושים סוג של  גשר ומדלגים על יום הזיכרון. רואים את זה גם בפיד בפייסבוק, שביום השואה שמים טלאי צהוב ואז משנים את התמונה ליום העצמאות. והרגשתי שאני חייבת לעצור ולעשות משהו על מנת שיזכרו את כל מי שנפל כדי שאנחנו נחיה במדינה. לכן החלטתי לגייס את החברים שלי מהשכונה, תושבים מהקהילה וכך ייצרנו את הפעילות של יזכור".

רוצים להישאר מעודכנים באירועים החשובים בפתח תקוה?

הורידו את האפליקציה של מלאבס והצטרפו לדף הפייסבוק שלנו:

מלאבס באנדרואיד
מלאבס באייפון

להצטרפות לדף הפייסבוק של מלאבס

גיטלמן היא אמא לשלושה בנים וחשוב לה להעביר להם את המסר החינוכי: "אני יודעת שיום אחד הם יצטרכו להתגייס לצבא וחשוב לי לתת כבוד לאנשים ולחיילים שנפלו, אני לא אומרת שאין אירועים וטקסי זיכרון, פשוט אני מרגישה שהעם יכול לעשות יותר בקטע החינוכי".

היא מבקשת להודות לכל מי שלקח חלק בפרויקט – לאחראים על הצילומים רועי ורון, גוגה אביקאן ורועי קריאף, לויקי אבקיאן ודרור יחזקאל שהיו אחראים על הביצוע בשטח וכן לתושב השכונה וחבר המועצה, רועי פן.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר