מדורות ל"ג בעומר צילום אילן אסייג
מדורות ל"ג בעומר צילום אילן אסייג

קריאות של הורים לבטל את המדורות. העירייה והכבאות הציבו שורה של מגבלות

הורים מבתי ספר רבים ברחבי העיר קראו לבטל את המדורות נוכח מזג האוויר השרבי והרוחות החזקות. אתמול כזכור היו שתי שריפות גדולות באזור. כנסו להתעדכן בתנאים להדלקת מדורה

פורסם בתאריך: 2.5.18 11:18

על רקע השריפות שאירעו אתמול, יום שלישי, מזג האוויר השרבי והרוחות ישנן הבוקר קריאות של הורים רבים ברוב בתי הספר בעיר לבטל את מדורות ל"ג בעומר המיועדות להתקיים הערב.הורים רבים אשר ילדיהם אמורים להשתתף במדורות ל"ג בעומר, מבקשים שעיריית פתח תקווה תודיע על ביטול המדורות. לטענתם, בחיפה, חדרה, תל אביב ובאר שבע כבר הוחלט על כך. "חבל שבפתח תקווה אף אחד לא לוקח אחריות ומודיע שהמדורות מבוטלות", אומרת אחת האמהות, "מדברים על מזג אוויר מאוד מסוכן וההורים מאוד חוששים מצד אחד ומצד שני, כל עוד אין הוראה על ביטול המדורות, הילדים ממשיכים לאסוף קרשים". בינתיים בקבוצות הוואטסאפ בעיר השיח גועש, ההורים מעבירים בינהם הודעות ופרסומים שקוראים לבטל את המדורות. במשרד להגנת הסביבה ציינו שההודעה שכביכול הוציא השר זאב אלקין על ביטול מדורות ברחבי הארץ היא לא נכונה והשר לא הוציא כל הודעה, אלא המלצה לצמצם את המדורות.

כנסו לקרוא על השריפות הגדולות שהשתוללו אתמול באזור פתח תקוה

בתום דיון בנציבות הכבאות, חתם נציב כבאות והצלה, רב טפסר דדי שמחי, מתוקף סמכותו לפי תקנה 8 לתקנות הרשות הארצית לכבאות והצלה, על הגבלות לקיום מדורות ל"ג בעומר. שמחי כתב: ״אני קורא להורים ולילדים להקפיד על הנחיות הבטיחות הכוללות הדלקה של מדורות קטנות, ושמירת מרחק מאזורי יער וחורש וחומרים דליקים העלולים לסכן רכוש וחיים״. צו ההגבלות כולל בין היתר את הגבלת מימדי המדורה עד לגובה של מטר וחצי וקוטר של עד 3 מטר. הצו מדגיש את האיסור על הדלקת מדורה ביער וחורש גם במקומות המיועדים לכך. בנוסף, ניתנו מגבלות להגדלת המרחקים בין המדורות לגורמי סיכון כגון יערות, בנייני מגורים, מתקני גז ודלק, קווי חשמל.

בעיריית פתח תקווה החליטו שלא לאסור על קיום מדורות, והבהירו את התנאים להדלקת מדורה:

"יובהר כי על המדורה להיות נמוכה, קטנה בשטח נקי מעשבים ובשטחים שפורסמו כשטחים המיועדים לקיום מדורות.

לאור ההיבטים הבריאותיים של זיהום האוויר ממדורות ל"ג בעומר, מומלץ לציבור לחגוג בחברותא, במדורות קטנות עם זמן בעירה קצר ולהישמע להוראות השיטור העירוני וכוחות כיבוי והצלה.

יש להקפיד על כיבוי מוחלט של המדורה בסיום הפעילות.

להלן פירוט התנאים המיוחדים להדלקת מדורות, במועד זה, כפי שפורסמו על ידי כיבוי אש:

לא תודלק מדורה בכל שטח יער וחורש.

המרחק בין המדורה למתקני גז ודלק – יעלה על  60 מטרים.

המרחק בין מדורה לקווי חשמל וטלפון – יעלה על  20 מטרים.

המרחק בין מדורה למבנה – יעלה על 40 מטרים

המרחק בין מדורה למדורה אחרת – יעלה על 6 מטרים,

גובה מערום חומרי הבעירה המשמשים למדורה, לא יעלה על 1.5 מטרים מגובה הקרקע".

קודם לכן, בשבוע שעבר, הודיע האגף לאיכות הסביבה כי הוא מקדם השנה את קיומן של מדורות קהילתיות דרך מוסדות החינוך. "אנו מזמינים כיתות ושכבות מכל הגילאים להתקבץ יחדיו ולצמצם את מספר המדורות ובכך לצמצם את זיהום האוויר", אומרת אורנה דוידאי, סגנית ראש העירייה וראש האגף לאיכות הסביבה. בעירייה מבטיחים שמי שיתארגן לעריכת מדורה משותפת לשלוש כיתות ומעלה או שלושה גנים יקבל ארטיקים כצו'פר ברישום בראש.
עוד מציינת דוידאי כי בל"ג בעומר יתקיימו שלוש תהלוכות לילדי הגנים. הרעיון נולד לאחר שאחת הגננות הציעה לקיים תהלוכת עששיות. באגף מציינים שהתהלוכות מחליפות את המדורות המזהמות ונותנות לילדי הגנים חוויה מיוחדת של הליכה משותפת עם בני משפחותיהם. כל ילד יקבל עששית לד חסכונית ויצעד עמה לאורך המסלול. בתהלוכות ייהנו הילדים ממוזיקה, דמויות שטח מדליקות, ארטיקים ועוד. "ככל שנטמיע את עקרונות הקיימות והסביבה בקרב תושבי העיר כך נהפוך לחברה אכפתית וערכית יותר", אומר רועי פרדני, מנהל המרכז לחינוך סביבתי.
בין המדורות יסיירו מספר צוותים, ביניהם צוותים של עיר ללא אלימות. שלומי ערה, מנהל עיר ללא אלימות: "יפתח חפ"ק מאוחד של כל הגורמים, ניתן דגש והוראות לדרכי הטיפול בנושא אלכוהול, סמים ונדליזם ואלימות וכן דגש מיוחד למניעת התעללות בחיות". מוקד נוסף שפועל בל"ג בעומר הוא של "מיזם 100", פרויקט אזרחי מיוחד שהוקם על ידי שוטרים מתנדבים למניעת התעללות בבעלי חיים. במקביל, יתקיימו גם סיורי תושבים סביב המדורות בראשות עדן שוורץ. תושבים שמעוניינים להצטרף לסיורים יכולים להירשם בהודעה פרטית בעמוד "מיזם 100" בפייסבוק.

רוצים להישאר מעודכנים באירועים החשובים בפתח תקוה?

הורידו את האפליקציה של מלאבס והצטרפו לדף הפייסבוק שלנו:

מלאבס באנדרואיד , מלאבס באייפון, להצטרפות לדף הפייסבוק של מלאבס

רשימת השטחים המאושרים למדורות שאושרו והוכשרו על ידי העירייה:
עמישב: רחוב הגיתית, רחוב השופר- החליל, רחוב חזן.
שערייה: רחוב יונה 4, יונה 21, רחוב עובדיה.
אחדות – שיכון מפ"ם – מחנה יהודה: סוף רחוב כץ (במקביל לבן צבי), רחוב חב"ד 7 (מאחורי בית לזרוס.)
דוד-יוספטל: רחוב יבנה (לפני ומאחורי בית הספר).
תקומה – כפר אברהם: רחוב ריינס, רחוב לנדאו, רחוב סלבנדי.
שיפר: פינת בן דרור-דורני, רחוב פינטו.
נווה גן: רחוב גרינשפן פינת דנקנר.
אם המושבות החדשה: רחוב רבקה גובר (ליד בי"ס פאול קור), רחוב שרגא רפאלי.
אם המושבות הוותיקה: דרך אם המושבות (בין זבולון המר לראשל"צ).
כפר גנים א': רחוב היסמין, רחוב היהלום.
מרכז העיר: רחוב ברנדה 47 (ליד טל חיים).
כפר גנים ג': בחזית רחוב העצמאות, רחוב ישראל עידוד.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר